B2B e-handel 2022
B2B e-handel 2022
B2B e-handel 2022 – point of no return
Digitaliseringen har efterhånden indtaget hele scenen – logistik, produktion, salg, markedsføring, rekruttering. Virksomhederne digitaliserer deres virksomheder som aldrig før og det vil kun gå endnu hurtigere i fremtiden. Vi er nu ved Point of No Return.
Så hvor passer I ind? Er I B2B virksomheden, der overvejer at flytte salget online? Eller er I allerede full-blown-digital-first B2B’ e-handelsvirksomhed, der nu overvejer de næste investeringer? Uanset hvad, så er dette konferencen for jer! Og husk, 82% af B2B-indkøberne handler i dag online - viser den nyeste B2B-analyse fra Dansk Erhverv Digital Handel.
At digitalisere en B2B-virksomhed er ikke blot endnu et IT-projekt. Det kræver forandringsvillighed på alle niveauer i organisationen, og de fleste vil nok mene, at det tager tid, og kræver en blød overgang. Så hvordan griber man som B2B e-handler bedst det hele an?
Dagens program
Igen i år samler Dansk Erhverv branchens bedste hoveder og cases indenfor B2B e-handel. Glæd dig til et stærkt talerfelt, bestående af 21 skarpe oplægsholdere, som med garanti vil inspirere dig. Du vil møde både eksperterne og de passionerede B2B e-handlere, der deler ud af deres erfaringer. Book din billet i dag, reservér den 15. juni i din kalender og følg med her på siden, efterhånden som talerrækken bliver annonceret.
På konferencen kommer vi omkring:
- Digital salg af komplekse forretningsløsninger
- Den grønne omstillings betydning for B2B forretninger
- Gennemgang af de største Tech Stacks på B2B
- Anvendelse af data i kunderejser
- Direct 2 Consumer og hvordan det kan gavne både producenter og distributører
- Nyeste forskning indenfor B2B-markedsføring og branding
Det får du med hjem:
- Inspiration og erfaringer fra aktuelle cases
- Værdifuld strategisk viden og indsigt i centrale indsatsområder
- Inspiration og konkrete tips & tricks til at løfte jeres e-handelsforretning
Konferencen henvender sig til:
- Ledende medarbejdere i B2B-virksomheder
- Ledere og medarbejdere indenfor e-handel, marketing, kommunikation og salg
- Personer der allerede arbejder med B2B e-handel i virksomheden
Læs også Dansk Erhverv artiklen "B2B e-handlen buldrer frem" fra den 28. januar 2022.


























