E-handelskonferencen 2021 - the new normal
E-handelskonferencen 2021
Årets største konference indenfor e-handel løber af stablen virtuelt 14. oktober.
Deltag og oplev en talerrække der spænder lige fra internationale eksperter over skarpe digitale købmænd til visionære ledere.
Du er sikret:
- En stærk faglig menu
- Masser af inspiration
- Unikke, virtuelle muligheder for at netværke
Nøgleordene i år er bl.a. vækst, automatisering, personalisering og bæredygtighed, og vi kigger både indad og i høj grad udad. Bølgerne er gået højt den seneste tid, og vi dykker ned i de learnings, vi får, når hele maskineriet i den grad bliver tryktestet. E-handel bliver belyst fra alle vinkler – B2C, B2B, forretningsmodeller som D2C, automatisering, personalisering, trends, kundeloyalitet og meget mere.
Vi glæder os til at byde bl.a. Ashley Dudarenok på scenen. Ashley er en erfaren international keynote taler og kendt kinesisk marketingekspert og vlogger. Hun vil, med overskriften What's Next for Ecommerce, give et indblik i Kinas e-handelslandskab, post-corona – hvor bl.a. ”Customer is king” er i fokus.
Programmet byder også på paneldebatten "The New Normal", hvor du vil få et indblik i hvad den seneste tid har skabt af muligheder – og hvad det betyder for fremtiden indenfor e-handel i Danmark og internationalt.
Dagens program
Se dagens program nedenfor. Talerrækken er på plads, og vi glæder os meget til at servere et stærkt felt bestående af keynote talere, inspirerende eksperter, skarpe digitale købmænd og visionære ledere – alle sammen klar til at inspirere og dele ud af deres viden og erfaring. Så book din billet i dag og dyk ned i programmet, som udover 24 oplæg også vil byde på 8 netværksmøder hvor du kan gå mere i dybden og sparre med de andre deltagere.
Kan du ikke deltage på dagen?
Så fortvivl ikke. De fleste oplæg bliver mulige at se on demand efter konferencen. Ønsker du link til videooptagelserne tilsendt efter konferencen, så tilmeld dig her på siden – og skriv gerne i kommentarfeltet at du ikke deltager på dagen.
Lær af de bedste
På konferencen får du rig mulighed for at netværke med branchens skarpeste hoveder og blive fagligt inspireret af vores samarbejdspartnere, der sidder klar til at sparre med dig. Konferenceplatformen giver dig mulighed for både at planlægge din dag med program og møder, helt ned på minuttet, eller tage dagen ad hoc og gennemføre virtuelle møder med andre gæster og partnere, som det passer dig og dine interesser.
Konferencen giver dig bl.a.:
- Realiserbar inspiration og løsninger til at forbedre din virksomhed
- Detaljer om og forståelse for virkemidlerne ved de nyeste digitale kanaler og trends
- Udvidet netværk i branchen
Hvem er konferencen for?
- Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
- Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
- Personer der arbejder med e-handel i virksomheden
- Personer der gerne vil være endnu dygtigere e-handlere
Konference-platformen
Som tilmeldt vil du, i god tid før konferencen, modtage en mail med et link til konference-platformen, hvor du kan planlægge dit eget program, netværke med de andre deltagere og meget mere.
Glæd dig til en dag i e-handlens tegn – på en virtuel platform du lynhurtigt bliver dus med.
Sådan løb det af stablen sidste år
Samarbejdspartnere
































Oplev Ashley Dudarenok på E-handelskonferencen 2021
-
09.00 - 09.05
Velkomst
09.00 - 09.05Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
-
09.05 - 09.40
Paneldebat: The New Normal
09.05 - 09.40Med Niels Ralund som moderator debatterer Brian Mikkelsen, Carsten Schmidt, Hermann Haraldsson og Gregers Wedell-Wedellsborg hvad de og branchen har lært af den både kaotiske og accelererede udvikling det sidste års tid. Der er trusler og muligheder nok at drøfte.
