Omnichannel-konference – mød kunderne hvor de er
Omnichannel-konference – mød kunderne hvor de er
Hør hvordan andre virksomheder benytter data til fx at forbedre både den personlige betjening i butikken og den digitale oplevelse på webshoppen, i app’en og på sociale medier.
Konferencen gør dig bl.a. klogere på
- Hvordan man skaber mersalg og øget loyalitet via omnichannel-tilgangen
- Detaljer om og forståelse for virkemidlerne ved de forskellige kanaler og deres indbyrdes samspil
- Løsninger og inspiration til at løse de omnichannel-udfordringer, som du står over for
- Hvordan man skaber den sublime og sammenhængende kundeoplevelse før, under og efter et køb – og på tværs af fysiske og digitale kanaler helt uden gnidninger.
Konferencen henvender sig til
- Ledende medarbejdere inden for e-handel, engros- eller detailhandel
- Ledere og medarbejdere inden for marketing, kommunikation og salg
- Personer, der allerede arbejder inden for omnichannel
- Personer, der gerne vil dygtiggøre sig inden for omnichannel.
Se dagens program nedenfor. Talerrækken er nu på plads, og vi glæder os meget til at byde dig velkommen på konferencen og tilbyde en perlerække af erfarne og inspirerende talere. Så book din billet i dag og planlæg allerede nu, hvilke af de i alt 18 oplæg, du ønsker at høre. Bemærk af enkelte oplæg vil foregå samtidig.
Som tilmeldt til konferencen vil du modtage en mail med link til platformen, hvor du kan planlægge dit eget program - og meget mere.
Samarbejdspartner















-
09.00 - 09.05
Velkomst
09.00 - 09.05 -
09.05 - 09.45
Paneldebat: Fremtidsforskeren vs. retail-eksperten – flyt dig! Fremtiden er flyttet ind
09.05 - 09.45Hvordan omfavner vi den nye verden? Har nogle af os sovet i timen? Husker vi at møde kunderne der hvor de er?
Vi har sat Anne Skare og Henrik Libak stævne i en paneldebat, der nok skal ruske op i os alle. Anne og Henrik vil give os hver deres perspektiv på hvad der skal til for at vinde kundernes gunst i dag og i fremtiden – en fremtid hvor omnichannel tilgangen og uovertruffen kundeservice er et must for at overleve.
Niels Ralund faciliterer debatten, udfordrer Anne og Henrik og sørger for, at vi både kommer op i helikopteren, men stadig befinder os i jordhøjde.Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
-
09.45 - 10.25
Omnichannel – den evige jagt på den ultimative kundeoplevelse (og andre utopiske scenarier)
09.45 - 10.25Henover de sidste 5 år har BabySam transformeret forretningsmodellen fra 5% online salg til mere end 45% af salget i dag er digitalt – målet har siden 2016 været at drive forretningen ud fra en 1:1 kunde P&L. Hvor svært er det egentlig at transformere en klassik detailkæde til at have et ”Digital First Mindset” samtidig med at den fysiske butik spiller en større og større rolle sammen med det digitale salg?
Få indblik i BabySams rejse, opture og nedture på vejen og hvad fremtiden bringer i jagten på de perfekte kundeoplevelser. -
10.25 - 10.45
Kaffepause
10.25 - 10.45 -
10.45 - 11.15
Best Practice: Oplev to af Nordens (officielt) bedste omnichannel-virksomheder
10.45 - 11.15I 2020 afviklede det digitale konsulenthus IMPACT den største omnichannel-analyse i Skandinavien nogensinde. Mere end 250 retailers og brands blev undersøgt på tværs af 51 kriterier, der dækkede hele kunderejsen.
I dette indlæg får du først et indblik i resultaterne af Omnichannel Index-analysen, og efterfølgende er der lagt op til en livlig paneldebat sammen med de to af undersøgelsens store vindere, Matas og Imerco.
Her får vi både at høre hemmelighederne bag deres gode resultater, vi får deres blik på hvordan Corona har ændret på Omnichannel-vilkårene, og så kigger vi selvfølgelig frem mod, hvad der bliver best practice i den nærmeste fremtid. -
10.45 - 11.15
Omnichannel - rejsen og ambitionerne hos SPORTMASTER
10.45 - 11.15PostNord har inviteret Aleksander fra SPORTMASTER til at give et indblik i den traditionelle retailer med +40 år på bagen, der de seneste 6-7 år har omfavnet den digitale udvikling.
