Spring til indhold

Mode og miljø –ny kvikguide til grøn markedsføring

Hvordan må du anvende grønne budskaber? Lær den ny kvikguide om grøn markedsføring fra Forbrugerombudsmanden at kende og få den rette kommunikationsvinkel.
Event
Webinar

Mode og miljø – ny kvikguide til grøn markedsføring

Hos dig selv
Gem
Indhold

Er dine produkter bæredygtige og giver de god klimasamvittighed? Hvad er kravene ved brug af påstande om miljø og etik i markedsføringen, hvad skal du egentlig kunne dokumentere, og hvordan skal du gribe din kommunikation an, så den rammer plet og er relevant?

LIGA LAW og Viegand Maagøe afholder, sammen med WEAR og Dansk Erhverv, webinar om brug af påstande om miljø og bæredygtighed i markedsføringen.

Advokaterne Ulrika Folkmann-Schjerbeck og Jane Frederikke Land fra LIGA LAW giver dig en up-date ift., hvad der er sket siden vores sidste kursus, herunder en kort introduktion til, hvilke regler der gælder ift. grøn markedsføring, nye afgørelser og Forbrugerombudsmandens nye udkast til kvikguide om grøn markedsføring.

Marianne Hartz Thomas fra Viegand Maagøe gennemgår, hvordan du skal gribe din kommunikation an, hvis du gerne vil frem med dine grønne budskaber.

Målgruppe
Webinaret henvender sig til mode- og tekstilbranchen, samt andre der beskæftiger sig med grøn omstilling, design, indkøb og produktion.

Oplægsholdere

Jane Frederikke Land

Advokat

Liga Law

Læs mere

Jane har, via sin specialisering og rådgivning som advokat inden for markedsførings- og forbrugerretsområdet i mange år, indsigt i de komplekse og detaljerede regler på området. Jane har møderet for Højesteret og har ført adskillige straffesager og civile retssager inden for retsområderne. Jane er desuden medlem af Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret.

Ulrika Folkmann-Schjerbeck

Advokat

Liga Law

Læs mere

Ulrika har rådgivet inden for markedsførings- og forbrugerret i adskillige år. Derudover rådgiver Ulrika om generelle obligations- og aftaleretlige problemstillinger samt problemstillinger, der er forbundet med salg og markedsføring på internettet, herunder på tværs af landegrænser. Siden januar 2017 har Ulrika været ansat som ekstern lektor ved Københavns Universitet, hvor hun underviser i faget Konkurrence- og Markedsføringsret, og hun holder derudover foredrag om markedsførings- og forbrugerretlige forhold.

Marianne Hartz Thomas

Partner, Head of communication and digital solutions

Viegand Maagøe

Kontakt

Kursus- og Eventafdelingen