Spring til indhold

Mode og miljø – kender du markedsføringsreglerne?

Er dine produkter bæredygtige og giver de god klimasamvittighed? Hvad er kravene ved brug af påstande om miljø og etik i markedsføringen; hvornår må du sige hvad, og hvad skal du egentlig kunne dokumentere?
Kursus
Webinar

Mode og miljø – kender du markedsføringsreglerne?

Hos dig selv
Gem
Indhold

LIGA LAW afholder, sammen med WEAR og Dansk Erhverv, webinar om brug af påstande om miljø og bæredygtighed i markedsføringen. Advokaterne Ulrika Folkmann-Schjerbeck og Jane Frederikke Land fra LIGA LAW give dig en introduktion til reglerne i markedsføringsloven, herunder reglerne om god markedsføringsskik og vildledning – og hvor grænsen går ift. miljømarkedsføring.

Hvem er LIGA LAW?
Med flere års erfaring fra Forbrugerombudsmanden og nogle af landets største advokatkontorer, er LIGA LAW et specialistkontor med nogle af landets mest erfarne advokater. LIGA LAW har mange års erfaring med at rådgive danske og udenlandske virksomheder vedrørende markedsførings-, reklame- og forbrugerretlige spørgsmål. Både Ulrika og Jane arbejdet hos Forbrugerombudsmanden, hvor de bl.a. har været med til at udarbejde Forbrugerombudsmandens retningslinjer og vejledninger samt ført flere af Forbrugerombudsmandens principielle retssager. Begge underviser hyppigt om emnet ”Grøn markedsføring”.

  • 09.00 - 09.10

    Velkommen

    09.00 - 09.10
  • 09.10 - 10.00

    Miljø, etik og bæredygtighed i markedsføringen

    09.10 - 10.00
    • Generel indflyvning til reglerne i markedsføringsloven.
    • Introduktion til reglerne om vildledning, særligt ift. brug af påstande om miljø og etik både ift. produktet og emballage.

     

    Jane Frederikke Land

    Advokat

    LIGA Advokater

    Beskrivelse

    Jane har, via sin specialisering og rådgivning som advokat inden for markedsførings- og forbrugerretsområdet i mange år, indsigt i de komplekse og detaljerede regler på området. Jane har møderet for Højesteret og har ført adskillige straffesager og civile retssager inden for retsområderne. Jane er desuden medlem af Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret.

  • 10.00 - 10.05

    Pause

    10.00 - 10.05
  • 10.05 - 11.00

    Miljø, etik og bæredygtighed i markedsføringen

    10.05 - 11.00
    • Brug af mærker og certificeringer i markedsføringen.
    • Hvad må man skrive og hvad må man ikke skrive: eksempler.
    • Troværdig kommunikation.

     

    Jane Frederikke Land

    Advokat

    LIGA Advokater

    Beskrivelse

    Jane har, via sin specialisering og rådgivning som advokat inden for markedsførings- og forbrugerretsområdet i mange år, indsigt i de komplekse og detaljerede regler på området. Jane har møderet for Højesteret og har ført adskillige straffesager og civile retssager inden for retsområderne. Jane er desuden medlem af Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret.

  • 11.00 - 11.05

    Pause

    11.00 - 11.05
  • 11.05 - 11.30

    Mærker og certificeringer

    11.05 - 11.30

    Hvad skal man være opmærksom på når man påtænker at benytte miljømærker og certificeringer?

    Jakob Zeuthen

    Miljøchef

    Dansk Erhverv

  • 11.30 - 11.40

    Debat af spørgsmål

    11.30 - 11.40
  • 11.40 - 11.45

    Tak og opsamling

    11.40 - 11.45

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.