Modebranchens muligheder på det amerikanske marked
Modebranchens muligheder på det amerikanske marked
Hvordan har COVID-19 påvirket det amerikanske marked, hvilke trends vil vi se i de kommende sæsoner, og hvad er de typiske juridiske og logistiske udfordringer, danske virksomheder skal være opmærksomme på, hvis de ønsker at eksportere til USA?
På webinaret kommer vi bl.a. ind på følgende:
- Hvordan griber du det amerikanske marked an, hvordan opretter du et amerikansk datterselskab, og hvad gør du ift. varemærkeregistrering, moms, skat og revision?
- Juridiske emner relateret til modeindustrien, inklusiv beskyttelse af brand
- COVID-19’s påvirkning af detailhandlen
- Hvordan ser 2022’s forbrugertrends ud?
Målgruppen:
Modevirksomheder som er interesserede i at komme ind på det amerikanske marked, men stadig mangler indsigt i muligheder/trends og logistik, inden de kan komme videre i beslutningsprocessen. De kan allerede være lidt i gang med at sælger ind til USA, men som gerne vil etablere sig i USA ( eller oprette virksomhed). Alle virksomheder kan deltage, der er ingen krav om størrelse, blot de er eksportklare.
Programmet vil foregå på engelsk.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål undervejs.
Når du er tilmeldt, vil du få tilsendt et link til webinaret dagen før, det afholdes.
-
15.00 - 15.05
Velkommen
15.00 - 15.05 -
15.05 - 15.20
Introduktion til logistiske og juridiske udfordringer i forbindelse med eksport til USA
15.05 - 15.20 -
15.20 - 15.35
Overblik over juridiske emner relateret til modeindustrien
15.20 - 15.35 -
15.35 - 15.45
Introduktion til ESP Trendlab
15.35 - 15.45 -
15.45 - 16.25
Overblik over COVID-19’s påvirkning af det amerikanske marked samt 2022 trends
15.45 - 16.25 -
16.25 - 16.30
Afrunding
16.25 - 16.30Nikolai Klausen
Direktør
Wear Denmark
Beskrivelse
Nikolai Klausen er direktør i Wear Denmark. Han har mere end 25 års erfaring fra mode- og detailhandelsbranchen nationalt såvel som internationalt.
Wear Denmark er en netværksorienteret brancheforening under Dansk Erhverv. Wear har stor brancheerfaring med fokus på løsninger, der viser sig positivt på bundlinjen. Vidensopbygning på tværs af branchen har ligeledes stor fokus.




