CopenX Realities 2022
CopenX Realities giver banebrydende indsigt i den seneste udvikling i branchen med keynotes, paneldebatter og inspirerende oplæg fra first-movers, førende ledere og meningsdannere fra branchen.
CopenX Realities 2022
CopenX Realities 2022 giver banebrydende indsigt i den seneste udvikling i branchen med keynotes, paneldebatter og inspirerende oplæg fra first-movers, førende ledere og meningsdannere fra branchen. Programmet vil være opdelt i tre spor:
Metaverse: Hvad er Metaverset? I dette spor vil vi forsøge at dissekere udtrykket og gøre det lidt mere overskueligt, samtidig med at vi forsøger at skabe en bedre forståelse for, hvordan metaverset kan påvirke bl.a. samfundet, forretninger, handel og sociale strukturer.
Creative and storytelling: Hvordan kan immersive teknologier bruges i storytelling? For at besvare dette, sætter vi fokus på hvordan immersive teknologier kan genopfinde digitale fortællinger og muliggøre interaktive oplevelser - både fra et underholdnings-, marketing- og reklameperspektiv.
Training and simulation: På dette område tilbyder XR-teknologier mange muligheder for at muliggøre real-time interaktion og real-case scenarier til uddannelsesformål i virksomheden. Vi vil her se nærmere på konkrete cases indenfor virksomhedsuddannelse, rekruttering, fysisk sundhed, medicinsk og kognitiv træning.
For mere information om konferencen og programmet Klik her.
Programmet vil løbende blive opdateret.
Oplægsholdere
Mads Damsbo
Founder and Creative Producer
Makropol
Læs mere
Som creative producer hos Makropol, fokuserer Mads på at udvikle nye fortællinger ved at bruge ny teknologi til at vække uventede følelser og oplevelser. Hans arbejde inkluderer Doghouse, The Shared Individual og Doom Room. For at forstå VR-potentialerne inden for det digitale område, har vi inviteret Mads til en samtale om, hvordan VR kan aktivere sanserne og diskutere produktionsmulighederne i at skabe en smuk, digitalt udformet fortælling.

Sofie Hvitved
Futurist, Associated Partner & Special Advisor in Media & Technology
Instituttet for Fremtidsforskning
Læs mere
Med baggrund i at være specialrådgiver i Medier & Teknologi har vi inviteret Sofie ind for at tale om, hvordan den næste fase af internettet kan påvirke vores liv. Vi kigger ind i krystalkuglen for at se på, hvordan web 3 potentielt kan ændre den måde, vi lærer på, måden vi træner på, måden vi driver forretning på - og hovedsageligt hvordan vi interagerer som mennesker.

Simon Lajboschitz
Co-founder & CEO
Khora
Læs mere
CEO Simon Lajboschitz fra Khora fortæller om, hvordan XR-produktioner kan løse kommercielle udfordringer for både offentlige og private kunder i den kreative industri. Simon vil også dele sine tanker om, hvordan Metaverse muligvis vil påvirke den visuelle industri.

Mads Troelsgaard
CEO and Co-Founder
SynergyXR
Læs mere
SynergyXR er en powerfuld cloud-platform, der lader virksomheder træne medarbejdere, levere vedligeholdelse og tilbyde fjernsupport på tværs af alle XR-enheder. For at få en bedre forståelse af, hvordan platformen giver bedre kommunikationsmuligheder, samarbejde og forbindelser, har vi inviteret Mads til en samtale om, hvordan de har arbejdet med Grundfoss for at tilføre værdi gennem hele værdikæden: Fra evaluering af kandidater til deres kandidatuddannelse, til at afholde fordybende salgsmøder i virtual reality.

Lisbeth Chawes
CEO & Co-founder
Sensible Futures
Læs mere
Med mere end 17 års erfaring i lederstillinger og startups, med et fokus på hvordan tech kan være et værktøj til at skabe en bedre fremtid, vil Lisbeth facilitere "Training & Simulation"-sporet. Her vil hun guide os gennem interessante samtaler om, hvordan VR&AR kan anvendes til lægeuddannelser, erhvervsuddannelser samt hjælpe mennesker med svære psykiske lidelser

David Guldager
Tech-Journalist
Læs mere
David har de seneste ti år været en fast figur i danske medier, hvor han som tech-ekspert har analyseret og kommenteret den digitale transformation. Vi er derfor glade for at have ham til at facilitere "Creative & Storytelling"-sporet, hvor han vil dissekere de mange måder, XR-teknologier kan bruges til at skabe digitale historier og øge kundernes engagement.