Midt i en tid med ejerskifte og pandemi har virksomheden intensiveret på den digitale front og skaber nye synergier mellem on- og offline. -
10.45 - 11.25
NETVÆRKSMØDE: Fra traditionelt til headless CMS: Hvordan overkommer du dine udfordringer ved et platformskifte til headless CMS og Contentful?
10.45 - 11.25Taler man omnichannel og CMS-løsninger, kommer man ikke udenom headless CMS og Contentful. Vi diskuterer de udfordringer, man typisk støder på ved et platformskifte til headless CMS, og giver konkrete råd til processen. Netværksmødet er relevant for dig, som overvejer eller allerede er i proces med et skifte til headless CMS.
-
11.15 - 11.45
Et kig i rygsækken: Sådan gik NEYE fra traditionel taskebutik til 360 graders Omnichannel forretning
11.15 - 11.45Med omnichannel personalisering i 2021 foregår den digitale kunderejse sømløst i overgangen mellem offline og online. Som kunde skal du ikke mærke forskel, og som online forretning skal du have friheden til at plukke de systemer, der står distancen.
NEYEs første ”gallanteributik” åbnede i 1881 på Vimmelskaftet i København, og i 2012 fik de deres første webshop. I 2020 valgte de Raptor, til at samle alt kundedata ét sted og realisere et behov for at genkende kunden på tværs af kanaler og platforme. Det ændrede deres forretning, gav dem AI personalisering ved første klik, og flere salg ved andet.Jeppe Godske Olsen fra Raptor Services og Jacob Breinholst fra NEYE går sammen på scenen i fortællingen om best-of-breed i omnichannel personalisering, samt transformationen af den traditionsbundne taskebutik til en online forretning, der bruger alle indgange til at styrke kunderejsen.
-
11.15 - 11.45
Smoooth Shopping fra Klarna - en vækstmaskine for Pandoras ekspansion i Europa
11.15 - 11.45eCommerce fortsætter med at brage frem. Det forventes, at omsætningen på globalt plan vil vækste til hvad, der svarer til 39 trillioner danske kroner, hvor der blev omsat for 21 trillioner danske kroner i 2019.
Med så signifikant en vækst udvikler der sig også nye trends inden for eCommerce, der er afgørende for detailhandlere og brands i deres fortsatte vækstrejse. Blandt de nye trends er omnichannel, der er blevet “the new normal”, men også AI og AR spiller ind lige så vel som nye shoppingoplevelser og betalingsmetoder.
Få et indblik i, hvordan Klarna samarbejder med brands som H&M, IKEA, Coolshop og Jabra, både globalt og lokalt. Og hør hvordan Pandora har vækstet deres salg og gennemsnitlige ordreværdi på flere af deres markeder ved at implementere Klarnas innovative shopping oplevelser både online og i Pandoras butikker. -
11.15 - 11.55
NETVÆRKSMØDE: Customer Lifetime Value - En omnichannel udfordring
11.15 - 11.55En af de store udfordringer i både online og fysisk forretning er arbejdet med, at forstå kunderejsen og hvordan de forskellige markedsførings- og forretningsinitiativer hænger sammen med og påvirker kundens livstidsværdi.
Efterhånden som omkostningerne ved markedsføringen stiger, bliver det i stigende grad kritisk at forstå ikke bare værdien i forbindelse med transaktionen, men hele den samlede værdi, som kunden potentielt skaber.
Dette bliver i omnichannel yderligere kompliceret, da kundernes adfærd varierer meget og ikke nødvendigvis kan genkendes på tværs af kanaler og platforme.
På netværksmødet dykker vi ned i problemstillingen, og kommer gennem cases og konkrete erfaringer frem til nogle af de mere effektive måder, hvorpå man kan tackle udfordringen og skabe fokus på customer lifetime value. -
11.45 - 12.15
Hvad sker der når man vender marketingstragten om, og lader opdagelsesbaseret handel tage over?
11.45 - 12.15Discovery Commerce er, ifølge Facebook, fremtidens omnichannel.
Mød Jesper Brunhøj Olsen, Head of Industry hos Facebook, der vil præsentere Facebook’s vision for fremtidens e-handel, samt hvordan man bedst muligt kan ruste sig i en verden hvor online og offline smelter sammen.
Mød også Julius Schmidt, Director of Marketing & Insights hos Flying Tiger, der fortæller om Flying Tiger’s ”Delivery Engine”, og hvordan de ser Facebook og omnichannel spille sammen i fremtiden”. -
11.45 - 12.15
Fra fysisk produktkatalog til ægte omnichannel - på rekordtid!
