; ;
Gemt

Årets Nøglehulskampagne – 10 års jubilæum

Sælger du produkter med Nøglehullet? Så gå ikke glip af 10 års jubilæumskampagnen i løbet af sommeren. Det er gratis at deltage.

Nyhed

DANSK ERHVERV | FØDEVARER - 20. JUNI 2019

Nøglehullet blev lanceret i Danmark i 2009 og har derfor 10 års jubilæum i år. Det skal naturligvis fejres med en stor jubilæumskampagne i uge 33-37 2019 – og du kan være med ganske gratis.

Markeringen er en oplagt mulighed for jer til at markedsføre jeres Nøglehulsprodukter i en tid, hvor der vil være øget opmærksomhed omkring mærket fra mange forskellige aktører. Og mærket er en brugbar rettesnor for danskerne, når de står i butikken.

Ifølge undersøgelser fra YouGov kender 94 % af danskerne i dag til Nøglehulsmærket, og knap halvdelen af befolkningen går specifikt efter fødevarer med Nøglehullet, når de køber dagligvarer (YouGov 2017).

I kan downloade det gratis kampagnematerialer i Fødevarestyrelsens Filkasse.

I Nøglehullets 10 års jubilæumskampagne er både detailhandlen, producenter, brancheorganisationer, sundhedsorganisationer, bladmagasiner m.fl. med til at skabe fokus på Nøglehullet. Dansk Erhverv bakker aktivt op om Nøglehullet og årets kampagne.

Nøglehulsmærket er Miljø- og Fødevareministeriets officielle ernæringsmærke, der gør det nemt for danskerne at vælge sundere fødevarer.