-
08.30 - 09.00
-
09.00 - 09.15
Velkomst
09.00 - 09.15Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
-
09.15 - 09.40
Hvad kan B2B lære af B2C?
09.15 - 09.40Få et skarpt fremtidsperspektiv på B2B-markedet, når Louise folder sig ud på scenen og tegner et billede af, hvad fremtiden byder på for alle dem, der for alvor rykker online med deres services og produkter. Hør blandt andet om tsunamieffekten i de store digitaliseringsbølger og hvorfor demografi er afgørende for digitaliseringen af B2B.
Bliv klogere på, hvordan adfærd og forventninger i B2C-verdenen spiller en afgørende rolle for B2B, samt hvorfor vi bør skifte mindset til H2H (human2human) i stedet. Få også et indblik i de største trends, der ikke skelner mellem B2C og B2B og de fordele, som det giver – både for kunden og forhandleren.Louise Byg Kongsholm
Trendforsker, foredragsholder og forfatter
pej gruppen, scandinavian trend institute
Beskrivelse
Louise Byg Kongsholm er en erfaren foredragsholder med speciale i tidsånd, trends, og forbrugeradfærd. Hun er ejer og adm. dir. i Skandinaviens største trendbureau og optræder ofte i medierne som trendekspert. Hun står også bag flere bestsellerbøger, herunder ‘Total Ret@il‘ fra 2018 og ’Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug’ fra 2022. Nyeste skud på (bog-)stammen er ’Retail Megamag’, der udkommer i april 2022.
-
09.40 - 10.15
Paneldebat: D2C - Direct to Consumer - “Gammel vin på nye flasker” eller noget vi bør forholde os til?
09.40 - 10.15Med Niels Ralund som moderator og deltagere fra Autobranchen, forsøger vi i denne paneldebat at belyse om D2C er "Gammel vin på nye flasker” eller noget vi bør forholde os til. Autobranchen vil gennem de kommende år blive voldsomt udfordret af netop producenternes lyst til at droppe de traditionelle forhandlere og sælge og kommunikere direkte med forbrugerne.
Som det nok er de fleste bekendt, opsagde Stellantis, der bl.a. repræsenterer Citroën, Peugeot og Fiat samtlige deres forhandlere Worldwide pr. 1. juli 2023.
Hvilken indflydelse har det haft på branchen, hvilke initiativer har man taget for at imødegå udviklingen, og hvad kan andre brancher lære af Autobranchen så man kan blive klædt bedre på?Gitte Seeberg
Adm. direktør
AutoBranchen Danmark
Beskrivelse
Gitte Seeberg har siden 2017 ledet den største brancheorganisation i Danmark for bilforhandlere, leasingselskaber, værksteder og autolakerier. Hun er forhenværende medlem af Folketinget og Europa-Parlamentet for det Konservative Folkeparti og medstifter af partiet Ny Alliance. Hun er en engageret stemme på det grønne område, som hun har kæmpet for som fhv. generalsekretær i WWF.
Henrik Bang
Head of Polestar Denmark
Polestar Denmark
Beskrivelse
Henrik Bang er som adm. direktør for Polestar i Danmark frontfigur for det nye svenske performance-elbilmærke, der har gjort det til sin mission at omstille til mere bæredygtig mobilitet med højtydende performance-elbiler, kompromisløst design, nytænkende teknologi og en fuldt digital kunderejse.
Henrik trækker på mere end 20 års erfaring med topposter i Danmark og Skandinavien hos bl.a. Renault, Fiat og Jaguar Land Rover. Han har et indgående kendskab til bilbranchens muligheder og udfordringer, forbrugernes interesse, omskiftelige krav og megatrends i vores samfund.
Mikkel Thorn Jensen
Bjarne Nielsen Biler
Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
-
10.15 - 10.45
Netværk og pause
10.15 - 10.45 -
10.45 - 11.15
Opdel, opgrader og skalér din digitale forretning
10.45 - 11.15Næste generation af ambitiøse e-handelsløsninger og kundeportaler er “composable” - og dét får stor indflydelse på din digitale forretning, hvis du vil være konkurrencedygtig i fremtiden.
Der bliver fuldt fart på, når Casper Stendal, direktør hos udviklingshuset Ecreo, deler inspiration og eksempler fra Fiberline Building Profiles og AV CENTER mfl.. Sammen med en skarp og ærlig introduktion til “composable commerce”, hvor han fortæller om, hvorfor dette begreb er vigtigt at forstå for alle, der arbejder strategisk og langsigtet, med online betjening af kunder.
Du vil bl.a. få viden og inspiration omkring:
- Cases med e-commerce, PIM, DXP/CMS og personaliseret søgning.
- Hvad er en composable arkitektur og hvad er det ikke?
- Fordele og ulemper ved en composeable arkitektur.
- Rejsen fra B2B e-handel til en ambitiøs og skalérbar kundeportal.
Fyld kaffekoppen og spænd sikkerhedsselen. Der bliver fart på.
Casper Stendal
Direktør og partner
Ecreo ApS
Beskrivelse
Casper er direktør i udviklingshuset Ecreo, som siden 2001 har arbejdet strategisk med design og udvikling af ambitiøse e-handelsløsninger.
Ecreo har en klar ambition om at være Danmarks bedste udviklingshus til at levere og servicere løsninger i Umbraco, Ucommerce og Struct PIM.
Ecreo arbejder til dagligt for virksomheder som Orifarm, Fiberline Building Profiles, AV CENTER, Orloff og L'EASY koncernen.
Casper startede selv dybt begravet i udvikling og data, men vil i dag langt hellere snakke forretning og strategi, inden udvikling og data bliver relevant.
-
10.45 - 11.15
Når Customer Data Platformen bliver en katalysator for forretningsmuligheder
10.45 - 11.15Hør om den spændende digitale og forretningsmæssige rejse med imponerende vækstrater som EET Group har været igennem hen over de seneste år. Og hvordan deres Customer Data Platform (CDP) har spillet en central rolle i forbindelse med både indsigt, kommunikation, personalisering og sammenhænge på tværs af kanaler, men overordnet også som en egentlig katalysator for forretningsmuligheder.
Andreas Mailand
Head of Digital Sales
EET Group
Beskrivelse
Andreas er en martech-firstmover med mere end 15 års erfaring med optimering af digital marketing, både som ekstern konsulent og i roller for store danske brands som EDC, Lauritz.com og senest EET Group.
Uffe Meiner
Partner
Vertica
Beskrivelse
Uffe Meiner er partner i Vertica, hvor han i tæt samarbejde med kunderne har fokus på forretningsudvikling og digital innovation.
-
10.45 - 11.15
5 principper som ecommerce direktionen bør have en klar holdning til
10.45 - 11.15For mange bestyrelser og direktioner er ecommerce en ”black box”. Vi er digitale immigranter og føler os ind i mellem fortabte i spændet mellem return on ad spend, platformssnak, datasikkerhed, IT-arkitektur og vilde scenarier for leadkonventeringer og kundernes online selvbetjening.
Der er 5 grundlæggende principper bestyrelsen og direktionen bør samarbejde tæt om og gøre til topprioritet for at høste forretningsgevinster i et digitalt marked. René fra Oxygen gennemgår med konkrete erfaringer hvorfor man skal glemme drømmen om en perfekt løsning.
I oplægget vil René eksemplificere:
- princippet om, at sætte økonomiske mål for løsningen selvom grundlaget kan være spinkelt
- princippet om at investere mere end du har lyst til
- hvorfor det betaler sig
- hvorfor organisationens marketingteam er de nye helte
- at direktionen ejer ecommerce projektet og den efterfølgende driftRené Tristan Lydiksen
Partner og Head of Strategy
