Praktisk håndtering af samarbejdsvanskeligheder og advarsler
Praktisk håndtering af samarbejdsvanskeligheder og advarsler
Resultater skabes ofte gennem samarbejde. Fungerer det ikke, kan det skabe frustrationer, dårlig trivsel og arbejdsopgaver, som løses dårligere, end de burde. En advarsel og måske en senere afskedigelse kan derfor blive nødvendig, men det kan være vanskeligt at komme videre i samarbejdsrelationen efter en advarsel - alt afhængig af hvordan advarslen formuleres og leveres.
Som leder skal du kunne håndtere samarbejdsproblemer og konflikter, og gerne inden en advarsel er nødvendig.
På kurset vil Dansk Erhverv give dig indsigt i og i fællesskab med kursusdeltagerne arbejde med:
- Hvad der kan være i spil, når samarbejdet ikke fungerer – er det fx faglige eller personlige årsager?
- Hvad en konflikt er, og hvad der bygger en konflikt op og trapper den ned?
- Hvordan du laver og præsenterer en værdig advarsel, der arbejder proaktivt for samarbejdet, og
- De juridiske regler i forbindelse med advarslen, og hvilke overvejelser du bør gøre dig før og efter en advarsel.
Kurset er forbeholdt Dansk Erhvervs medlemsvirksomheder.
Målgruppe
Ledere eller HR-medarbejdere, der gerne vil have input til at håndtere samarbejdsvanskeligheder og konflikter på en mere konstruktiv måde.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.