Meningsfulde brands skaber en god forretning
Meningsfulde brands skaber en god forretning
77 % af alle brands kunne forsvinde i morgen, og forbrugerne ville være ligeglade. Det afslører nye resultater fra Havas’ globale undersøgelse Meaningful Brands® 2019.
Det er ikke blot det højeste tal siden, at Havas igangsatte Meaningful Brands® undersøgelserne i 2008, det er også en stigning på 3 procentpoint i forhold til resultaterne fra 2017. Samtidig viser tallene, at de brands, forbrugerne betragter som meningsfulde:
- Har et årligt afkast på aktiemarkedet, som er 53 % højere end det generelle aktiemarked
- Har en ni gange højere share of wallet – kundens samlede udgift til brandet
- Performer signifikant højere på købsintention og anbefaling
- Kan tage en højere pris for deres produkt.
Disse er nøgletal fra Meaningful Brands® 2019 – en omfattende global undersøgelse gennemført af Havas, som har målt over 1800 brands i 31 lande med over 350.000 respondenter.
Men hvad er det, der gør, at forbrugerne finder et brand betydningsfuldt, og hvordan kan du og din virksomhed skabe tættere relationer til forbrugerne? Få svarene den 12. september til Havas Danmarks morgenarrangement om meningsfulde brands.
Her præsenterer medie- og reklamebureauet Havas Danmark de danske og globale resultater fra den omfattende Meaningful Brands® 2019 undersøgelse, der blandt andet indeholder nye indsigter om brand aktivisme - og hvordan virksomheder skaber effektivt content.
Målgruppe
Arrangementet er målrettet CMO'er, adm. direktører, marketingchefer, marketing- og kommunikationsansvarlige og lignende.
Om Havas Danmark
Havas Danmark er et integreret medie- og reklamebureau, der skaber meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere gennem kreativitet, media og innovation. Havas Danmark er en del af den globale bureaugruppe Havas Group.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.