Oxygen A/S
Beskrivelse
René Tristan Lydiksen, PhD har en lang international ledelseskarriere med i bagagen. Han har bl.a. været Champion for Business Strategy & Transformation i PWC, direktør for LEGO Education hvor han stod i spidsen for en årlig global vækst på mere end 30% og CMO for Kompan. I dag er han bestyrelsesformand for vækstkometen SIMA INNOVATION, bestyrelsesmedlem i Dansk Websalg og partner i softwarevirksomheden Oxygen.
-
11.20 - 11.50
Get rid of dinosaur e-commerce
11.20 - 11.50E-commerce evolves, and evolves fast!
Customers have compelling demands on the way they access product information and make purchases. B2B Buyers compare their experience with their suppliers with their private B2C shopping, which sets their level of expectation higher and higher.
Is your e-commerce adapting to the new challenges, or is it fossilised in a previous era? We can show you how if you are ready to boost your customer happiness and your sales.
Dette oplæg vil foregå på engelsk.Mauro Boffardi
Country Manager Nordics
Intershop Commerce
Beskrivelse
For more than twenty years Mauro has been an architect of omnichannel e-commerce solutions in Italy, Sweden and Norway. Always an intermediary between the most modern technologies and the needs of the sales and support department. Very pragmatic and oriented towards practical solutions, he takes care of the success of the digital strategies of Intershop customers.
-
11.20 - 11.50
Vis bæredygtighed i webshoppen: Lær af Fristads og Kansas' succes
11.20 - 11.50Fristads og Kansas – en af Europas førende leverandører af arbejdstøj – har med stor succes lanceret ”Green Calculator” som en del af webshoppen. Her kan kunderne for hvert enkelt produkt beregne, hvor meget CO2 og vand de sparer ved at vælge bæredygtigt arbejdstøj. Der ligger et stort arbejde bag med bl.a. produktudvikling og styr på produktdata.
Fristads og Kansas har i mange år haft en af Skandinaviens mest avancerede B2B-webshops. Den er blevet udvidet med salg direct-to-consumer, hvor det klassiske arbejdstøj i stigende grad er blevet fashion.
I indlægget fortæller Fristads og Kansas om, hvordan de har grebet bæredygtighed an i den digitale verden, og hvordan man som traditionel B2B-virksomhed får succes med at sælge direkte til forbrugerne online.Lars Hedal
CEO
Hesehus
Beskrivelse
Lars Hedal, CEO hos Hesehus, er en e-handelsekspert og -entusiast. Lars har mere end 21 års erfaring og en imponerende track record inden for e-handel og forretningsudvikling samt evnen til at se ind i krystalkuglen og spotte nye trends og tendenser. Det har udmøntet sig i gode resultater for Hesehus og Hesehus’ kunder, der gennem tiden har opnået adskillige e-handelspriser.
Thomas Aslak Søholm
Senior Project Manager Commercial Solutions
Fristads og Kansas
Beskrivelse
Thomas Aslak Søholm har 20 års erfaring inden for udvikling af forskellige online business løsninger til Europas førende leverandør af arbejdstøj, Fristads og Kansas. De seneste år har Thomas arbejdet som Senior Project Manager og været en del af teamet bag Fristads og Kansas' ambitiøse e-handelsløsning, der håndterer 400 webshops med mere end 400.000 brugere og over 13 millioner solgte items på én platform.
-
11.20 - 11.50
International B2B e-handel, en succeshistorie
11.20 - 11.50Agile og dygtige B2B-virksomheder kan sælge online internationalt og vinde helt nye kunder. Hans Høj Lagerinventar er en af dem der med succes har lanceret deres e-handel i 5 lande på kort tid.
Hør hvordan MakesYouLocal understøtter Hans Høj Lagerinventar internationale webshop, udfører den løbende lokale markedsføring i 5 lande samt varetager Hans Højs kundeservice gennem lokalt ansatte.
Max Riis Christensen
CEO
MakesYouLocal
Beskrivelse
Max Riis Christensen har samlet arbejdet mere end 20 år med e-handel, de sidste 11 år i MakesYouLocal. Her har han været involveret i mere end 500 internationaliseringsprojekter og været en vigtig del af rejsen mod at MakesYouLocals lokale medarbejdere hver dag håndterer lokal kundeservice, oversættelser og online marketing for mere end 250 webshops på tværs af 15 lande.
-
12.00 - 12.30
Lær hvordan du understøtter en kompleks personlig B2B-købsoplevelse
12.00 - 12.30Enhver succesfuld E-commerce manager forstår værdien af personalisering, men at skalere personalisering og levere komplette skræddersyede købsrejser er et helt andet boldspil, især når der er tale om komplekse B2B løsninger med differentierede sortimenter, kundespecifikke priser mv.
Vi viser nogle gode konkrete eksempler på hvordan du kommer i gang og hvordan du understøtter det i flere kanaler herunder, e-mail, apps, CRM-system, POS-systemer mv.
En korrekt udført personalisering sikrer at kunden oplever den samme gode rådgivning og service online som kendt fra den traditionelle offline verden.
Martin Popp Andersen
Partner
Relewise
Beskrivelse
Martin tiltrådte i foråret 2021 som partner i Relewise med ansvaret for kunder og partnerskaber. Han har arbejdet i IT branchen siden 2010 og senest i et stort internationalt konsulentfirma. Martin har desuden arbejdet med SaaS, personalisering og e-commerce siden 2013. Martin elsker at arbejde med og udfordre hele kunderrejsen, i relation til brugen af data og machine learning.
Martin Tygsen
Partner
WEXO A/S
Beskrivelse
Martin har igennem de sidste 15 år arbejdet med e-commerce både teknisk og kommercielt i en bred palette af brancher, hvor de seneste 5 år har været hos WEXO som kommerciel ansvarlig. Martin hjælper WEXOs kunder med at vækste i et online marked ved hjælp af automatiseringer, personalisering og skalerbarhed.
Martin har også været en del af drivkraften bag Shopwares indtræden på det danske marked og engagerer sig meget i det Open Source Community der er opstået omkring platformen hvor han blandt andet sidder i bestyrelsen for Shopware United, der er et internationalt community omkring Shopware. -
12.00 - 12.30
Professionelle indkøbere er også mennesker
12.00 - 12.30B2B e-handel har på mange måder forenklet virksomhedernes evne til at sælge. Og i det lys er det vigtigere end nogensinde at tænke bredere end taktik når salg og profitabilitet skal forøges.
Professionelle indkøbere er også mennesker og agerer (næsten) lige meget på baggrund af emotionelle drivere som andre når de tager købsbeslutninger og indgår store kontrakter. Drivere som ”nem at handle med”, ”til at stole på” og ”inspirerende” vil altid påvirke villigheden til at acceptere højere pris og bedre betalingsbetingelser.
Ørnulf Johnsen og &Co. har bl.a. arbejdet med større kreative brandingprojekter for virksomheder som Mærsk, VELUX, SAS, Telenor, Danske Bank, TV2 og Demant. I dagens afsluttende bemærkning fortæller Ørnulf om vigtigheden af at balancere følelser og fornuft når B2B-virksomheder skal vækste og øge profitabiliteten gennem markedsinvesteringer.”Ørnulf Johnsen
CEO
&Co.
Beskrivelse
