; ;
Gemt

Undersøgelse afdækker betydningen af tilbudsaviser

08. juli 2020

Tilbudsaviserne er danskernes foretrukne, når de skal finde gode tilbud.

Det trykte medie har fortsat en stor effekt, selvom vi er i en mere og mere digital tidsalder. Det tyder en ny befolkningsundersøgelse fra Dansk Erhverv på.

Undersøgelsen har undersøgt danskernes holdning til trykte tilbudsaviser – de såkaldte adresseløse forsendelser – samt deres kendskab og holdning til Nej Tak-ordningen.

Ud fra tallene tyder meget på, at de traditionelle, husstandsomdelte tilbudsaviser fortsat har stor betydning for eksempelvis danskernes dagligvareindkøb. De husstandsomdelte reklamer indtager en klar førsteplads som danskernes foretrukne medium til at lede efter tilbud i. Frasorteres den andel, der har valgt at sige ”Nej tak” til reklamer, er det hele 69 procent, der bruger de husstandsomdelte tryksager, når de leder efter tilbud.

 

Du kan læse hele analysen her: Stor tilfredshed med husstandsomdelte tilbudsaviser i Danmark.

Kontakt

Handel

Matthias Korth Vesterdal

Politisk konsulent