Spring til indhold

Bliv synlig med SEO

Hvor starter man, når man skal lave søgeoptimering? Og hvad skal man vide? Kom og hør mere om, hvordan du optimerer din virksomhed online.
Event
Seminar

Bliv synlig med SEO, Aarhus

Scandic Aarhus City, Østergade 10, 8000 Aarhus
Gem
Indhold

InboundCPH og Dansk Erhverv inviterer til seminar om SEO, hvor du vil få en introduktion til søgemaskineoptimering, få viden om tilrettelæggelsen af en SEO-strategi, og om hvordan virksomheden opnår mest synlighed for marketingsbudgettet. 


Program

Kl. 14.00
Velkomst og introduktion til seminaret

Kl. 14.10
Introduktion til søgemaskineoptimering
Hør om den nyeste udvikling indenfor SEO og lær om, hvilke faktorer der er afgørende for Google’s vurdering og positionering af virksomhedens website.
I forlængelse heraf vil du få viden om, hvordan jeres målgruppe agerer online på forskellige stadier i købsfasen. Undervejs introduceres du til en række tekniske områder som platformsoptimering, indholdsoptimering, linkbuilding, brugersignaler og effekten af sociale medier. Endelig stilles der skarpt på de målsætninger, der bør ligge til grund for arbejdet med SEO og digital markedsføring.

Kl. 14.40
En effektiv vidensbaseret SEO-strategi
Forudsætningen for et maksimalt udbytte af SEO er, at arbejdet baserer sig på en solid viden om virksomhedens website, dens målgruppe, markedsposition og konkurrenter. Enhver god SEO-strategi starter derfor med en række analyser, der giver et solidt, vidensbaseret fundament for det videre arbejde.
Du vil lære, hvordan du afdækker virksomhedens (og jeres væsentligste konkurrenters) nuværende styrker og svagheder, så I kan fastlægge en realistisk strategi og realistiske målsætninger for arbejdet med søgemaskineoptimering og de områder, hvor I skal forbedre jer.

Kl. 15.10
Pause og networking

Kl. 15.30
Udnyt jeres marketingbudget optimalt
Mange virksomheder kan opnå en højere fortjeneste ved at praktisere SEO professionelt – især hvis deres konkurrenter ikke gør det. Her vil der blive gennemgået en analysemodel, som du kan bruge til at estimere, hvor stort jeres vækstpotentiale er rent SEO-mæssigt, og hvad der skal til for at realisere potentialet.
Analysen giver en retvisende indikation af, hvor mange flere relevante besøgende på websitet, som virksomheden kan opnå. Ved at sammenholde værdien af de besøgende med kostprisen for SEO, kan I bedømme, i hvilket omfang SEO er en god forretning – og i hvilke tilfælde det giver bedre mening af fokusere på betalt annoncering (SEM).

Kl. 15.50
Afrunding og opsamlende spørgsmål.

Seminaret bliver tillige afholdt:

København den 11. oktober - tilmeld dig her 
København den 31. oktober - tilmeld dig her

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.