Tag B2B eCommerce til næste niveau via KPI’er og data
Tag B2B eCommerce til næste niveau via KPI’er og data
I B2C eCommerce anvendes data og analyser hyppigt til at opbygge kundeprofiler og identificere købsadfærd, men indenfor B2B eCommerce er det ofte anderledes, da denne viden typisk findes hos de fysiske sælgere.
Ved smart brug af analytics og med fokus på de rette KPI’er kan man imidlertid opfange kundernes adfærdsmønstre og bruge det til at skabe bedre oplevelser. Sælgerne kan gøres til aktive medspillere, så omsætning hæves, og der opstår et samspil mellem eCommerce og de klassiske B2B-sælgere.
Området indeholder et kæmpe optimeringspotentiale hos mange B2B-virksomheder, og på webinaret vil der være fokus på, hvordan det kan realiseres igennem gode råd samt konkrete case-eksempler fra nordiske virksomheder.
Det får du ud af at deltage:
- Konkrete tips til hvordan du kan øge din omsætning og margin ved at fokusere på specifikke B2B eCommerce KPI’er
- Lær hvordan samspillet mellem dine sælgere og B2B eCommerce optimeres
- Konkrete cases på, hvordan andre B2B-virksomheder er lykkedes med at optimere via data og KPI’er
Webinaret henvender sig til
- B2B-virksomheder med omsætning over 30 mio.
- Ledere af salg
- Ledere af online salg
- Økonomisk ansvarlige / CFO
- CEOs
Om Solteq
Solteq er en nordisk udbyder af it-ydelser og softwareløsninger med speciale indenfor digitalisering af forretnings- og branchespecifik software.
Om Dynamicweb
Dynamicweb tilbyder en cloudbaseret eCommerce Suite, som
gør dig i stand til at levere bedre digitale kundeoplevelser og skalere din webshop med integration til dit ERP-system.
Webinar og link – sådan foregår det:
- Tilmeld dig her på siden
- På dagen for webinaret modtager du et link pr. mail. Linket modtager du min. 30 min før webinaret starter.
Samarbejdspartnere


-
13.00 - 13.05
Velkomst
13.00 - 13.05Jens Wedenborg
Seniorchefkonsulent
Dansk Erhverv
-
13.05 - 13.15
B2B eCommerce ændrer klassisk B2B
13.05 - 13.15Sådan ændrer eCommerce kundernes forventninger, samt måden B2B virksomheder går til markedet.
-
13.15 - 13.30
B2B eCommerce KPI’er og data
13.15 - 13.30Øg din omsætning ved at fokusere på de rigtige B2B eCommerce KPI’er. Få konkrete case-eksempler.
-
13.30 - 13.45
Samspillet mellem B2B sælgeren og eCommerce
13.30 - 13.45Sådan optimerer du samspillet mellem de fysiske sælgere og din B2B eCommerce. Konkrete case-eksempler.
-
13.45 - 14.00
Opsummering og Q&A
13.45 - 14.00
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.
