Naviger op
Log på

Persondata om medarbejdere, Kbh.

Start tidspunkt
06-09-2017 kl. 09:00
Slut tidspunkt
06-09-2017 kl. 12:30
Sted
Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Medlemspris kr.
(ekskl. moms)
0,00
Pris for ikke-medlemmer kr.
(ekskl. moms)
990,00
Status
Planlagt
Pladser
50
Arrangør
Dansk Erhverv
Målgruppe(r)
Direktionssekretærer
Ejer / Direktør / Leder
Løn- og HR-medarbejdere
Personalechefer
Virksomhedsindehavere
Virksomhedsledere
Økonomiansvarlige
Tilmeldingsfrist
30-08-2017
Afmeldingsfrist
04-09-2017
No show-gebyr kr.
(ekskl. moms)
500,00

Lær at håndtere personoplysninger om medarbejderne korrekt ved rekruttering, under og efter ansættelsen.


Kurset omhandler både de gældende regler i persondataloven samt de kommende regler i den nye persondataforordning. Persondataforordningen er i høj grad en videreudvikling af de gældende regler og får virkning fra 25. maj 2018.

 

Indholdet er bl.a.

 

  • Rammerne for at tage og give referencer – hvad må en  virksomhed spørge og oplyse om med/uden samtykke fra ansøger/medarbejderen?
  • Indsamling af oplysninger om ansøgere og ansatte – herunder strafbare forhold og kreditoplysninger.
  • Håndtering af ansøgninger, CV’er, testresultater mv. for ansøgere
  • Hvilke oplysninger må opbevares i personalesagerne?
  • Virksomhedens behandling af helbredsoplysninger
  • Hvordan skal medarbejderoplysninger opbevares, herunder sikkerhed - og hvornår skal de slettes?
  • Medarbejderens indsigtsret i oplysningerne/virksomhedens oplysningspligt.
  • Hvilke virksomheder skal have en databeskyttelsesrådgiver efter persondataforordningen?
  • Virksomhedens kontrol af medarbejderens brug af f.eks. e-mail og internet
  • Anvendelse af navn og fotos af medarbejderen på nettet mv.

 

Kurser inddrager også vejledninger og dansk følgelovgivning til persondataforordningen i det omfang sådanne regler er offentliggjort på kursusdagen.

Kurset bliver tillige afholdt:

København
Fredag den 8. september
Tirsdag den 31. oktober
Mandag den 13. november

Kolding
Torsdag den 31. august
Onsdag den 25. oktober


Undervisere
Overenskomstchef, advokat Camilla Mondrup Topp og advokat Daniel Kiwa Gotlieb, begge fra Dansk Erhverv

  

 

 

 

Tilmeld dig selv eller kolleger
Dansk Erhverv Kurser

Lej lokaler på Børsen

Vi udlejer sale og møderum i børsbygningen

  • Børssalen
  • Biblioteket
  • Empiresalonen
  • Tietgensalen
  • Komitesalen
  • Formandens kontor

Vil du leje lokaler?

Skriv til Søren Elley Calundann
Banquetchef

banquet@danskerhverv.dk

  • boersen.leje.biblioteket.255x150
  • boersen.leje.boerssalen.255x150
  • boersen.leje.formandens.255x150
  • boersen.leje.komitesalen.255x150
  • boersen.leje.tietgen.255x150
  • boersen.leje.empiresalen.255x150

Børsbygningens indretning er helt unik.
Bygningen rummer den imponerende Børssal, der med et areal på mere end 500 kvadratmeter og sine søjler giver mulighed for afvikling af selv meget store arrangementer midt i hjertet af København.

Biblioteket og Børsens andre mødelokaler giver også rige mulighed for afvikling af mange forskellige typer arrangementer. Biblioteket og Tietgensalen er velegnede til konferencer og receptioner, mens de øvrige lokaler danner ideelle rammer for møder, middage og mindre seminarer.

Alle bygningens lokaler er forskelligt indrettet og har et unikt historisk præg samtidig med, at de er indrettet i overensstemmelse med kravene til moderne mødefaciliteter.

Børsens Banquet- og konferenceafdeling står for udlejningen af bygningens mødelokaler og er Deres garanti for en professionel afvikling af Deres arrangement, hvad enten det drejer sig om møder, frokoster, konferencer, fester, udstillinger eller noget helt andet.

 

Medlemsfordele

Det er Dansk Erhvervs mission at gøre det attraktivt at drive erhvervsvirksomhed

 

Dansk Erhverv yder dybdegående rådgivning til vores medlemsvirksomheder og hjælper med at løse dine udfordringer.