Spring til indhold

Digital Retail 2022

Covid-19, tech-giganternes indtog, ændret forbrugeradfærd og fokus på databeskyttelse. En cocktail, der det seneste år til halvandet har intensiveret digitaliseringen af detailbranchen.
Event
Konference

Digital Retail 2022

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

De store forandringer i forbrugernes adfærd har sat detailbranchen under pres. Nu skal der justeres og innoveres, hvis man vil vinde markedsandele. Branchen er nødt til at følge, tilpasse sig og endda bidrage til den digitale udvikling:

  • Hvad er det ideelle snit mellem den fysiske og den digitale forretning?
  • Hvordan forbliver vi relevante for forbrugerne og giver dem den oplevelse, der får dem til at komme igen?
  • Med hvilke data og platforme bør vi bygge fremtidens gode kundeoplevelser?

Målgruppe
Beslutningstagere i danske detail- og e-handelsvirksomheder, der ønsker indsigt og inspiration til at fremtidssikre deres organisation og forretningsmodel.

 

  • 08.30 - 09.00

    Morgenmad og registrering

    08.30 - 09.00
  • 09.00 - 09.05

    Kickoff Digital Retail

    09.00 - 09.05
    Carsten Rose Lundberg

    Branchedirektør for digital handel

    Dansk Erhverv

  • 09.05 - 09.15

    Forbrugeradfærd

    09.05 - 09.15
    Carsten Rose Lundberg

    Branchedirektør for digital handel

    Dansk Erhverv

  • 09.15 - 09.40

    Keynote: Hvor tæt kan et kunde-/leverandørforhold blive? Og er det et af fremtidens digitale konkurrenceparametre?

    09.15 - 09.40

    Brødrene A&O Johansen har bogstavelig talt tillidsfuldt givet nøglen til butikken til deres kunder. Et imponerende omnichannel setup, hvor næsten halvdelen af omsætningen er digital, og næsten en fjerdedel af omsætningen er selvbetjening. Netop dette split var en del af begrundelsen, da A&O Johansen igen i 2021 løb med E-handelsprisen som årets bedste B2B-virksomhed med en online-omsætning over 200 mio. kr. Stefan Funch Jensen driver den digitale transformation i den mere end 100 år gamle B2B-virksomhedog er samtidig direktør for A&O Johansens B2C forretning (Billig VVS) og er en del af AO´s direktion.

    Stefan Funch Jensen

    eCommerce & Marketing Director

    Brødrene A & O Johansen A/S

  • 09.40 - 10.05

    Digitalt retaildilemma: Data i detail

    09.40 - 10.05

    Den rivende digitaliseringsbølge, der skyller ind over detailbranchen, skubber en tsunami af data foran sig. Vi kender efterhånden de gevinster, der kan høstes: øget salg i de fysiske forretninger, øget efterspørgsel efter de detailhandlendes produkter, genoplivning af ”kolde” kunder, øget share-of-wallet, øget kundetilfredshed osv. Men hvordan udnytter vi (teknologisk) data bedst muligt – og hvad er det præcist vi skal måle på for at tage de rigtige beslutninger i den anden ende? Det diskuterer vi i dette dilemma, hvor tre repræsentanter bringer erfaringer og holdninger til torvs. 

    Ernst Mørch

    Partner

    Insights.bi

    Beskrivelse

    Ernst har +15 års erfaring med at udvikle og drive datakultur gennem datastrategi, lederskab og data management. Han har udviklet data- og analysekompetencen i flere store danske virksomheder inden for finanssektoren og skabt forretningsværdi under hensyntagen til compliance. De første år med afsæt i datawarehouse og BI, hvor fokus var på én sandhed på data, prissætning og ledelsesrapportering. De seneste år har fokus drejet over på data og AI som strategisk aktiv til forretningsoptimering - lige fra optimering af kundedialogen til intern procesoptimering.