Du vil i denne paneldebat få et eksklusivt indblik i 4 beslutningstageres respektive perspektiver på hvad den seneste tid har skabt af muligheder – og hvad det betyder for fremtiden indenfor e-handel i Danmark og internationalt.Brian Mikkelsen
Adm. direktør
Dansk Erhverv
Beskrivelse
Brian Mikkelsen er administrerende direktør i Dansk Erhverv - en stilling, han har bestridt siden juni 2018. Inden da har han siden 1994 været medlem af Folketinget for De Konservative, og han har i perioden bestridt flere ministerposter bl.a. som økonomi- og erhvervsminister.
Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
-
09.40 - 10.25
What's Next for Ecommerce? Lessons from China, the World's Largest Ecommerce Market
09.40 - 10.25Ecommerce has evolved tremendously over the last year. What can Danish ecommerce companies learn from the world's largest ecommerce market?
- China's Post-Covid Digital and Ecommerce Landscape: A Focus on Ecosystems and Logistics
- China’s New Retail Evolutions: Key Components and Comparisons with Europe
- The Consumer as King: Customer-centric Commerce
- The Influence of Tech in Ecommerce: How Live Streaming, Social Commerce and Other Trends are Changing Digital Retail
-
10.25 - 10.45
Pause
10.25 - 10.45Hvad er dine faglige interesser?
Efter denne pause, og frem til kl. 14.30, byder dagens program på 3 samtidige oplæg – og også mulighed for at deltage på tool sessions og/eller netværksmøder. Du planlægger dit eget program på konferenceplatformen.
De fleste oplæg bliver mulige at se on demand efter konferencen. -
10.45 - 11.15
NETVÆRKSMØDE: Flyt rådgivningssalget online og reducer salgstiden fra 2 mdr. til 2 timer
10.45 - 11.15Kan alt sælges (bedre) på nettet? Det er omdrejningspunktet, når Morten Arndal Nielsen, CCO hos bcm transtech, sammen med Lars Hedal, CEO for Hesehus, kickstarter dialogen med live demo af nyt salgsværktøj til salg af 1+ mio. kr. løsninger.
Vækstkometen bcm transtech er verdens førende leverandør af skræddersyede lagersystemer til bølgepapindustrien. Morten viser med en kort live-demo af bcm transtech’s nye, globale salgsværktøj, hvordan de har integreret tekniske online salgsværktøjer i salgsprocessen og reduceret salgsprocessen fra over 2 måneder til 2 timer.
Men kan man virkelig sælge alt online til fordel for både kunde og bundlinje? Hvor er markedet på vej hen? Og hvad betyder det for jer, jeres forretning og branche? Det, og meget mere, stiller vi i fællesskab skarpt på, når vi deler ud af vores erfaringer.
Hop med på mødet, bliv klogere på online løsningssalg, del dine egne erfaringer og grib mulighed for at stille spørgsmål direkte til Morten og Lars undervejs. -
10.45 - 11.15
NETVÆRKSMØDE: Migrering – når du vokser ud af din webshop
10.45 - 11.15En migrering er et helt naturligt skridt på en webshops vækstrejse. Hvis din virksomhed er vokset, eller dine behov har ændret sig, kan du have brug for ny funktionalitet og nye muligheder. Men en migrering er ikke helt risikofri. Under en migrering er der nemlig meget, der kan gå galt med din SEO og din markedsføring på paid media - og det skal vi undgå. Derfor udveksler vi erfaringer - gode som dårlige - så du bliver bedre rustet til at se faldgruberne i jeres kommende migrering. Er du marketingchef, lead udvikler eller på anden måde en del af en kommende migrering, så kom med på dette netværksmøde. Du får også mulighed for at stille spørgsmål om migreringer til de to senior SEO konsulenter, Jonas Olsen og Lars Skjoldby, fra Skjoldby & Co.
-
10.45 - 11.15
E-Commerce & Marketing trends 2022 - Exceeding customers' expectations and building loyalty
10.45 - 11.15Consumers today are all over the place; on the website, physical store, app, chat, customer service, social media, e-mail.. And they expect you to be able to identify them across all these channels giving them personalised experiences and relevant offerings.
So how do you make sure you stay relevant in today's evolving economy and ever demanding generation?
Come and get inspired on how to improve your business’ performance by leveraging the benefits of AI-driven hyperpersonalized commerce solutions, marketing automation and zero party data.
