Markedsføring, sociale medier og persondata
Markedsføring, sociale medier og persondata
Program
Kl. 09.00
Registrering og morgenmad
Kl. 09.30
Markedsføring på sociale medier
Jane Frederikke Land, advokat (H) - Land & Schjerbeck Advokatpartnerselskab
- Generel indføring i markedsføringslovens regler om vildledning og skjult reklame.
- Hvordan må jeg kontakte brugere af sociale medier fx Facebook og LinkedIN.
- Hvad skal du være opmærksom på, når du bruger influenter som fx bloggere eller YouTubere?
- Hvad skal en aftale med en influent indeholde?
- Hvornår kan din virksomhed blive ansvarlig for, hvad en influent skriver eller gør på de sociale medier?
- Seneste praksis fra Forbrugerombudsmanden.
Kl. 10.40
Pause
Kl. 11.00
Hvordan opfyldes kravene til behandling af personoplysninger ved markedsføring på sociale medier
Martin Jørgensen, chefkonsulent og advokat, Dansk Erhverv
- Persondataretlige krav ved indhentelse af permission. Vi giver dig eksempler på, hvordan du skal udforme dine samtykker, så både markedsføringsretslige og persondataretslige krav er opfyldt.
- Du får svar på, hvordan man opfylder de persondataretlige krav til information.
- Vi gennemgår de registreredes rettigheder og kommer med råd til, hvordan du opfylder dem.
Hvad får du med hjem?
Dansk Erhvervs persondatapakke, der indeholder vejledninger og skabeloner til blandt andet udformning af persondatapolitik og samtykkeerklæringer.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.