Spring til indhold

Onsdagsmøder for Oplevelsesindustrien

Dansk Erhverv og Geelmuyden Kieses onsdagsmøder er målrettet chefer fra oplevelsesindustrien; kultur-, sports- og underholdningsbranchen.

Onsdagsmøderne giver dig adgang til netværk, inspiration og et værdifuldt indblik i aktuelle forhold.
Event
Godmorgen-møde

Onsdagsmøder for Oplevelsesindustrien

Geelmuyden Kiese, Jorcks Passage 1 A, 3. sal 1162 Copenhagen K
Gem
Indhold

Med onsdagsmøderne skaber Dansk Erhverv og Geelmuyden Kiese et unikt forum for ledere i oplevelsesbranchen.

Til mødet får du 4 korte oplæg på 5-7 minutter fra aktuelle oplægsholdere.

Der er kaffe, croissant og netværk fra kl. 8.00 til de morgenfriske. Programmet starter kl. 8.30.

 

De fire oplæg

Dominic Schroeder, UK-ambassadør i Danmark - om konsekvensen af Brexit for branchen. (Oplægget er på engelsk)

UK er det vigtigste, udenlandske marked i Europa for den danske oplevelsesbranche. Hvad vil Brexit betyde for branchen? Vil London og UK fortsætte med at være centrale for vores branche, eller vil vi se udviklingen fordele sig på flere hovedstæder?

Britt Bager, Kulturordfører, Venstre - om ændret holdning til omprioriteringsbidraget og kulturpolitik.

Britt Bager er kulturordfører for Venstre. Britt har taget en ny holdning for Venstre på kulturområdet og går nu ind for at afskaffe omprioriteringsbidraget.

Britt vil fortælle om, hvorfor man har valgt at prioritere kulturen på den politiske dagsorden nu til forskel fra under den tidligere regering, som netop indførte omprioriteringen.

Lisbeth Knudsen, Chefredaktør MANDAG MORGEN

Lisbeth Knudsen er et fyrtårn i den offentlige debat. Lisbeth har mere end 40 års erfaring i mediebranchen og er chefredaktør for Mandag Morgen og Altinget. Lisbeth har en dybdegående viden om dansk kulturpolitik, bl.s. fra sin tid som  formand for Det Kongelige Teater. Lisbeth giver sin analyse af nye regerings kulturpolitiske linje og  de kommende medieforhandlinger.

Nils Gudbjerg Aasholm
Ved siden af sit daglige arbejde på DR, laver Nils memes og videoer, der går viralt på den internationale, politiske scene på et niveau kampagnefolk kun kan drømme om.

For et år siden fik Nils Trump til at dele sin video i et eksperiment. Senest har Nils lavet videoer til den amerikanske valgkamp omkring Bernie Sanders. Nils’ indblik i nettet som en aktiv organisme er noget de færreste forstår og de fleste aktører i oplevelsesbranchen misunder ham evnen til at skabe viralitet.. Men hvad driver ham og hvad er hemmeligheden?
Nils fortæller om, hvordan hans arbejde med memes og virale videoer kan være med til at have indvirkning på det amerikanske valg, og hvordan man forholder sig til det uden at være ansat på en kampagne.  

Samarbejdspartner

  • 08.30 - 08.35

    Velkomst

    08.30 - 08.35
    Lars Ramme Nielsen

    Branchedirektør

    Dansk Erhverv

  • 08.35 - 09.30

    Fire oplæg

    08.35 - 09.30

Oplægsholdere

Lars Ramme Nielsen

Branchedirektør

Dansk Erhverv

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.

Turisme, Kultur & Oplevelse

Kirstine Tolstrup Nielsen

Chefkonsulent