Salgspligt – hvad betyder det for din e-handelsvirksomhed?
Salgspligt – hvad betyder det for din e-handelsvirksomhed?
De nye regler vil i mange tilfælde betyde, at du som e-handelsvirksomhed har pligt til at sælge, hvis europæiske forbrugere efterspørger dine varer eller tjenesteydelser. Det er dog køberen selv, der skal stå for at arrangere transporten.
Formålet med de nye regler er at sikre, at europæiske forbrugere har adgang til hele det europæiske marked.
Som e-handelsvirksomhed skal du være klar til at betjene nye markeder og nye kunder. Hvad gør du, hvis du normalt tilbyder gratis returret? Eller hvis din webshop kun tager imod Dankort? Hvad betyder det for din hjemmeside, hvis du re-router?
På kurset vil du få overblik de nye regler, herunder:
- Rettigheder og pligter – hvordan du skal forholde dig til udenlandske kunder på din webshop.
- Fragt og levering.
- Klagebehandling og reklamationshåndtering.
- Kundeservice og sprog.
- Betalinger
Efter en gennemgang af de nye regler vil forbrugercenteret Forbruger Europa fortælle om, hvordan de typisk håndterer klagesager imellem to parter fra hver deres respektive EU-lande.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.