Danskernes mad- og indkøbsvaner 2019
Danskernes mad- og indkøbsvaner 2019
Til seminaret Danskernes mad- og indkøbsvaner 2019, kan du få et indblik i, hvordan danske forbrugeres vaner har ændret sig indenfor de seneste 6 år. Et detailstudie lavet i samarbejde mellem Drum CPH, Annalect, TV 2, Dansk Erhverv og YouGov viser nemlig, at danskernes interesse for madlavning er faldet kraftigt. Vi spiser mere ude, bestiller mere take away og laver mindre mad selv. Hvis vi køber ind, så er det blevet endnu vigtigere, at det er nemt.
Tilbage i 2012 blev dansk detailhandel af Claus Andersen fra Drum CPH præsenteret for fem kernesegmenter blandt Danmarks forbrugere: Funktionalisten, Levemunden, Skattejægeren, Ildsjælen og Sundhedskrigeren.
Detailstudiet viste dengang, at der er stor diversitet imellem de fem forbrugertyper. En diversitet, som kan være noget af en mundfuld at imødekomme for detailhandlen. Derfor vil resultaterne af det nye studie af danskernes dagligvareindkøb uden tvivl byde på en del overraskelser.
Hvordan Funktionalisten, Levemunden, Skattejægeren, Ildsjælen og Sundhedskrigeren anno 2018 helt præcist adskiller sig fra analysen i 2012, kan du få svar på til seminaret den 22. marts i Børssalen.
Samarbejdspartnere


Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.