How you manage your customers’ experience is what sets your brand apart from the competition!This session is relevant for B2B and B2C companies across industries.
-
10.45 - 11.15
Miljørigtig emballage – findes det og kan det styrke ens brand?
10.45 - 11.15COVID-19 nedlukningerne har banet vejen for en livsstilsændring med øget online shopping og langt mere emballage, der skal sorteres og genanvendes. Forbrugerne er generelt blevet mere opmærksomme på emballagen og dens miljøpåvirkning end for bare 1 år siden. Faktisk vil mere end to tredjedele gerne betale mere for miljøvenlig emballage.
Det store spørgsmål er så: Findes der overhovedet en miljørigtig emballage? Det giver Jacob fra Antalis dig svaret på. Han dykker ned i spørgsmål som: Er papir bedre end plast, hvordan vælger man miljørigtigt, styrker sit brand, skaber en unboxing experience og undgår overemballering? Jacob vil også komme ind på hvordan regulativer, trods gode intentioner, kan sætte en kæp i hjulet for miljøvenlig emballage. -
10.45 - 11.15
AI og Speech Analytics – skab indsigter i dine kundehenvendelser og styrk din kundetilfredshed
10.45 - 11.15Hvad taler dine kunder om? Hvad er vigtigt for dem? Og hvordan hjælper I dem bedst, lige nu?
Svaret på disse spørgsmål har indtil nu ligget skjult i en sort boks – for med hundrede (måske tusindvis!) af daglige samtaler er det praktisk talt umuligt at få overblik over, hvad kunderne taler om. Med den nyeste AI-teknologi bliver mavefornemmelser erstattet med datadrevne indsigter, der giver indblik i, hvad der skaber succesfulde kundeoplevelser.
På konferencen demonstrerer Capturi, hvordan Speech Analytics teknologien fungerer og hvordan man bruger teknologien til at identificere værdifulde indsigter.
Kristian Juel Rasmussen fra GrejFreak.dk vil fortælle hvordan de har brugt Speech Analytics til at dykke ned i deres kundehenvendelser og efterfølgende forbedret produktkendskab blandt deres medarbejdere, kortlagt reklamations-henvendelserne og ændret opsætningen af deres IVR. -
11.15 - 11.45
Fra baglokale til international status gennem superautomatisering
11.15 - 11.45I den lille by Nibe, 20 km udenfor Aalborg ligger en modebutik, som i dag samlet set har over 200.000 følgere på sociale medier og håndterer op mod 1000 ordrer i døgnet. Men sådan har det ikke altid været.
Da Blossoms fysiske butik åbnede i 2012, var det i mindre lokaler og med meget begrænset lagerplads i forhold til de lokaler og lager de står med i dag. Selvom den fysiske butik fra start var populær, var det først da Blossom.dk opstod i 2014, at salget virkelig tog fart. At kunne følge med en så imponerende fremgang er ikke tilfældigt, men kræver en gennemtænkt strategi og logistik der kan håndtere det store antal ordrer.
Hør Dennis fortælle hvordan Blossom.dk har formået at udvide til det internationale marked og hvilken rolle automatisering har spillet i deres udvikling fra en lille fysisk butik, til en af Danmarks mest højteknologiske webshops. -
11.15 - 11.45
Fremtidens performance marketing: Profitabel vækst i 2022
11.15 - 11.45Alt hvad du gør rigtigt indenfor performance marketing gør dine konkurrenter også.
Performance marketing er gået fra at være en differentiator til en hygiejnefaktor. I dag har algoritme-drevet budgivning gjort det muligt for alle at fordele investeringen perfekt på tværs af enheder, geografi, alder, køn, lagerstatus, konkurrenceevne og 100+ andre parametre. Vækst gennem performance marketing handler ikke længere om budgivning og søgeord - men om at arbejde med overlappet mellem det som kunderne efterspørger og muligheden for at skabe profit.
Profitabel vækst i 2021 kræver et data-setup med fokus på hver enkelt kunde, kategori, brand og produkt. Det kræver nedbrydning af organisatoriske siloer og inkorporering af marketing data i indkøbsafdelingen. Hør med og få indblik i, hvordan s360 hjælper eCommerce og omnichannel virksomheder med at skabe profitabel vækst i et konkurrencepræget marked. -
11.15 - 11.45
Interessen for unikke champagneoplevelser boostet af Corona – men hvad så nu?
