{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
26. september 2024
Fysiske butikker i Århus, Hasselager, Odense, Malmø, Rødovre og Skien er ikke nok for Mikkel og Kasper Dissing.
Derfor har brødreparret, der står bag onlinesuccesen Ditur.dk, netop åbnet en fysisk butik i Herning.
Og flere er på vej, lyder det fra stifterne i Detailwatch:
”Der er ingen tvivl om, at vi tror på omnichannel og de fysiske butikker, og derfor er det en vigtig del af vores strategi.”
Onlinedelen vil stadig være det vigtigste ben i forretningen, men de fysiske butikker er også vigtige i forhold til at fastholde kunderne, forklarer Kasper Dissing:
”Vi vil gerne have en fysisk option, hvor vi kan tage hånd om egne kunder i stedet for at skubbe dem ud i konkurrerende virksomheder.”
Forbrugerne vil gerne kunne vælge
Ifølge E-handelsanalysen fra Dansk Erhverv, så er der god grund til at gøre som Ditur.dk. For mere end en fjerdedel (28 procent) af danskerne er det nemlig af stor eller afgørende betydning, at de netbutikker de handler i også er til stede med fysiske butikker. Det er en stigning fra sidste år, hvor 22 procent svarede det samme.
Blandt forbrugere, der foretrækker, at netbutikker også har fysiske butikker, angiver mere end halvdelen (52 procent), at en af hovedårsagerne er den tryghed, det giver at kunne gå direkte til butikken, såfremt der opstår problemer. Det er dog værd at bemærke, at andelen er faldet med 18 procentpoint siden august 2022.
Tvivl i forhold produktets størrelse eller kvalitet er også en vigtig faktor. Faktisk mener 45 procent af forbrugerne, at dette er en af de mest vigtige årsager til, hvorfor de foretrækker netbutikker, der også har fysiske butikker. En stigning på 5 procentpoint fra 2023.
Hos Dansk Erhverv mener fagchef for Digital Handel, Carsten Rose Lundberg, at udviklingen er udtryk for, at kunderne ikke skelner mellem online eller fysiske butikker. De handler der, hvor det i den givne situation giver mening:
”Er bekvemmelighed behovet, så tager det 2 minutter at bestille online, men skal man bruge det nu og her, så tager man ned i butikken.”
Loyale kunder
Han henviser til, at der er sket en stigning hos dem, der mener, at det er mest bekvemt at kunne vælge mellem den fysiske butik og online – fra 30 til 37 procent.
En del af forklaringen er ifølge Carsten Rose Lundberg også, at et flertal af forbrugerne foretrækker at handle der, hvor de tidligere har handlet:
”Så hvis du har handlet i en fysisk Matas, så er det nemt og trygt at handle på matas.dk eller omvendt – igen afhængig af situationen.”
Kend din kunder
Inden du drøner ned til den lokale ejendomsmægler for at købe en ejendom midt på torvet, så skal du dog lige overveje, hvem dine kunder er. Der er nemlig forskel på, hvor vigtig en fysisk butik er.
Er dine kunder ældre, så giver det rigtig god mening at tænke i fysiske butikker, da 1 ud af 3 vurderer, at har stor eller afgørende betydning.
Er de derimod unge, så er det knap så vigtigt.
Det kan du blive endnu klogere på ved at logge ind og hente E-handelsanalysen for august