Spring til indhold

Persondata for kreative erhverv

Dansk Erhverv giver nu muligheden for at blive helt klar til at komme i gang og til at færdiggøre arbejdet med persondata. Vi inviterer de kreative erhverv til et gå hjem-møde, hvor vi fortæller om reglerne, og hvor du får mulighed for at drøfte persondata med dine kollegaer fra de kreative brancher og Dansk Erhvervs advokater.
Kursus
Gå hjem-møde

Persondata for kreative erhverv

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

Der er ikke lang tid til, at de nye regler om persondata træder i kraft.

Dansk Erhverv giver nu muligheden for at blive helt klar til at komme i gang og til at færdiggøre arbejdet med persondata.

Vi inviterer de kreative erhverv til et gå hjem-møde, hvor vi fortæller om reglerne, og hvor du får mulighed for at drøfte persondata med dine kollegaer fra de kreative brancher og Dansk Erhvervs advokater.

Målgruppe
Gå hjem-mødet er målrettet kreative erhverv, som er en bred betegnelse for virksomheder, der beskæftiger sig med PR, kommunikation, reklame, mode, design, musik, film, tv, digitale spil, animation, litteratur, digitale læremidler, medier og arkitektur. Hvis du arbejder inden for en af disse brancher og i øvrigt er den medarbejder, der er ansvarlig for håndteringen af virksomhedens persondata, så er gå-hjem-mødet relevant for dig.

Medlemmer af Dansk Erhverv og medlemmer af brancheforeninger i Dansk Erhverv deltager gratis.

  • 13.30 - 14.00

    Registrering og kaffe

    13.30 - 14.00
  • 14.00 - 14.05

    Velkomst

    14.00 - 14.05
  • 14.05 - 14.50

    Hvad indebærer de nye regler for min virksomhed, når kunde- og leverandørdata skal håndteres?

    14.05 - 14.50
    Få en generel indføring i de nye regler og et indblik i, hvornår og hvordan en databehandleraftale anvendes. Du får også et indblik i, hvordan du håndterer brugen af influencers, statister, modeller etc.
  • 14.50 - 15.20

    Hvordan håndteres medarbejderdata?

    14.50 - 15.20
    Der er meget data på medarbejdere i en virksomhed – både eksisterende og potentielle i rekrutteringssituationer. Vi gennemgår derfor, hvad de nye regler betyder for håndteringen af medarbejderdata.
  • 15.20 - 15.35

    Kaffepause

    15.20 - 15.35
  • 15.35 - 16.05

    Praktiske erfaringer med persondata

    15.35 - 16.05
    Hvilke praktiske erfaringer har vi med at arbejde med implementeringen af de nye regler? Hvor står vi nu, og hvad har vi lært undervejs?
  • 16.05 - 16.45

    Erfaringsudveksling

    16.05 - 16.45
    Mulighed for at erfaringsudveksle og stille spørgsmål til Dansk Erhvervs advokater

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.