11.15 - 11.45Under hele pandemien er abonnementskonceptet Champagnekassen vækstet eksplosivt måned for måned. Ønsket om selvforkælelse er større end nogensinde, og er der en ting, danskerne prioriterer, er det specielle oplevelser og fornøjelser leveret nemt og bekvemt lige til døren.
Sommeren har – helt normalt indenfor abonnementsbranchen – været stille men stabil, også hos Champagnekassen. Købelysten og interessen for champagne er fluks kommet tilbage efter sommerferien og hverdagen med madpakker og travlhed er tilbage.
Efter Corona har sluppet sit greb oplever Champagnekassen en lidt anderledes og betydelig efterspørgsel af særlige sociale arrangementer – champagnesmagninger og special-designede guidede ture til Champagne. Kunderne hungrer efter at komme ud og opleve noget sammen med andre – gerne med samme interesse.
Hør Dinna & Michael fortælle om deres vilde rejse som iværksættere både før, under og efter corona.
Dinna og Michael er inviteret til at tale af PostNord. -
11.45 - 12.15
NETVÆRKSMØDE: Fremtidens måde at shoppe på
11.45 - 12.15Fanger du din kunde i butikken, på din webshop, i en app,via Google ads eller sågar TikTok?
Klarna spår fremtidens måde at shoppe på og kigger på de seneste tendenser inden for Buy Now Pay Later. Her får kunder fleksibilitet til at prøve deres varer før de køber og er samtidigt beskyttet med en nem og sikker betaling.
Hvordan ser I det? -
11.45 - 12.15
NETVÆRKSMØDE: What to Expect when Expecting Headless
11.45 - 12.15You’ve likely heard about headless commerce. It’s one of the most discussed and easily misinterpreted buzzwords in eCommerce today. Salesforce and guests have teamed up to help educate business leaders on what it means to go truly Headless and why.
In this roundtable, we will discuss together the preconceptions and the truths behind the myth, the advantages and considerations to think about before adopting the architecture, the impact on your business, and discuss which brands are leading the change with headless commerce. -
11.45 - 12.15
Fra lunken til cool: Sådan får direct-to-consumer brands e-commerce og bæredygtighed til at gå hånd i hånd
11.45 - 12.15Forbrugerne – særligt de unge – ønsker i stigende grad at handle mere bæredygtigt. Og stadig flere virksomheder arbejder målrettet på at tænke bæredygtighed ind i hele værdikæden – fra produktion over salg til levering og returnering.
I oplægget vil Anna fra Vertica komme med konkrete eksempler på, hvordan direct-to-consumer brands arbejder med preorders, recycling og grønne fragtmetoder. Anna kommer også omkring, hvordan disse brands formår at skabe levende og farverige fortællinger, der gør bæredygtighed sjovt, kækt og cool.
Deltag og få inspiration til, hvordan du kan gøre din forretning bæredygtig uden at gå på kompromis med kunderejsen og oplevelsen af dit brand.
-
11.45 - 12.15
Hvordan bliver man som B2B-webshop fundet, foretrukket og solgt til de kritiske indkøbere?
11.45 - 12.15Produkter, der før kun blev købt som en del af større løsninger, købes i stigende grad på nettet. Men hvordan sikrer du, at kunderne opsøger dit produkt der?
Schneider Electric digitaliserer deres B2B-salg i en verden, hvor kundernes adfærd, før købet, betyder mere end nogensinde.
Benedicte Flamand fra Schneider Electric og Henrik Rewes fra Nørgård Mikkelsen fortæller her, hvordan marketing automation og nye interne samarbejdsformer gør det muligt at holde Lauritz Knudsen-brandet som det foretrukne blandt elektrikere, ingeniører og arkitekter.Indsatsen i Danmark er ikke et isoleret tiltag, men et udtryk for Schneider Electrics globale ambition. Virksomhedens CEO, Jean-Pascal Tricoire, har gjort sig selv til Global bannerfører for digitalisering, som vejen til succesfuld grøn omstilling. Det digitale fokus gælder selvfølgelig også tiltrækning af nye kunder og fastholdelsen af en stærk relation.
