Miljø og etik i markedsføringen - hvor går grænsen?
Miljø og etik i markedsføringen - hvor går grænsen?
Alle benytter markedsføring, men de færreste har helt styr på reglerne. Du kan nu få et samlet indblik i reglerne for markedsføring med fokus på brugen af miljømæssige og etiske påstande samt ikke mindst mærkningsordninger.
Dansk Erhverv og LIGA Advokater vil på seminaret tage udgangspunkt i markedsføringslovens seneste retspraksis: ”Forbrugerombudsmandens praksis og vejledning om brug af miljømæssige og etiske påstande m.v.”.
Således får du alt det, du skal vide, for at sikre at din markedsføring bliver korrekt.
Vi gennemgår også sanktionerne, hvis reglerne ikke bliver overholdt. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til underviserne undervejs, ligesom korte workshops er integreret i seminaret.
Målgruppe
Folk der arbejder med marketing, ejere/ledere samt jurister. Seminaret er ikke målrettet en særlig branche, men det er relevant for alle, der bruger miljø og etik i deres markedsføring.
Seminaret er pointgivende for advokaters efteruddannelse.
-
08.30 - 09.00
Ankomst og morgenmad
08.30 - 09.00 -
09.00 - 09.15
Velkomst
09.00 - 09.15Jakob Zeuthen
Miljøchef
Dansk Erhverv
Martin Jørgensen
Advokat, chefkonsulent
Dansk Erhverv
Beskrivelse
Dansk Erhverv
-
09.15 - 10.00
Regler og grænser for miljø og etik i markedsføringen
09.15 - 10.00 -
10.00 - 10.15
Pause
10.00 - 10.15 -
10.15 - 11.15
Regler og grænser for miljø og etik i markedsføringen (fortsat)
10.15 - 11.15 -
11.15 - 12.00
Certificering og mærker – en vej til troværdig markedsføring
11.15 - 12.00Kravene er mange, når du kalder dig grøn, bæredygtig mv. Få viden om, hvordan overvejelser om livscyklus og certificeringer er medvirkende til at sikre at dine udsagn og mærker er troværdige.
Jakob Zeuthen
Miljøchef
Dansk Erhverv
-
12.00 - 12.30
Afrunding/dagens takeaways
12.00 - 12.30 -
12.30 - 13.00
Frokost og networking
12.30 - 13.00
Samarbejdspartnere

Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.