Miljø og etik i markedsføringen - hvor går grænsen?
Miljø og etik i markedsføringen - hvor går grænsen?
Alle gør det, men de færreste har reglerne helt inde under huden. Dansk Erhverv og LIGA Advokater giver dig derfor en nem mulighed for at blive opdateret på reglerne for markedsføring med brug af miljø- og etiske påstande samt brug af mærkningsordninger.
Med afsæt i markedsføringsloven, seneste praksis, vejledning om brug af miljømæssige og etiske påstande mv., kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring samt de forskellige mærkningsordninger, får du alt det, du skal vide for at sikre, at din markedsføring bliver lovlig.
Kurset er ikke målrettet særlige brancher, men der vil undervejs blive præsenteret branchespecifikke eksempler, fx. på grøn markedsføring af fødevarer.
Derudover gennemgås sanktionerne, hvis reglerne ikke overholdes, samt hvilke overvejelser du skal være opmærksom på, hvis du får en klage over din miljømarkedsføring - enten en forbruger, en konkurrent, en brancheorganisation eller en tilsynsmyndighed.
Målgruppe
Folk der arbejder med marketing, ejere/ledere samt jurister. Kurset er ikke målrettet en særlig branche, men er relevant for alle, der bruger miljø og etik i deres markedsføring.
Kurset er pointgivende for advokaters efteruddannelse.
Samarbejdspartnere

-
09.30 - 09.45
Velkommen
09.30 - 09.45Martin Jørgensen
Advokat & Fagchef for Markedsføringsret
Dansk Erhverv
-
09.45 - 11.00
Regler og grænser for miljø og etik i markedsføringen – del 1
09.45 - 11.00Jane Frederikke Land
Advokat
LIGA Advokater
Beskrivelse
Jane har, via sin specialisering og rådgivning som advokat inden for markedsførings- og forbrugerretsområdet i mange år, indsigt i de komplekse og detaljerede regler på området. Jane har møderet for Højesteret og har ført adskillige straffesager og civile retssager inden for retsområderne. Jane er desuden medlem af Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret.
-
11.00 - 11.15
Pause
11.00 - 11.15 -
11.15 - 12.00
Regler og grænser for miljø og etik i markedsføringen – del 2
11.15 - 12.00Jane Frederikke Land
Advokat
LIGA Advokater
Beskrivelse
Jane har, via sin specialisering og rådgivning som advokat inden for markedsførings- og forbrugerretsområdet i mange år, indsigt i de komplekse og detaljerede regler på området. Jane har møderet for Højesteret og har ført adskillige straffesager og civile retssager inden for retsområderne. Jane er desuden medlem af Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret.
-
12.00 - 12.45
Frokost
12.00 - 12.45 -
12.45 - 14.00
Certificering og mærker – en vej til troværdig markedsføring
12.45 - 14.00