-
11.45 - 12.15
CX investering øgede kundetilfredsheden til 96% og Average Order Value med +15%
11.45 - 12.15Deltag og hør hvordan Tiger of Swedens kundetilfredshed steg efter investering i Certainly og Zendesk.
Dag for dag kunne Tiger of Swedens forbedre den digitale kundeoplevelse og samtidig se hvordan antallet af kundehenvendelser steg - samtidig med at svartiden faldt og kundetilfredsheden skød i vejret.
I dag håndteres 70% af alle deres kundehenvendelser af chat, og på bare et år er kundetilfredsheden steget til 96%. Tiger of Swedens investering har samtidig forstærket deres online salg, hvor løsningen har øget konverteringsraten til 18% og formindsket bounce raten til 50%. -
12.15 - 13.00
Frokostpause
12.15 - 13.00 -
13.00 - 13.30
NETVÆRKSMØDE: Hvordan håndterer du dine B2B-kunder, når den personlige relation udfases?
13.00 - 13.30Mere og mere salg sker på andres digitale platforme. Hos grossister, hos retailere, i digitale supermarkeder og på markedspladser. I dette netværksmøde kigger vi på, hvilke krav producenter og brands skal leve op til for at få succes på de digitale platforme.
Som B2B-producent ender du med større ansvar for synlighed og salg, når salget digitaliseres og den personlige relation forsvinder ud af ligningen.
Hvordan bevarer du relationen til kunderne?
Hvordan Introducerer du nye produkter?
Hvordan får du nye kunder? -
13.00 - 13.30
Hvordan man planlægger en commerce succes: Den data-drevne personaliseringsrejse for Saint-Gobain – Danmarks største VVS-grossist
13.00 - 13.30Hør hvordan Saint-Gobain og Brødrene Dahl er lykkedes med at opnå en kraftig vækst og forbedret kundeloyalitet med real-time datadrevet personalisering af deres omnichannel commerce. Hør Sanne Vincent fortælle om den spændende rejse, fra CDP strategi, planlægning, eksekvering, resultater samt deres fremtidige ambitioner. Sanne vil også dele ud af sine top-prioriteter og læringer gennem hele rejsen.
Oplægget er i dialogform mellem de to talere - med få slides til at understøtte deres pointer. -
13.00 - 13.30
Industry Perspective: The Evolving Customer Experience
13.00 - 13.30With new consumer behaviors and the changing ads ecosystem, business as usual is no longer optional. Businesses must reimagine their strategies to find performance.
Navigate the unknowns by unlocking new opportunities through a greater understanding of the future of personalized shopping with Facebook and beyond.
Jesper will share with you new consumer behaviors and the changing ad landscape that require your business to rethink how you connect with your customers. Facebook is your best partner to navigate through this shift and build long-term relationships with your customers. -
13.00 - 13.30
TOOL SESSION: Conversational Commerce – fup eller fakta
13.00 - 13.30Kan AI teknologi virkelig forstærke kundeservice og øge online salget?
Dagens caseoplæg om Tiger of Sweden er et godt eksempel på hvordan en digital investering kan forbedre kundeoplevelsen, hæve servicen og øge online salget. I denne TOOL SESSION vil du ikke alene få vist teknologien bag Tiger of Swedens flotte resultater, men også få indblik i hvordan teknologien kan forbedre disse velkendte KPI'er:
• Bounce rate
• Konverteringsrate
• Cart abandonment
• Returnering
Du får fuld adgang til platformen og bliver vejledt i implementeringen af en AI chatbot, så du kan gå herfra med din første version af en chatbot.
Deltag og få indsigt i en digital løsning udnyttet af blandt andre Carlsberg, Trustpilot, Booking.com og Magasin. -
13.00 - 13.30
Optimer din bundlinje med 5 effektive råd
13.00 - 13.30Danske e-handelsvirksomheder har så travlt med væksten, at de glemmer at få styr på økonomien.
Vidste du eksempelvis, at mange virksomheder har hundredtusindvis af kroner til gode på deres kreditkort-transaktioner, som de ikke får hævet? Eller at et effektivt Cash flow management set-up kan være forskellen på din succes og fiasko? Og at en månedsrapportering ikke længere bare er en ren P&L – men også kan indeholde strategiske forslag til vækst?