Ørnulf er CEO i &Co., Danmarks førerende kreative reklamebureau. Ørnulf er en erfaren kommunikator og strateg, og har i mere end 25 år arbejdet med så vel B2B som B2C, både regionalt og globalt. &Co’s kunder tæller bl.a. Mærsk, VELUX, Danske Bank, SAS, Telenor, Demant og TeamViewer.
&Co. arbejder ud fra premissen om, at styrken i den kreative storytelling kan drive en profitabel og voksende forretning. &Co. udmærker sig især ved at oversætte marketingteorier til strukturerede og samtidig yderst kreative kampagner. -
12.00 - 12.30
Fra greenwashing til lovlige grønne budskaber
12.00 - 12.30Det er efterhånden en forudsætning for ethvert samarbejde, at den virksomhed, man handler med, eller de produkter der sælges, er grønne eller på anden måde har en klimafordel. Men hvad skal B2B e-handlere være særligt opmærksomme på, når der kommunikeres grønne budskaber, så det ikke går hen og bliver greenwashing? Og hvad er konsekvenserne, hvis reglerne overtrædes.
I dette oplæg vil Ulrika og Jane bl.a. fortælle om:- Hvad er kravene for at kunne bruge grønne og bæredygtigheds claims
- Hvordan kan du bruge certificeringer som grundlag for dine grønne claims
- Hvordan kan du aktivt bruge grønne budskaber og mærkninger i UX overvejelser
- Hvordan kan du præsentere grønne emballage- og fragtmulighederUlrika og Jane fra LIGA Advokater – Danmarks førende eksperter inden for markedsføring af miljø, klima, etik og bæredygtighed – har begge rådgivet om grøn markedsføring i flere år, ligesom de har været med til at udarbejde Dansk Erhvervs guide om grøn markedsføring: Guide til e-handelsvirksomheder.
Jane Frederikke Land
Partner, advokat
LIGA Advokater
Beskrivelse
Jane har, via sin specialisering og rådgivning som advokat inden for markedsførings- og forbrugerretsområdet i mange år, indsigt i de komplekse og detaljerede regler på området der gælder ved miljø og etikmarkedsføring. Jane er desuden medlem af Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret. Jane Frederikke Land har bl.a. ført en af de første sager for Højesteret om miljømarkedsføring.
Ulrika Folkmann-Schjerbeck
Partner, advokat
LIGA Advokater
Beskrivelse
Ulrika har rådgivet inden for markedsførings- og forbrugerret i adskillige år, herunder med særligt fokus på miljø og etikmarkedsføring. Ulrika er ansat som ekstern lektor ved Københavns Universitet, hvor hun underviser i faget Konkurrence- og Markedsføringsret, og hun holder derudover foredrag om markedsførings- og forbrugerretlige forhold.
-
12.30 - 13.30
Lækker frokost og netværk
12.30 - 13.30 -
13.30 - 14.00
Sådan bruger I data aktivt til salgsoptimering
13.30 - 14.00Steen Rasmussen, IIH Nordic og Niels Kryger, Lyreco deler udfordringer, erfaringer og resultater fra samarbejdet omkring at få udviklet en model til Lyreco, der har gjort dem i stand til proaktivt at udvikle samt fastholde kunderne ved at identificere, hvilke kunder der har brug for handling.
Customer-Lifetime-Value modellen bruger historisk købsdata til at lave en “prediction” på hvad værdien af kunden kommer til at være om 3, 6, eller 12 måneder.
Lyreco bruger deres data til salgsoptimering, som understøtter både top- og bundlinjen samt sparer en masse tid internt.
Få indsigt i hvordan Lyreco bruger modellen til at få svar på:- Hvem er vores bedste kunder?
- Hvilke kunder er der højest risiko for churn?
- Hvordan aflurer I trends blandt kunderne?
- Hvordan får I et fuldt indblik i de mest profitable kunder?
- Hvordan kan data i organisationen blive let tilgængelig for de relevante medarbejdere?
Niels Kryger
Customer Experience Director
Lyreco Scandinavia
Steen Rasmussen
Digital Strategist & Senior Partner
IIH Nordic
-
13.30 - 14.00
Digital transformation; fra udlejnings- til servicevirksomhed
13.30 - 14.00GSV er Danmarks førende materieludlejer til alle bygge- og anlægsopgaver.
I dette oplæg vil GSV fortælle hvilken rolle en digital platform kan spille i transformationen af en 100 år gammel udlejningsvirksomhed til at være mere servicevirksomhed end udlejningsvirksomhed.
Hør mere om hvordan GSV har formået at højne kundeloyaliteten ved at udvikle digitale services, og hvordan GSV kigger ind i en fremtid som potentiel softwarevirksomhed.Martin Povlsen
Business Development Director
Adapt
Beskrivelse
Martin har det kommercielle ansvar i Adapt. En stor del af arbejdstiden bliver brugt på rådgivning af Adapts kunder. Udgangspunktet er at de digitale løsninger skaber værdi.
Søren Mortensen
Projektleder, Digital udvikling
GSV
Beskrivelse
Søren har været en del af GSV digital afdeling, siden opstarten af den digitale transformation. Søren koordinerer mellem kunder, ansatte og andre partnere som bureauer, og sørger dermed for at den digitale platform skaber værdi for GSV.
-
13.30 - 14.00
Kom nemt i gang med din B2B webshop
13.30 - 14.00Få en praktisk og pragmatisk gennemgang af, hvordan du nemt kommer i gang med en B2B webshop. Med udgangspunkt i flere cases gennemgår Anders og Jens de 6 nødvendige elementer, der skal til for at starte en webshop, og hvad det egentlig kræver, for at komme i gang. Til sidst slutter de af med tips & tricks, do’s and don’ts.
For selvom det at starte, drive og vækste en webshop kan lyde overvældende, er rejsen mod de første 100 millioners online omsætning slet ikke så svært eller dyrt at komme i gang med, som mange frygter.
Dette oplæg henvender sig til dig, der har ambitioner om at starte en B2B webshop eller ønsker inspiration til at kickstarte jeres nuværende løsning.Anders Eiler
Chief Sales Officer
DanDomain
Beskrivelse
Anders er uddannet softwareingeniør og MBA, tidligere iværksætter og CTO i sit start-up, Meebox, samt tidligere udviklingschef i DanDomain. Den tekniske baggrund er fundamentet for den kunde- og produktcentriske tilgang til salg og kommerciel udvikling i DanDomain Webshop, hvor Anders som CSO hjælper kunderne med de rigtige webshop-løsninger, der er fundamentet for deres fremtidige vækst.
Jens Peder Knudsen
Direktør & ejer
Cubit Medialine
Beskrivelse
Jens Peder har haft eget Webbureau siden 2001 og har ejet og drevet Cubit Medialine siden 2004. Han har med sine mange år i branchen, hjulpet mange virksomheder i gang med etablering af webshop og fået dem sikkert igennem etableringen fra A til Z.
-
14.05 - 14.35
Nye trends kræver nye logistikløsninger
14.05 - 14.35B2C-markedets krav om hurtig levering og mindre leverancer vandrer i disse år for alvor over i B2B-segmentet, hvilket øger kompleksiteten af B2B-virksomhederns logistik betragteligt og tvinger mange til at tænke i omnichannel-strategier.
I dette oplæg fortæller Element Logic Danmark om, hvordan nye trends påvirker og udfordrer B2B-virksomhedernes logistikkæder, og hvordan du kan anvende lagerautomation til at geare din logistik til den nye virkelighed. Hvad er mulighederne i lagerrobotter og tilsvarende løsninger? Hvad er begrænsningerne? Og hvordan finder man den rigtige løsning til ens virksomhed? Disse spørgsmål adresseres og besvares via konkrete eksempler.Sanjin Vujanovic
After Market Director
Element Logic Danmark
Beskrivelse
