Håndtering af konflikter med kunder
Håndtering af konflikter med kunder
Når mennesker mødes og vi er uenige, kan der opstå konflikter. Det gælder også i kontakten med en kunde. I langt de fleste tilfælde foregår dialogen mellem en ansat og en kunde i en god, imødekommende og respektfuld tone, men indimellem sker det, at dialogen udvikler sig til en konflikt.
Kunden kan blive vred og føle sig uretfærdigt behandlet, hvilket kan komme til udtryk i en meget voldsom adfærd, som kan være svær at takle. Det kan være, at kunden mener at have ventet for længe i kø, at en vare eller en ydelse er for dyr, at kunden er utilfreds med varen/ydelsen – eller andre utilfredsheder fra kundens side.
På dette morgenmøde sætter vi fokus på konflikter med kunder, og på værktøjer til, hvordan du som leder eller HR ansvarlig kan hjælpe dine medarbejdere til at takle konfliktfyldte sammenstød med kunder. Du vil også få inspiration til, hvordan du kan forebygge konflikter, hvordan du kan hjælpe medarbejderen i den konkrete situation, samt hvad du skal være opmærksom på efter konflikten.
Indhold:
- Hvordan du hjælper medarbejderen til at takle den svære situation.
- Hvordan jeres virksomhed kan forebygge konflikter med kunder.
- Hvad medarbejderen gør i den konkrete situation.
- Hvad du skal være opmærksom på at gøre efter konflikten.
Målsætning
Give ledere og HR ansvarlige inspiration og værktøjer til at hjælpe medarbejdere med at takle konflikter med kunder.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.