; ;

Alle gør det, men de færreste har reglerne helt inde under huden. Dansk Erhverv og LIGA Advokater giver dig derfor en nem mulighed for at blive opdateret på reglerne for markedsføring med brug af miljø- og etiske påstande samt brug af mærkningsordninger.

Med afsæt i markedsføringsloven, seneste praksis, vejledning om brug af miljømæssige og etiske påstande mv., kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring samt de forskellige mærkningsordninger, får du alt det, du skal vide for at sikre, at din markedsføring bliver lovlig. 

Kurset er ikke målrettet særlige brancher, men der vil undervejs blive præsenteret branchespecifikke eksempler, fx. på grøn markedsføring af fødevarer.

Derudover gennemgås sanktionerne, hvis reglerne ikke overholdes, samt hvilke overvejelser du skal være opmærksom på, hvis du får en klage over din miljømarkedsføring - enten en forbruger, en konkurrent, en brancheorganisation eller en tilsynsmyndighed. 

Målgruppe
Folk der arbejder med marketing, ejere/ledere samt jurister. Kurset er ikke målrettet en særlig branche, men er relevant for alle, der bruger miljø og etik i deres markedsføring.

Kurset er pointgivende for advokaters efteruddannelse.

Relaterede

Kontakt

Kursus- og eventafdelingen

33746072kursus@danskerhverv.dk