Spring til indhold

Hvorfor arbejde med B2B-branding i digitaliseringens tidsalder?

Seminaret tager et meget konkret afsæt i arbejdet med B2B-virksomhedens ”why” og sætter ord og formel på, hvordan man kommer videre i arbejdet med sit brand, så det ikke blot ender som et skrivebordsdokument, en brandfilm og flotte plakater med værdier på væggen.
Event
Event

Hvorfor arbejde med B2B-branding i digitaliseringens tidsalder?

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold
  • Midt i en tid, hvor alle taler om digital transformation, er B2B-brandet varmere end nogensinde før blandt stærke B2B-virksomheder.
  • Det store ”why” er kommet øverst på agendaen i bestyrelseslokalet, og det er blevet både legitimt og forventeligt, at din virksomhed har andet på hjerte end produktet.
  • Seminaret tager et meget konkret afsæt i arbejdet med B2B-virksomhedens ”why” og sætter ord og formel på, hvordan man kommer videre i arbejdet med sit brand, så det ikke blot ender som et skrivebordsdokument, en brandfilm og flotte plakater med værdier på væggen.

Brand-arbejde er positioneringssarbejde
Brand-arbejdet er ikke et spørgsmål om indpakning. Det er et spørgsmål om at indtage en unik position i sit marked, så kunderne vælger dig over konkurrenten. Brandarbejdet handler om at skabe loyalitet og forretning, og det er både udfordrende og indbringende. 

På seminaret får du svar på:

  • Hvordan er sammenhængen mellem brandet og virksomhedens andre udfordringer, som fx digital transformation, rekruttering af specialiseret arbejdskraft og udvikling af genialt content.

  • Hvad gør man – helt konkret – når brandfortællingen er skrevet, og det er tid til at aktivere brandet?

  • Hvad gør andre virksomheder – også dem, der ikke har budgetter i Volvo-størrelsen.

  • Hvordan har brandet og aktiveringen af dette været en game-changer for én af landets stærkeste Business Intelligence og data-virksomheder?

Take-aways og pointer

  • Langsigtige brand-aktiviteter outperformer kortsigtede salgsaktiviteter fra et økonomisk perspektiv.
  • Én af de største barrierer for et succesfuldt brand er det "gap", som eksisterer mellem virksomhedernes ønske til at være mere brand-drevne og evne til at udleve det.
  • Effekten er brandarbejdet er ikke slut ved udvikling af ny identitet, position og platform - det er startskuddet til aktiverings-delen, som alt for ofte ignoreres. Tommelfingerreglen er: Brug 20 % på udvikling og 80 % op aktivering.
  •  Konkrete ideer til at komme i gang - og videre!

Målgruppe

  • CXO's fra mellemstore virksomheder og store B2B-virksomheder inden for IT, tech, produktion, leverancer til byggeriet, rådgivningsbranchen, energisektoren m.m.

  • B2B-profesionelle, der står i en forandringsproces ift. deres virksomheds brand - fx. ejerskifte, opkøb, nye markeder, udfordringer med employer branding m.m.

  • B2B-profesionelle, der har brugt meget tid og energi på at fokusere på digitalisering, men som oplever, at den digitale transformation også giver udfordringer ift. at kommunikere en "ny" position i markedet.

  • B2B-profesionelle, der ønsker at gå fra statisk branding til at bruge brandet som en platform til aktivering ud i markedet.

Aktører
Seminaret afvikles af Pravda Home of Business Brands®. Pravda er én af landets førende og mest prisvindende B2B-brandbureauer. 

Samarbejdspartnere

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.