Der er mange fejl, der kan undgås, hvis du har de rigtige softwareværktøjer til at styre dine afstemninger, og derudover tænker moderne omkring, hvordan du anvender økonomifunktionen i din virksomhed. Den gamle støvede bogholder er passé – det er et helt andet game, der spilles i den e-combaserede hverdag.
I dette oplæg vil Charlotte fokusere på, hvordan et nyt software kan lette dine arbejdsgange.
Derudover giver Charlotte dig 5 værdifulde råd, der kan hjælpe til hurtigere vækst samt en mere struktureret økonomi.
CVO Management hjælper vækstvirksomheder med strategisk økonomisk rådgivning samt fungerer som outsourcet økonomifunktion. Det er der ikke kun god bundlinje i, men også uvurderlig strategisk sparring. -
13.30 - 14.00
Taking global commerce to the next level
13.30 - 14.00Audio pioneer Jabra have just launched a revamped global commerce platform. The global brand is now ready to provide truly seamless 360* experiences based on a state-of-the-art architecture that lets Jabra put their customers at the heart of their business.
In the talk you’ll get an introduction to three key perspectives behind the solution:- The customer perspective will show how a strong experience vision has come to life through a unified customer view that not only improves possibilities for personalisation but also a longer brand / customer relation.
- The technology perspective will show how the Salesforce Commerce Cloud offers great flexibility for headless commerce and improved business management capabilities. We’ll also show how it complements the whole digital business that in combination provides Jabra with new e-commerce advantages going forward.
- The process perspective will show how a close collaboration across companies and an agile approach has ensured a smooth execution and a speedy time-to-market.
The talk will be an honest introduction with a focus on sharing valuable learnings that are relevant for other companies who are ready to take their commerce platform to the next level.
-
13.30 - 14.00
Er du klar til den forestående julehandel? Bliv inspireret af Imercos vision om kundefokuserede omnichannel-oplevelser
13.30 - 14.002020 var skelsættende for detailhandlen. Online handel eksploderede og kundernes forventninger til service og personalisering ændredes fundamentalt. I takt med at butikkerne åbnede igen og nye shoppingmuligheder blev til virkelighed, er det i stigende grad vigtigt for detailhandlere at forberede sig bedst muligt til julehandlen i 2021.
I denne session vil Salesforce dele deres indsigter og anbefalinger baseret på data fra mere end 15.000 forbrugere og detailhandlere.
Lotte W. Præstgaard fra Imerco vil også dele sine erfaringer og vision i arbejdet med at udvikle Imerco til at blive en “ægte” omnichannel kæde.*Oplæg fra Salesforce vil foregå på engelsk, mens interview med Lotte vil være på dansk.
-
13.30 - 14.00
Automatisér dine Search Ads og opnå nye højder
13.30 - 14.00Træt af at investere dyrbar tid på kontohåndtering når dine resultater ikke opvejer din investering? Bare rolig, du er ikke alene. Search Ads har alle dage været en tidsrøver, men sådan behøver det nødvendigvis ikke være. Med dette oplæg, sætter Jacob (Channable) og Andrew (SavvyRevenue) fokus på Automation og ikke mindst Feed-baseret Search.
Kom med og få opskriften på, hvordan flere af Nordens allerskarpeste webshops har formået at automatisere Search og dermed tage sine kampagner til et helt nyt niveau. Lær hvordan du nemt og hurtigt kan automatisere promotions, oprette nye kampagner, skalere til flere lande, generere keywords uden at gå på kompromis med dine kampagners kvalitet, og meget mere.
Oplægget henvender sig især til online butikker, som enten udbyder et stort antal produkter (+5000 SKU’s), ofte har varierende tilbud eller som i nærmeste fremtid går med tanker om at skalere forretningen til andre lande. Sessionen er skræddersyet til CMOs, CEOs, samt eCommerce managers." -
14.00 - 14.30
NETVÆRKSMØDE: How do we deliver the end-to-end digital commerce experience to today’s critical customers?