    Heino Lærke Vigsø

    CCO

    Inspari

    Marianne Colding Oxholm

    Head of CRM og Retail Marketing

    Hobbii

  • 10.05 - 10.30

    Pause

    10.05 - 10.30
  • 10.30 - 11.30

    2 x indlæg i Børssalen og 1 x Deep Dives - lyt i plenum eller vælg et roundtable

    10.30 - 11.30
    10:30 - 11:00 Hovedspor i Børssalen: The Store is Dead. Long Live Physical Retail
    Beskrivelse
    The pandemic has shown many retailers and brands how vulnerable their business and operating models are putting their bets (still) on physical outlets. 80%+ of income streams coming from the physical store is not uncommon across the industry. The last two years have painfully shown the limits of this business model and many decision-makers questioned how or even if at all physical stores might return. For us we see the store returning as a central hub with four key roles: Experience & Discovery, Fulfillment, Service and Community.
    Nino Bergfeld

    Director, Retail Industry Advisor

    Salesforce

    10:30 - 11:30 Deep Dive 1: Ensuring relevance tomorrow - Digital in-store, physical online
    Beskrivelse
    Retailers undergår fundamentale forandringer i disse år. Data er for alvor trådt helt frem i bussen, in-store oplevelsen forandres, ligesom en personaliseret oplevelse på tværs af kanaler hastigt bliver den nye norm. Teknologi, herunder AI, spiller en stadig mere central rolle i kampen om af fastholde relevansen overfor kunderne. Vi viser lidt af hvordan vi i DXC arbejder med de nyeste teknologier til inspiration. På dette round table rettes derefter linsen mod, hvordan retailers kan sikre, at de også er relevante på morgendagens marked.Målgruppe: Mellemstore retailers/wholesalers og opefter
    Vært: DXC Technology

    11:00 - 11:30 Hovedspor i Børssalen: Hvordan kan Mixed Reality styrke den gode kundeoplevelse?
    Beskrivelse
    Opdag, hvordan du kan levere høj service når som helst og hvor som helt med bl.a. Remote Assist i din detailforretning.
    Steffen Schou Bojer

    , Business Development and Lead Solution Architect

    Columbus

  • 11.30 - 12.15

    Frokost

    11.30 - 12.15
  • 12.15 - 13.15

    2 x indlæg i Børssalen og 2 x Deep Dives - lyt i plenum eller vælg et roundtable

    12.15 - 13.15
    12:15 - 12:45 Hovedspor i Børssalen: Drive Customer experience with Data Driven strategies
    Gert van Eikeren

    DXC Technologies

    12:15 - 13:15 Deep Dive 4: Vækstmodel for retail
    Beskrivelse
    Hverdagen forandrer sig – og succesfulde retailere forandrer sig med den. Få steder er der sket så mange forandringer de seneste år som i retail. Forandringer, som beslutningstagere i marketing skal forholde sig til. Hvordan skaber man fortsat vækst? Hvordan udnytter man nye muligheder? Og hvilke muligheder skal man overhovedet prioritere? Med udgangspunkt i Republicas vækstmodel for retailere, der gennem 8 trin identificerer konkrete indsatser og hjælper med rette prioritering. I denne seance tages der uddrag fra dele af modellen, som eksemplificeres med konkret case. Deltagerne diskuterer i plenum løsninger på de forskellige udfordringer og får gode input til hvordan de kan finde nye muligheder for vækst i deres egen virksomhed.
    Vært: Republica

    12:45 - 13:15 Hovedspor i Børssalen: Abonnementer i retail - nøglen til højere kundeværdi?
    Beskrivelse
    Hvordan og hvornår bør retailvirksomheder introducere abonnementsmodeller, når de vil øge deres 'Customer Lifetime Value'? Det diskuterer Stefan Kirkedal, Matas, og Rasmus Houlind, Agillic, i dette indlæg. De kommer også ind på, hvordan retailere bedst udnytter personaliseret omnichannel marketing. Undervejs kommer de med eksempler og best practice fra Matas' omnichannel marketing-arbejde.
    Rasmus Houlind

    Customer Experience Officer

    Agillic

    Beskrivelse

    Rasmus Houlind betragtes af mange som Nordens førende ekspert inden for Omnichannel Marketing. Hans erfaring fra en række af de største bureauer i Skandinavien har givet ham en unik viden om, hvad der skal til for at opnå succes i marketing på tværs af fysiske og digitale kanaler. Rasmus er forfatter til bogen "Make it all about me", der handler om omnichannel marketing og kunstig intelligens. Til daglig er han CXO i Martech-virksomheden Agillic.

