Spring til indhold

Salgspligt – hvad betyder det for din e-handelsvirksomhed?

EU har vedtaget et forbud mod uberettiget geoblokering, og du bliver som e-handelsvirksomhed forpligtet til at sælge til europæiske forbrugere, der ønsker at købe hos dig. Bliv klogere på, hvad de nye regler betyder for dig.
Kursus
Kursus

Salgspligt – hvad betyder det for din e-handelsvirksomhed?

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

De nye regler vil i mange tilfælde betyde, at du som e-handelsvirksomhed har pligt til at sælge, hvis europæiske forbrugere efterspørger dine varer eller tjenesteydelser. Det er dog køberen selv, der skal stå for at arrangere transporten.

Formålet med de nye regler er at sikre, at europæiske forbrugere har adgang til hele det europæiske marked. 

Som e-handelsvirksomhed skal du være klar til at betjene nye markeder og nye kunder. Hvad gør du, hvis du normalt tilbyder gratis returret? Eller hvis din webshop kun tager imod Dankort? Hvad betyder det for din hjemmeside, hvis du re-router? 

På kurset vil du få overblik de nye regler, herunder:

  • Rettigheder og pligter – hvordan du skal forholde dig til udenlandske kunder på din webshop.
  • Fragt og levering.
  • Klagebehandling og reklamationshåndtering.
  • Kundeservice og sprog.
  • Betalinger

Efter en gennemgang af de nye regler vil forbrugercenteret Forbruger Europa fortælle om, hvordan de typisk håndterer klagesager imellem to parter fra hver deres respektive EU-lande.

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.