Sanjin Vujanovic er After Market Director hos Element Logic Danmark, som er verdens førende leverandør og integrator af AutoStore-robotlageranlæg. Siden 2018 har Element Logic Danmark leveret en lang række robotlagre til kunder i både B2B og B2C-segmentet, herunder Proshop, DSV Prime Cargo, Sanistål mf.
-
14.05 - 14.35
Inspirér kunderne til at købe det rigtige
14.05 - 14.35Oplægget vil tage udgangspunkt i hvordan man bruger strategisk placerede anbefalinger til at sikre, at kunderne får det optimale salg ud af hver kategori. De bedste B2B webshops bruger viden om hver kundes adfærd til at gøre oplevelsen personlig, inspirerende og nem - hver gang. Stefan Olsen, Head of Product Development, Clerk io, og Brian Skov, Global CX Director, Carlsberg, vil give dig indsigt i hvordan segmentering og personalisering kan bruges til at opnå en fantastisk købsoplevelse for både nye og eksisterende kunder, hvilket leder til højere konvertering og flere produkter i kurven.Brian Skov
Global CX Director
Carlsberg A/S
Beskrivelse
Brian arbejder med salg og optimering af kundeoplevelsen og servicedesign med teknologi som løftestang, på tværs af hele værdikæden. Brian har arbejdet med optimering af kundeoplevelsen i Carlsberg i 22 år.
I dag sidder Brian med det globale kommercielle ansvar for B2B e-commerce, samt digitale salgsløsninger som SFA og Advanced Analytics.Stefan Lorenz Olsen
Head of Product Enablement
Clerk.io
Beskrivelse
Stefan har arbejdet professionelt med optimering af over 1000 webshops i alle størrelser, både B2B og B2C, siden han blev ansat hos Clerk.io for 8 år siden. I dag sidder han med ansvaret for Product Enablement hos Clerk.io og er en af Danmarks førende eksperter inden for personalisering.
-
14.05 - 14.35
Omnichannel i B2B – kanalkonflikter og krydssalg
14.05 - 14.35Begrebet omnichannel stammer måske fra detail, men i dette oplæg viser Kasper Knudsen, B2B Industry Lead hos IMPACT Commerce, at det også har vundet indpas i B2B. B2B-kunderne har nemlig på blot fem år fordoblet det antal kanaler, de bruger ifbm. køb af varer. Samtidig har Covid19 accelereret eCommerce som kanal, så det nu har passeret personligt salg som den mest effektive kanal.
I dette oplæg giver Kasper svaret på, hvad man som produktions- og handelsvirksomhed bør gøre for at udnytte skiftet i kundeadfærden til at vinde markedsandele. På den interne side handler det om organisering og governance på tværs af kanaler, så man undgår kannibalisering. På den eksterne side handler det om at forstå kundernes stigende krav om tilgængelighed og sammenhæng mellem den kørende sælger, den digitale selvbetjening og eCommerce-platformen.Kasper Knudsen
B2B Industry Lead
IMPACT Commerce
Beskrivelse
Kasper Knudsen er B2B Industry Lead hos et af Europas største commerce-bureauer, IMPACT Commerce, og er derfor fuldt fortrolig med alt relateret til B2B-handel; trends, strategier, platforme og bedste practice. Han har flere års erfaring med strategisk rådgivning fra bl.a. Valtech og Capgemini og ved hvordan man øger business performance via digitale teknologier.
-
14.35 - 14.55
Netværk og energi boost
14.35 - 14.55 -
14.55 - 15.25
Byg din egen online markedsplads
14.55 - 15.25Amazon, Alibaba og de andre store markedspladser har i årevis domineret markedpladsøkonomien.
De senere år har dette dog ændret sig. Flere virksomheder er begyndt at lave deres egne specialiserede markedspladser indenfor deres niche og tage markedsandele.
Hør hvilke tendenser Deloitte ser i markedet og hvordan Salesforce understøtter dette teknologisk.
Claes Justesen
Senior Manager
Deloitte Digital
Beskrivelse
Claes Justesen is responsible for Digital Commerce and Marketplaces and is one of the leaders in Deloitte Digital in Denmark. Claes has 18 years of experience building customer facing digital business solutions and digital commerce and has helped brands such as Vestas, Magasin, Samsøe Samsøe, Orkla, Husqvarna, Illums Bolighus execute their digital commerce strategy.
-
14.55 - 15.25
The top 3 trends in B2B Ecommerce for 2022, and how to tackle them
14.55 - 15.25We'll take a deep dive in the biggest trends in online B2B commerce that is driven by a customer expectations. From more flexible delivery options to a personalised experience with an emphasis on knowlegde, B2B ecommerce is rapidly changing. We'll talk on how to handle these challenges.
Dette oplæg vil foregå på engelsk.Katy Wilson
Nordic Partner Manager
Shopware AG
Sander Mangel
Solution specialist
Shopware AG
Beskrivelse
Sander Mangel is a Solution Specialist at Shopware, supporting merchants and agencies in leveraging Shopware as an E-commerce platform. Sander has a track record in E-commerce project realization having worked as a developer and architect for international merchants, agencies, and technology providers.
-
14.55 - 15.25
Længere leve dine kunder
14.55 - 15.25I en verden, hvor kunderne konstant krydser de digitale og fysiske kanaler, står B2B forretninger uden overblik over, hvilke kunder der har størst værdi. De fleste har data, men få forstår at bruge dem intelligent i marketing. En beregning af kundernes livtidsværdi og churn-risiko gør det muligt at handle før kunden smutter.
Hør hvordan du kan forlænge dine kunders levetid med databaseret analyse af deres adfærd. Mathias Winther Kolind, Product Owner i Raptor Services, vil inspirere dig med eksempler fra kunderne og deres arbejde med at skabe genkøb og fastholdelse på tværs af kanaler.Mathias Winther Kolind
Product Owner
Raptor Services
-
15.30 - 16.00
Kundens vej til kassen gjort endnu kortere via AI-løsning
15.30 - 16.00Vi skal møde vores kunder på de platforme de anvender i en travl dagligdag. Det gjorde handelsvirksomheden Hans Buch A/S nybyggede webshop ikke helt, ligesom de kæmpede med for lange svartider på kundehenvendelser. Derfor koblede de en AI-løsning på, som besvarer kundehenvendelser hurtigere end Niels Ralund kan sige omnichannel, genererer tilbud, ordrer, kurve klar til check-out og meget mere tilbage til kunden – uden indblanding af medarbejdere!”
Bjarke Ruse Sejersen
CEO & Founder
Go Autonomous
Beskrivelse
Bjarke Ruse Sejersen har i mere end 10 år vist at have en speciel evne for at navigere i spændingsfeltet mellem digital, e-commerce og marketing, der har udfoldet sig i succes for flere større danske og udenlandske virksomheder. Bjarke står i dag i spidsen for virksomheden Go Autonomous, der er en SaaS platform, som hjælpe B2B virksomheder med at automatisere transaktioner og commerce relateret kommunikation.
Henriette Olsen
CEO
Hans Buch
Beskrivelse
Henriette Olsen er CEO hos Hans Buch A/S, sidder i Advisory Board for IoT Sensors og har i mere end 20 år arbejdet med salg og marketing i internationale og danske B2B teknologivirksomheder blandt andet HP, Agilent Technologies og FOSS. Henriette har altid haft en passion for at skabe værdi for kunderne som omdrejningspunktet i forretningsudviklingen og har løbende brugt digitalisering som midlet mod målet.
-
16.00 - 17.00
Tak for i dag - Reception med godt til ganen (i flydende form)
16.00 - 17.00Sponsoreret af Biller.ai
Oplægsholdere

