Opsigelse ved sygdom og 120 dages reglen
Opsigelse ved sygdom og 120 dages reglen
Webinaret følger op på den seneste retspraksis fra Højesteret, som ændrer principperne for optælling af sygedage ved delvis genoptagelse af arbejdet, samt den seneste udvikling i praksis om, hvornår en medarbejder betragtes som handicappet.
Indholdet af webinaret er bla.:
- Hvilke rettigheder og pligter har virksomhed og medarbejder under medarbejderens sygdom?
- Er sygdommen selvforskyldt, og har medarbejderen så ret til fravær og løn?
- Hvornår bliver sygdom til et handicap?
- Når medarbejderen betragtes som handicappet, hvad gør vi så?
- 120 dages reglen – hvornår kan den bruges, og hvordan beregner man sygefravær efter 120 dages reglen?
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til underviseren undervejs i en chatfunktion. Et par dage inden afholdelse vil du få tilsendt et link til webinaret.
Målgruppe
HR medarbejdere og andre der beskæftiger sig med personaleadministration.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.