11.45 - 12.15Novicell inviterer Ditte Hardahl fra Plantorama på scenen for at fortælle om rejsen mod omnichannel, der blandt andet tager os forbi betydningen af inddragelse af organisationen og hvordan man finder den gode fragtløsning til levering af et 2 meter højt æbletræ!
Plantorama er gået fra at være en succesfuld retail forretning i 2019 med trykte husstandsomdelte aviser, til i dag at være et omnichannel koncept, hvor webshoppen med mere end 10.000 produkter er forenet med de fysiske centre i den digitale kundeoplevelse med services som "Klik & Hent" og "Klik & Få leveret", der håndteres direkte fra centrene - uden centrallager. Samtidig er de fysiske produktkataloger afløst af 100 % digital markedsføring.
-
11.45 - 12.25
NETVÆRKSMØDE: Hvordan løser vi hverdagens omnichannel problemstillinger og hvad skal de nye tiltag bestå af?
11.45 - 12.25Nicolai, E-Commerce Manager i Bog&Ide inviterer til en åben dialog om de problemstillinger som vi alle støder på i hverdagen.
- Hvordan håndterer man fx pladsmanglen i butikkerne, når der også skal være plads til webordrer?
- Hvordan griber man mersalgspotentialet an ved afhentning af webordrer, når butikspersonalets tid og engagement kan være en udfordring?
- Er tiden ved at være inde til at tilbyde selvbetjent afhentning af webordrer, også uden for åbningstid - og hvordan ser businesscasen ud?
Bog&Ide har de seneste år gennemgået en større digital transformation og gentænkt hele den online tilstedeværelse for at binde online og de fysiske butikker tættere sammen og øge salget. Tidligere konkurrerede webshoppen på lige fod med de fysiske butikker om kunderne, men i dag spiller alle kanaler på samme hold. Selvom Bog&Ide er nået langt med deres omnichannel forretning og også opnåede en flot 3. plads ved årets uddeling af E-handelsprisen for ”Bedste omnichannel virksomhed”, så støder Nicolai og hans team på nye problemstillinger hele tiden og byder derfor op til en fælles sparring på dette netværksmøde.Deltag hvis du kan nikke genkendende til ovenstående problemstillinger, har svaret på dem eller står med en anden problemstilling, som du ønsker sparring omkring. Mødet er lagt op til at vare 40 min. og foregår som et Teams-møde, hvor alle opfordres til at tænde for webkamera og mikrofon, så der bliver basis for en god og åben sparring.
-
12.15 - 12.45
Frokostpause
12.15 - 12.45 -
12.45 - 13.15
Experience commerce - nøglen til den gode omnichannel oplevelse
12.45 - 13.15Det seneste år er e-commerce vækstet helt enormt – så hvordan skiller man sig ud fra konkurrenterne?
Ved at skabe gode oplevelser for kunden før, under og efter et køb, kan man overgå kundens forventninger, og derved vinde deres loyalitet, så de kommer igen og igen.Omnichannel er i høj grad båret af de oplevelser, vi skaber på tværs af online og offline kanaler. I dette oplæg vil Anna Katrine Matthiesen dykke ned i trends og eksempler på gode kundeoplevelser, og vise hvordan man med små greb og virkemidler kan skabe unikke oplevelser, der forbedrer købsrejsen og øger salget. -
12.45 - 13.15
Fra store hypermarkeder til små, lokale robotter. Sådan vil Bilka skabe den bedste omnichannel-oplevelse
12.45 - 13.15Hør om Bilkas ambition om og arbejde med at skabe Danmarks bedste omnichannel-oplevelse – og rejsen mod at rykke dagligvareindkøbene endnu tættere på danskerne i hverdagen.
Bilka er Danmarks eneste hypermarked, hvor kunderne populært sagt kan finde alt under ét tag. Med 18 varehuse på gennemsnitligt +10.000 kvadratmeter tilbyder Bilka nemlig landets største butiksudvalg på tværs af produktkategorier. Men når størrelsen også sætter sine begrænsninger, hvordan kan man så rykke endnu tættere på alle kunderne og gøre en forskel i deres hverdag?
Det forklarer og svarer Mette Lauritzen på, når hun fortæller om Bilkas nøje tilrettelagte strategi, der skal sikre flere kunder, øgede markedsandele og ikke mindst bedre indkøbsoplevelser for alle, der besøger Bilka – både i hypermarkederne og online.