Anders Eiler
Chief Sales Officer
DanDomain
Læs mere
Anders er uddannet softwareingeniør og MBA, tidligere iværksætter og CTO i sit start-up, Meebox, samt tidligere udviklingschef i DanDomain. Den tekniske baggrund er fundamentet for den kunde- og produktcentriske tilgang til salg og kommerciel udvikling i DanDomain Webshop, hvor Anders som CSO hjælper kunderne med de rigtige webshop-løsninger, der er fundamentet for deres fremtidige vækst.
Andreas Mailand
Head of Digital Sales
EET Group
Læs mere
Andreas er en martech-firstmover med mere end 15 års erfaring med optimering af digital marketing, både som ekstern konsulent og i roller for store danske brands som EDC, Lauritz.com og senest EET Group.

Andreas Børresen
Senior forretningsudvikler
Dansk Erhverv

Bjarke Ruse Sejersen
CEO & Founder
Go Autonomous
Læs mere
Bjarke Ruse Sejersen har i mere end 10 år vist at have en speciel evne for at navigere i spændingsfeltet mellem digital, e-commerce og marketing, der har udfoldet sig i succes for flere større danske og udenlandske virksomheder. Bjarke står i dag i spidsen for virksomheden Go Autonomous, der er en SaaS platform, som hjælpe B2B virksomheder med at automatisere transaktioner og commerce relateret kommunikation.