14.00 - 14.30Todays companies are under a lot of pressure when it comes to delivering the best experience to the modern consumer. The customers’ demand a consistent experience that align with their values. Over half of consumers say the environmental practices of a company have an impact on their choice of a brand.
How do you get that data, oversee complex systems, manage all your processes, ensure a sustainable end-to-end journey and give your customers the options they want when they want them?
Welcome to discuss the transformation of commerce and the need of developing new and sustainable business models. -
14.00 - 14.30
TOOL SESSION: 10 konkrete metoder hvordan Adobe Commerce Cloud har hjulpet kunder med at vækste deres forretning
14.00 - 14.30Alle taler om, hvordan COVID har drevet den digitale agenda med historiske vækstrater. At transformere sin forretning i forbindelse med denne bølge har for mange handelsvirksomheder været et spørgsmål om at "komme først, være bedst, have det bedste udvalg og give den bedste service". Men det er også i høj grad vigtigt at tænke på den fortsatte transformation, drift, udvikling, agilitet, strategi, konkurrence, udvikling af din forretningsmodel og meget mere.
Til denne hands-on session vil Claus og Peter fra Adobe tage dig igennem 10 konkrete metoder til at vækste din online forretning på - som kan understøtte agilitet, kundeoplevelse og vækst, samt være en uvurderlig løftestang for dine KPI'er.Sessionen indeholder bl.a. eksempler og demoer på:
- Praktiske eksempler hvordan forretningsbrugere kan drage fordel af Machine Learning til at vækste forretningen
- Hvordan man hurtigst og bedst muligt sikrer en mobile-first digital forretning (og hvorfor dette er uhyre vigtigt for din konkurrenceevne)
- Hvordan headless commerce kan sikre vækst og agilitet
- Hvordan man driver en global multi-brand, multi-channel og multi-businessmodel forretning i én og samme commerce platform
- Hvilke krav stilles der til en "experience commerce" platform i dag, og hvordan indfrier man dem
Efter sessionen får du et "cheat sheet" med hjem, som opsummerer værktøjerne og de anvendte kundeeksempler.
-
14.00 - 14.30
Når elefanterne slås, bliver dine cookies til krummer
14.00 - 14.30“Når elefanterne slås, bliver græsset trådt ned” lyder et kenyansk ordsprog. Og lige nu foregår der en kamp om privatliv, cookies og i sidste ende data med de store tech giganter på den ene side, og overivrige politikere, myndigheder og privatlivsforkæmpere på den anden. Det seneste store ”offer” er tredjeparts-cookies. Tiltag kommer ofte som lyn fra en klar himmel og implementeres med lige så stor hast og præcision.
Der vil bliver trådt meget mere græs ned, før elefanterne finder fred. Det stiller nye krav, men åbner også for mange nye muligheder. Måske skal vi adoptere en mindre performance-baseret tankegang for at vinde i en verden, hvor alt ikke kan måles og vejes? -
14.00 - 14.30
Psykologien bag personalisering: Hvorfor timing og triggers tænder dine kunder og øger konverteringen
14.00 - 14.30Hvordan påvirker en anden kundes valg af sandaler dit køb? Alle skridt du tager for at gøre din kundes visit vedrørende og vedvarende starter med at forstå, hvordan vi som mennesker oplever og træffer beslutninger.Som kunde (og menneske) træder vi nogle gange ved siden af terrænet. Vi gør det systematisk i bestemte situationer i mødet med bestemt indhold – både på nettet og i den fysiske verden. Og den adfærd kan forudsiges. Adfærdspsykologien har længe dokumenteret, hvordan små effektive ændringer kan skabe mere “hjernevenlighed”, som påvirker dine kunder til at købe.
I Raptor Services er adfærdspsykologi en bærende klods for hele fundamentet. Derfor inviterer vi Jakob Rachmanski, specialist i adfærdspsykologi, på scenen til et kig bag den knap så rationelle forbruger: Hvorfor virker psykologiske triggere på os? Og hvordan kan du personalisere og præsentere dine produkter, så du opnår højere konverteringsrater i din online-forretning? -
14.00 - 14.30
En ny æra for kundeservice - fra cost center til værdiskabelse for hele virksomheden
14.00 - 14.30Det er almindelig kendt, at over halvdelen af alle kunder ikke vil tøve med at skifte til et andet brand hvis de ikke får en tilfredsstillende kundeservice. Og det har aldrig været nemmere for kunderne at forlade en butik! På trods af denne viden er de færreste kundeservicemedarbejdere klædt på til at leve op til kundernes forventninger. Tal fra Accenture viser at en kundeservicestrategi, hvor man klæder medarbejderne på til at give en fantastisk kundeoplevelse hver gang, resulterer i 6,5 gange højere årlig omsætning.
