; ;
Gemt

Kontrolkampagne om dyrevelfærdsmærket er i gang

Fødevarestyrelsen har i april igangsat en kampagne for at kontrollere, om det statslige dyrevelfærdsmærke bruges korrekt i slagterforretninger og dagligvarebutikker

Nyhed

Kontrolkampagnen om det statslige dyrevelfærdsmærke forløber fra april-oktober 2018.

Formålet med kampagnen er, at kontrollere om mærket bruges korrekt i detailleddet og ikke vildleder forbrugerne ligesom man vil kontrollere om virksomhederne efterlever kravet om registrering. Der vil blive foretaget 100 kontroller i slagterforretninger og dagligvarebutikkers slagterafdelinger, som markedsfører fersk, hakket eller tilberedt svinekød.

Det statslige dyrevelfærdsmærke ”Bedre Dyrevelfærd” blev introduceret i foråret 2017. Dyrevelfærdsmærket gør det muligt for forbrugerne at se hvilke produkter, der lever op til kravene om bedre dyrevelfærd. På nuværende tidspunkt kan mærket anvendes på fersk, frosset og forarbejdet grisekød, men der er planer om, at udbrede det til andre kødprodukter.

Læs mere om Dyrevelfærdsmærket og kontrolkampagne på Fødevarestyrelsens hjemmeside: 

Dyrevelfærdsmærket: Sammen om bedre dyrevelfærd

Dyrevelfærdsmærket skal bruges korrekt - kontrolkampagne 2018

Kontakt

Fødevarer

Saoirse McKeever Andersen

Fagchef for fødevarer