Brian Skov
Global CX Director
Carlsberg A/S
Læs mere
Brian arbejder med salg og optimering af kundeoplevelsen og servicedesign med teknologi som løftestang, på tværs af hele værdikæden. Brian har arbejdet med optimering af kundeoplevelsen i Carlsberg i 22 år.
I dag sidder Brian med det globale kommercielle ansvar for B2B e-commerce, samt digitale salgsløsninger som SFA og Advanced Analytics.

Carsten Rose Lundberg
Branchedirektør for digital handel
Dansk Erhverv

Gitte Seeberg
Adm. direktør
AutoBranchen Danmark
Læs mere
Gitte Seeberg har siden 2017 ledet den største brancheorganisation i Danmark for bilforhandlere, leasingselskaber, værksteder og autolakerier. Hun er forhenværende medlem af Folketinget og Europa-Parlamentet for det Konservative Folkeparti og medstifter af partiet Ny Alliance. Hun er en engageret stemme på det grønne område, som hun har kæmpet for som fhv. generalsekretær i WWF.

Henrik Bang
Head of Polestar Denmark
Polestar Denmark
Læs mere
Henrik Bang er som adm. direktør for Polestar i Danmark frontfigur for det nye svenske performance-elbilmærke, der har gjort det til sin mission at omstille til mere bæredygtig mobilitet med højtydende performance-elbiler, kompromisløst design, nytænkende teknologi og en fuldt digital kunderejse.
Henrik trækker på mere end 20 års erfaring med topposter i Danmark og Skandinavien hos bl.a. Renault, Fiat og Jaguar Land Rover. Han har et indgående kendskab til bilbranchens muligheder og udfordringer, forbrugernes interesse, omskiftelige krav og megatrends i vores samfund.

Henriette Olsen
CEO
Hans Buch
Læs mere
Henriette Olsen er CEO hos Hans Buch A/S, sidder i Advisory Board for IoT Sensors og har i mere end 20 år arbejdet med salg og marketing i internationale og danske B2B teknologivirksomheder blandt andet HP, Agilent Technologies og FOSS. Henriette har altid haft en passion for at skabe værdi for kunderne som omdrejningspunktet i forretningsudviklingen og har løbende brugt digitalisering som midlet mod målet.

Jane Frederikke Land
Partner, advokat
LIGA Advokater
Læs mere
Jane har, via sin specialisering og rådgivning som advokat inden for markedsførings- og forbrugerretsområdet i mange år, indsigt i de komplekse og detaljerede regler på området der gælder ved miljø og etikmarkedsføring. Jane er desuden medlem af Højesteretsskranken og bestyrelsen for Dansk Forening for Markedsføringsret. Jane Frederikke Land har bl.a. ført en af de første sager for Højesteret om miljømarkedsføring.

Jens Peder Knudsen
Direktør & ejer
Cubit Medialine
Læs mere
Jens Peder har haft eget Webbureau siden 2001 og har ejet og drevet Cubit Medialine siden 2004. Han har med sine mange år i branchen, hjulpet mange virksomheder i gang med etablering af webshop og fået dem sikkert igennem etableringen fra A til Z.

Kasper Knudsen
B2B Industry Lead
IMPACT Commerce
Læs mere
Kasper Knudsen er B2B Industry Lead hos et af Europas største commerce-bureauer, IMPACT Commerce, og er derfor fuldt fortrolig med alt relateret til B2B-handel; trends, strategier, platforme og bedste practice. Han har flere års erfaring med strategisk rådgivning fra bl.a. Valtech og Capgemini og ved hvordan man øger business performance via digitale teknologier.

Katy Wilson
Nordic Partner Manager
Shopware AG

Lars Hedal
CEO
Hesehus
Læs mere
Lars Hedal, CEO hos Hesehus, er en e-handelsekspert og -entusiast. Lars har mere end 21 års erfaring og en imponerende track record inden for e-handel og forretningsudvikling samt evnen til at se ind i krystalkuglen og spotte nye trends og tendenser. Det har udmøntet sig i gode resultater for Hesehus og Hesehus’ kunder, der gennem tiden har opnået adskillige e-handelspriser.

Louise Byg Kongsholm
Trendforsker, foredragsholder og forfatter
pej gruppen, scandinavian trend institute
Læs mere
Louise Byg Kongsholm er en erfaren foredragsholder med speciale i tidsånd, trends, og forbrugeradfærd. Hun er ejer og adm. dir. i Skandinaviens største trendbureau og optræder ofte i medierne som trendekspert. Hun står også bag flere bestsellerbøger, herunder ‘Total Ret@il‘ fra 2018 og ’Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug’ fra 2022. Nyeste skud på (bog-)stammen er ’Retail Megamag’, der udkommer i april 2022.

