Mediepolitisk udvalg

Det mediepolitiske udvalg er rådgivende i forhold til Dansk Erhvervs direktion og bestyrelse. Udvalget har fokus på at styrke medlemskredsens politiske rammevilkår.

Udvalget drøfter mediepolitiske problemstillinger, som rejses af udvalget selv eller af Dansk Erhvervs bestyrelse, direktion, medlemsvirksomheder eller brancheforeninger. Det kan for eksempel være public service, rettigheder og distributionsvilkår.

Udvalget har en bred sammensætning, som afspejler medlemskredsens interesser inden for mediepolitik. Udvalget er sammensat af repræsentanter fra medlemsvirksomheder og brancheforeninger i Dansk Erhverv.

Udvalgets medlemmer

  • Christian Philip Morgan, CSO, Nuuday
  • Brian Lønroth, markedsdirektør, Fibia
  • Tine Aurvig-Huggenberger, direktør, Kreativitet & Kommunikation
  • Christine Bødtcher-Hansen, direktør, Danske Forlag
  • Lasse Lindholm, direktør for kommunikation og public affairs, Ifpi Danmark
  • Jacob Graff Hedebrink, adm. direktør, Copydan 
  • Jørgen Ramskov, direktør, Producentforeningen
  • Ole Dreyer Wogensen, formand, Musikforlæggerne
  • Mette Lundberg, direktør for politik og kommunikation, IT-Branchen
  • Søren Birksø Sørensen, sekretariatschef, FDA
  • Niels Zibrandtsen, direktør, Zibra 
  • Sune Nabe Frederiksen, direktør for Norlys Digital, Norlys
  • Kim Poder, EVP & CCO, Nordic Entertainment Group Danmark 
  • Jim Receveur, CEO, Bauer Media 
  • Anne Sophie Gersdorff Schrøder, adm. direktør, Gramex 
  • Kasper Kryger, salgsdirektør, Discovery Network Danmark 
  • Ib Konrad Jensen, kommunikationsdirektør, Danske Mediedistributører 
  • Mads Ulrick Holmstrup, adm. direktør, Mastiff A/S
  • Frank Vilstrup, kommerciel direktør, Story House Egmont 
  • Allan Mathson Hansen, CEO, Nordisk Film
  • Gorm Arildsen, adm. direktør, Koda
  • Anne Engdal Stig Christensen, adm. direktør, TV2

Kontakt

Rådgivning & Videnservice

Anders Thomsen

Markedsdirektør
Rådgivning & Videnservice

Charlotte Enevoldsen

Fagchef for medier og kreative erhverv
Medarbejderprofil