; ;

Resultater skabes ofte gennem samarbejde. Fungerer samarbejdet ikke, kan det skabe frustrationer, dårlig trivsel og arbejdsopgaver, som løses dårligere end de burde. En advarsel og måske en senere afskedigelse kan derfor blive nødvendig, men det kan være vanskeligt at komme videre i samarbejdsrelationen efter en advarsel - alt afhængig af hvordan advarslen formuleres og leveres.

Som leder skal du kunne håndtere samarbejdsproblemer og konflikter.

På kurset vil du få et indblik i og i fællesskab med kursusdeltagerne arbejde med: 

  • Hvad der kan være i spil, når samarbejdet ikke fungerer – er det fx faglige eller personlige årsager?  
  • Hvad en konflikt er, og hvad der bygger en konflikt op og trapper den ned. 
  • Hvordan du udarbejder og præsenterer en værdig advarsel, der arbejder proaktivt for samarbejdet. 
  • De juridiske regler i forbindelse med påtale, advarsel og opsigelse, herunder hvilke juridiske overvejelser du bør gøre dig ved samarbejdsvanskeligheder. 

Kurset er forbeholdt Dansk Erhvervs medlemsvirksomheder.

Målgruppe 
Ledere eller HR-medarbejdere, der gerne vil have input til at håndtere samarbejdsvanskeligheder og konflikter på en mere konstruktiv måde.

Du vil, efter deltagelse på dette kursus, automatisk modtage et digitalt kursusbevis direkte i din indbakke.

Læs mere om Dansk Erhvervs digitale kursusbeviser her.

Oplægsholdere

Pernille Taarup

Chefkonsulent

Dansk Erhverv

Relaterede

Kontakt

Kursus - og eventafdelingen

33746072kursus@danskerhverv.dk