    Stefan Kirkedal

    Head of Customer Insights, Loyalty and Media Development

    Matas

  • 13.15 - 13.40

    Digitalt dilemma 2: Fysisk vs. digital forretning

    13.15 - 13.40

    Her i efteråret skal hovedgaden i Næstved digitaliseres i et kæmpe eksperiment, der varer seks uger. Byen følger ikke i tilstrækkelig grad forbrugernes digitale adfærd, hvis styrke er blevet endnu mere tydelig efter Corona-krisen. Helt så voldsomt foregår det ikke i den generelle detailhandel, men der sker i den grad spændende ting i krydsfeltet mellem de fysiske og digitale butikker. Hvordan finder vi, og hvor ligger, den ideelle balance mellem den fysiske og den digitale forretning? Og skal der overhovedet være en balance, eller bør detailhandlende satse på det ene frem for det andet? Er der tale om to konkurrerende størrelser, eller kan de være udviklende medspillere for hinanden? Hvad er do’s and don’ts blandt detailvirksomhederne? Det diskuterer vi i dette dilemma, hvor tre repræsentanter bringer erfaringer og holdninger til torvs.

    Marianne Lyngby Pedersen

    adm. direktør

    Indeks Retail A/S

    Beskrivelse

    Marianne Lyngby Pedersen er administrerende direktør i Indeks Retail A/S, som er kædekontor for de tre frivillige kæder Bog & Idé, BOGhandleren og Legekæden.

    Rasmus Houlind

    Customer Experience Officer

    Agillic

    Beskrivelse

    Rasmus Houlind betragtes af mange som Nordens førende ekspert inden for Omnichannel Marketing. Hans erfaring fra en række af de største bureauer i Skandinavien har givet ham en unik viden om, hvad der skal til for at opnå succes i marketing på tværs af fysiske og digitale kanaler. Rasmus er forfatter til bogen "Make it all about me", der handler om omnichannel marketing og kunstig intelligens. Til daglig er han CXO i Martech-virksomheden Agillic.

    Dennis Hyldgaard Eriksen

    CEO & Founder

    Censuum

    Beskrivelse

    Dennis har erfaring fra Google, Ørsted og TDC i kommercielle stillinger indenfor retaildrift, strategi, salg og markedsføring. Dennis stiftede i 2020 retailplatformen Censuum sammen med Dion Guldbjerg. Censuum er en retail-as-a-service løsning, der giver en lettere adgang til fysisk retail i deres stormagasiner for ansvarlige brands, og lader brands styre det hele online online via Censuum Brand Portal.

  • 13.40 - 14.05

    Keynote: En frivillig kæde mod de udenlandske mastodonter – den fysiske butik i den ny detailvirkelighed

    13.40 - 14.05

    Indeks Retail A/S er kædekontor for nogle af Danmarks bedst kendte butikker, såsom Bog & idé og Legekæden, og har en lang, stolt historie i dansk detailhandel. Samtidig er kæden i skarp og tiltagende konkurrence med nogle af verdens største handelsplatforme, som fx. Amazon, kombineret med, at coronanedlukninger har ændret danskernes shoppingvaner markant. Alligevel oplever butikkerne i Bog & idé og Legekæden vækst i 2020 og 2021, og der er sat nye ambitiøse mål for videreudviklingen af deres omnichannelunivers.

    Marianne Lyngby Pedersen

    adm. direktør

    Indeks Retail A/S

    Beskrivelse

    Marianne Lyngby Pedersen er administrerende direktør i Indeks Retail A/S, som er kædekontor for de tre frivillige kæder Bog & Idé, BOGhandleren og Legekæden.

    13:45 - 14:30 Deep Dive 3: The future of loyalty
    Beskrivelse
    The traditional loyalty toolbox is becoming increasingly useless for brands and retailers. The reasons for this trend are manifold and span from “program fatigue”, to endless options, to an evolution to paid loyalty (like for example Amazon Prime). It has become a challenge to acquire, engage and retain today’s customers and therefore consumer loyalty needs to be re-thought. Loyalty of the future is not a static program or a scheme - it is a strategy and an outcome.Join us for an engaging deep dive to have a look into the future of loyalty and which pillars will be important. We will not only cover a strategic framework of modern loyalty but also show tangible examples and strategies.
    Vært: Salesforce

  • 14.05 - 14.25

    TATA

    14.05 - 14.25

    Achieving omni-channel customer experience with Everywhere commerce  

    Retailers have been investing heavily on omni-channel transformation initiatives but the question remains on whether the investments are justified and driving value. As commerce gets everywhere, retailers need to think beyond transforming individual channels and move towards a unified approach that will enable omni-channel by default. Explore possibilities and examples on how retailers are adopting unified commerce across the world. 

    Srjana Balraj

    Global Head

    Algo Retail, Tata Consultancy Services

  • 14.25 - 15.00

    Wrap up, tak for idag og networking med kaffe og kage

    14.25 - 15.00
    Carsten Rose Lundberg

    Branchedirektør for digital handel

    Dansk Erhverv

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.