Mads vil i dette oplæg give indblik i, hvordan virksomheder kan transformere deres CX og sørge for, at det skaber værdi for virksomheden, samt sikrer nærværende og venlig kundekommunikation på tværs af touch points.
Mads får selskab af Rasmus fra Goodiebox, som vil fortælle om virksomhedens mission om at skabe verdens mest dedikerede kundeserviceteam, hvilket er baggrunden for deres Team Happiness. I Goodiebox er det deres 'Happiness Heroes' vigtigste opgave at sørge for at deres mange, glade medlemmer føler sig set og hørt, og får en fantastisk oplevelse hver gang de rækker ud. -
14.30 - 14.45
Pause
14.30 - 14.45 -
14.45 - 15.25
E-commerce after COVID - an international perspective
14.45 - 15.25During COVID, in most countries, due to the lock-down of physical retail, e-commerce has escalated! E-commerce penetration prior to that increased at a very steady and consistent rate across the globe. What will happen now is not so clear. Will the acceleration continue and put even more pressure on physical retail? Or will consumers move back to their old shopping habits?
Market share of E-commerce has been strongly impacted by availability of last-mile delivery. The retailers that have been able to scale their last mile delivery the fastest have benefited most, as the market volume has been capped by delivery capacity. Will this continue or will delivery capacity be scalable at any time? After COVID, which retailers will come out as winners? Will the global retail brands benefit the most? Or is this the opportunity for regional and local players to expand their position? What will it mean for Brands that market themselves direct to consumers? And finally, what will all this mean for the interaction between physical and on-line/retailing?
Piet Coelewij will give his perspective based on hands-on experiences within retail in several European countries during COVID-19 crises. -
15.25 - 16.00
Den fremtidige regulering af platforme og online markedspladser
15.25 - 16.00Christel Schaldemose er Europa-Parlamentets ordfører for forslaget til de fremtidige EU-regler for platforme og online markedspladser, Digital Services Act. Hun kæmper blandt andet for, at få sat en effektiv stopper for salg af ulovlige og farlige produkter på online markedspladser, og dermed gøre det lige så sikkert at handle online som offline.
Til oktober er forslaget ved at nå de sidste og tætteste forhandlinger i Europa-Parlamentet og Christel vil give et indblik i hvilke kampe, der kæmpes helt inde i maskinrummet – og hvor positionerne er. -
16.00 - 16.30
New Retail: Fremtidens e-handel set med danske briller
16.00 - 16.30USA har igennem mange år været frontløberen med nye trends indenfor e-handel, men Kina viser i disse år en imponerende handlekraft, når det kommer til handel med og uden strøm. Er magtforholdet ved at ændre sig? Ashley Dudarenok har tidligere på dagen klædt os på til at forstå, hvad der sker på e-handelsområdet i Kina.
Tim Frank Andersen vil her gøre os klogere på, hvilke elementer der kan have en fremtid på det europæiske marked og herunder særligt på det danske. Hvad skal danske e-handlere og detailhandlere holde et skarpt øje med eller rykke på allerede i morgen?
Tim har igennem mange år haft en helt særlig forkærlighed for digitalisering og e-handel. Han er et omvandrende bibliotek af viden og har næse for fremtidens store trends, som alt sammen kan spille e-handlere og detailhandlere stærkere. -
16.30 - 16.40
Tak for i dag
16.30 - 16.40Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
Oplægsholdere

Brian Mikkelsen
Adm. direktør
Dansk Erhverv
Læs mere
Brian Mikkelsen er administrerende direktør i Dansk Erhverv - en stilling, han har bestridt siden juni 2018. Inden da har han siden 1994 været medlem af Folketinget for De Konservative, og han har i perioden bestridt flere ministerposter bl.a. som økonomi- og erhvervsminister.

Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.