Kernen i strategien er et ønske om at gøre Bilka til den bedste omnichannel-oplevelse inden for detailhandlen. Det er en ambitiøs målsætning, hvor der bl.a. bliver investeret i Bilkas samlede online-forretning. Senest og mest synligt en række højteknologiske robotter - de såkaldte BilkaToGo PickUps – som skal gøre Bilka endnu mere tilgængelig for danskerne. Særligt dem, der ikke nødvendigvis har tid til en tur rundt på +10.000 m2. -
12.45 - 13.25
NETVÆRKSMØDE: Hvordan får du succes med din omnichannel strategi?
12.45 - 13.25Omnichannel markedsføring bringer virksomheder tættere på forbrugeren. Men først når man ved, hvor indsatser skal foretages.Hvad er de største udfordringer og prioriteringer?Hvordan sikres sammenhæng fra strategi til eksekvering, på tværs af organisation, kundeoplevelse og teknologi?Få inspiration fra de mere end 2.000 virksomheder, der indtil nu har deltaget i #OmnichannelForBusiness kortlægningen.Kom og vær med i dialogen og få et overblik over, hvor I kan optimere for at give jeres kunder den perfekte omnichannel oplevelse. -
13.15 - 13.45
Live fra Store Torv: Ditur.dk – fra pure player til omnichannel-retailer
13.15 - 13.45Omnichannel er ikke længere et strategisk tilvalg - det er et krav! Hvis du og den organisation du sidder i, ikke er i stand til at levere en sammenhængende kunde- og købsoplevelse på tværs af kanaler, så overlever man ikke på sigt.
Til konferencen sender Ka-ching live fra butikken på Store Torv i Aarhus, hvor Store Manager Theis Hollænder fra Ditur.dk fortæller om rejsen mod omnichannel. Theis vil bla. komme ind på, hvorfor de valgte at åbne en fysisk butik i en tid med stor online succes, hvordan de ser værdien af at kunne interagere med kunderne gennem flere salgskanaler.
Martin Sandvad, CEO i Ka-ching vil supplere og fortælle om vigtigheden af at kunne tilpasse sin forretning til skiftende markeds- og kundebehov. Og hvordan den digitale arkitektur spiller en afgørende rolle i forhold til kundernes forventning til omnichannel. -
13.15 - 13.45
Top 10 fejl du IKKE må lave i Omnichannel Marketing
13.15 - 13.45Én ting er at få kasseapparatet til at snurre på flere kanaler – en anden ting er at få kunderne derhen. Marketing er bestemt ikke det letteste i verden, og det bliver ikke lettere af, at det foregår i kontekst af omnichannel.Baseret på sin lange erfaring fra både bureau- og teknologibranchen vil Agillic CXO og forfatter Rasmus Houlind i denne session dele indsigter og baggrund for de 10 fejl indenfor Omnichannel Marketing, som du bare IKKE har lyst til at begå.Hvad er de typiske fejl inden for fx. kampagner, nyhedsbreve, marketing automation, personalisering, annoncering, måling, kreativitet m.m.Agillic er central omnichannel marketing platform for store danske retailere såsom Matas, Bog & Idé, Sportmaster, Bolia, AO Johansen, Imerco m.fl. og samarbejder med bureau-partnere såsom fx. guldpartnerne NexusOne, Dwarf, Responsive, Impact Extend og Web2Media. -
13.45 - 14.15
Jacob Risgaards perspektiv på Omnichannel
13.45 - 14.15Fra toppen af Danmark har Coolshop været en dominerende faktor i dansk e-handel i mere end 15 år. Med 14 store fysiske legetøjsbutikker i hele Danmark, er Coolshop i den grad blevet Omnichannel.
Hør Niels Ralund interviewe Jacob Risgaard, om baggrunden for den beslutning, og om hvor Coolshop er på vej hen.Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
-
14.15 - 14.45
Ny vækst for online brands findes offline
14.15 - 14.45I dag fødes brands online, men på et tidspunkt bliver det også nødvendigt at møde kunderne offline. Kunderne bevæger sig på tværs af kanaler gennem købsrejsen, og som brand skal man derfor være til stede overalt.
Barrierer som manglende kontrol over kundeoplevelse/pris, lange lejekontrakter, høje priser, manglende ekspertise og langsommelig time-to-market holder online brands ude af fysisk retail.
Hør hvordan barriererne nedbrydes, hvordan online handel kan understøttes af fysisk retail, hvordan mulighederne udnyttes og online brands bryder ud “i virkeligheden”, men stadig formår at tilegne sig den samme mængde data som ved online handel.
Hør derudover hvorfor Katrine Lee Larsen har valgt at samarbejde med Censuum, og hvordan hun mener det kommer til at påvirke hendes online handel positivt, at udvide til fysisk retail. -
14.45 - 14.50
Tak for i dag
14.45 - 14.50
Oplægsholdere

Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.
