; ;
Gemt

Nemlig.com topper: Her er netbutikkerne med den bedste NPS

24. oktober 2019

Der er fire danske netbutikker blandt de fem netbutikker, som kunderne helst vil anbefale til andre.

Danske netbutikker kan godt bide skeer med de internationale giganter, når det kommer til at give kunderne en god oplevelse. Det viser NPS-oversigt over de tyve mest benyttede netbutikker i Danmark.

Listen bliver igen i år toppet af nemlig.com med en score på 64. Det er et enkelt point mere end danske proshop.dk, der er nye på listen over de mest benyttede netbutikker. Også Kino.dk og Saxo er med i top 5, og dermed er der kun plads til en udenlandsk netbutik nemlig Boozt.dk.

Den danske dominans glæder selvsagt Niels Ralund, tidl. adm. direktør i FDIH.

”Det er virkelig stærkt, at de danske netbutikker sidder så tungt på top-5, og at vi kan slå giganter som Zalando og Amazon. Vi kan måske ikke slå dem på prisen, men vi må ikke tabe på brugeroplevelsen, og det gør vi heldigvis heller ikke.”

Direktøren sender også rosende ord af sted mod Proshop, der som nævnt er nye på listen over de mest benyttede netbutikker.

”Det er meget imponerende, at Proshop klarer sig så flot, for de er virkelig oppe imod nogle stærke internationale spillere på et uhyre konkurrencepræget marked. Det viser, at deres satsning med robotlageret har båret frugt.”

Han hæfter sig også ved, at nemlig.com igen topper listen.

”Dagligvarerne er jo den helt store joker for e-handlen, men usikkerheden ved kvaliteten står stadig i vejen for det folkelige gennembrud. Derfor er det positivt, at nemlig.com specifikt og hele branchen generelt leverer på så højt et niveau, at brugerne igen i år giver branchen topkarakter. Det kan forhåbentligt lokke endnu flere over på nettet.”

Mere i vente fra den hysteriske vinder

Hos dagligvaregiganten er glæden selvfølgelig også stor, forklarer adm. direktør Stefan Plenge, som ikke tøver med at kalde virksomhedens fokus på service og den personlige indkøbsoplevelse for hysterisk.

"Vi er utrolig stolte over, at vores kunder har givet os så høj en NPS, og vi tror det skyldes mange forskellige ting. F.eks. at kunderne kan få leveret deres varer den time på dagen, det passer kunden 365 dage om året. At vores kundeservice altid er åben før, under og efter alle varer er leveret, så kunderne nemt kan få fat i os, såfremt at noget er gået galt med ordren. At hver enkelt kundeservicemedarbejder både er trænet i, hvad vi forstår ved god kundeservice samt er blevet givet nogle ret frie rammer i forhold til at kunne hjælpe de af vores kunder, der ikke har fået en tilfredsstillende oplevelse med deres varer eller levering. Men det er også ting som, at nemlig.com garanterer den bedste friskhedsgaranti på markedet. På den måde er vores kunder altid sikret at modtage helt friske varer, og hvis noget er gået galt, da har de en garanti for at kunne få pengene tilbage eller få nye varer leveret."

Selv om nemlig.com har snuppet førstepladsen igen i år, så får det ikke virksomheden til at hvile på lageret, forklarer direktøren.

"Vi arbejder konstant på at forbedre den personlige indkøbsoplevelse og indenfor få dage lancerer vi en opgradering af vores app, som bl.a. gør os i stand til at personalisere forsiden i endnu højere grad. Det handler fundamentalt set om at være mest mulig relevant overfor hver enkelt kunde og jo mere relevant vi lykkedes med at være, desto større er sandsynligheden for at kunderne kommer tilbage."

Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk

Kontakt

Erhvervspolitik & Analyse

Simon Bjerremann

Chefkonsulent