Martin Popp Andersen
Partner
Relewise
Læs mere
Martin tiltrådte i foråret 2021 som partner i Relewise med ansvaret for kunder og partnerskaber. Han har arbejdet i IT branchen siden 2010 og senest i et stort internationalt konsulentfirma. Martin har desuden arbejdet med SaaS, personalisering og e-commerce siden 2013. Martin elsker at arbejde med og udfordre hele kunderrejsen, i relation til brugen af data og machine learning.

Martin Povlsen
Business Development Director
Adapt
Læs mere
Martin har det kommercielle ansvar i Adapt. En stor del af arbejdstiden bliver brugt på rådgivning af Adapts kunder. Udgangspunktet er at de digitale løsninger skaber værdi.

Martin Tygsen
Partner
WEXO A/S
Læs mere
Martin har igennem de sidste 15 år arbejdet med e-commerce både teknisk og kommercielt i en bred palette af brancher, hvor de seneste 5 år har været hos WEXO som kommerciel ansvarlig. Martin hjælper WEXOs kunder med at vækste i et online marked ved hjælp af automatiseringer, personalisering og skalerbarhed.
Martin har også været en del af drivkraften bag Shopwares indtræden på det danske marked og engagerer sig meget i det Open Source Community der er opstået omkring platformen hvor han blandt andet sidder i bestyrelsen for Shopware United, der er et internationalt community omkring Shopware.

Mathias Winther Kolind
Product Owner
Raptor Services

Mauro Boffardi
Country Manager Nordics
Intershop Commerce
Læs mere
For more than twenty years Mauro has been an architect of omnichannel e-commerce solutions in Italy, Sweden and Norway. Always an intermediary between the most modern technologies and the needs of the sales and support department. Very pragmatic and oriented towards practical solutions, he takes care of the success of the digital strategies of Intershop customers.

Max Riis Christensen
CEO
MakesYouLocal
Læs mere
Max Riis Christensen har samlet arbejdet mere end 20 år med e-handel, de sidste 11 år i MakesYouLocal. Her har han været involveret i mere end 500 internationaliseringsprojekter og været en vigtig del af rejsen mod at MakesYouLocals lokale medarbejdere hver dag håndterer lokal kundeservice, oversættelser og online marketing for mere end 250 webshops på tværs af 15 lande.
Mikkel Thorn Jensen
Bjarne Nielsen Biler
Niels Kryger
Customer Experience Director
Lyreco Scandinavia

Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv

Sanjin Vujanovic
After Market Director
Element Logic Danmark
Læs mere
Sanjin Vujanovic er After Market Director hos Element Logic Danmark, som er verdens førende leverandør og integrator af AutoStore-robotlageranlæg. Siden 2018 har Element Logic Danmark leveret en lang række robotlagre til kunder i både B2B og B2C-segmentet, herunder Proshop, DSV Prime Cargo, Sanistål mf.

René Tristan Lydiksen
Partner og Head of Strategy
Oxygen A/S
Læs mere
René Tristan Lydiksen, PhD har en lang international ledelseskarriere med i bagagen. Han har bl.a. været Champion for Business Strategy & Transformation i PWC, direktør for LEGO Education hvor han stod i spidsen for en årlig global vækst på mere end 30% og CMO for Kompan. I dag er han bestyrelsesformand for vækstkometen SIMA INNOVATION, bestyrelsesmedlem i Dansk Websalg og partner i softwarevirksomheden Oxygen.

Sander Mangel
Solution specialist
Shopware AG
Læs mere
Sander Mangel is a Solution Specialist at Shopware, supporting merchants and agencies in leveraging Shopware as an E-commerce platform. Sander has a track record in E-commerce project realization having worked as a developer and architect for international merchants, agencies, and technology providers.
Steen Rasmussen
Digital Strategist & Senior Partner
IIH Nordic

Stefan Lorenz Olsen
Head of Product Enablement
Clerk.io
Læs mere
Stefan har arbejdet professionelt med optimering af over 1000 webshops i alle størrelser, både B2B og B2C, siden han blev ansat hos Clerk.io for 8 år siden. I dag sidder han med ansvaret for Product Enablement hos Clerk.io og er en af Danmarks førende eksperter inden for personalisering.

Søren Mortensen
Projektleder, Digital udvikling
GSV
Læs mere
Søren har været en del af GSV digital afdeling, siden opstarten af den digitale transformation. Søren koordinerer mellem kunder, ansatte og andre partnere som bureauer, og sørger dermed for at den digitale platform skaber værdi for GSV.

Thomas Aslak Søholm
Senior Project Manager Commercial Solutions
Fristads og Kansas
Læs mere
Thomas Aslak Søholm har 20 års erfaring inden for udvikling af forskellige online business løsninger til Europas førende leverandør af arbejdstøj, Fristads og Kansas. De seneste år har Thomas arbejdet som Senior Project Manager og været en del af teamet bag Fristads og Kansas' ambitiøse e-handelsløsning, der håndterer 400 webshops med mere end 400.000 brugere og over 13 millioner solgte items på én platform.

Uffe Meiner
Partner
Vertica
Læs mere
Uffe Meiner er partner i Vertica, hvor han i tæt samarbejde med kunderne har fokus på forretningsudvikling og digital innovation.

Ulrika Folkmann-Schjerbeck
Partner, advokat
LIGA Advokater
Læs mere
Ulrika har rådgivet inden for markedsførings- og forbrugerret i adskillige år, herunder med særligt fokus på miljø og etikmarkedsføring. Ulrika er ansat som ekstern lektor ved Københavns Universitet, hvor hun underviser i faget Konkurrence- og Markedsføringsret, og hun holder derudover foredrag om markedsførings- og forbrugerretlige forhold.

Ørnulf Johnsen
CEO
&Co.
Læs mere
Ørnulf er CEO i &Co., Danmarks førerende kreative reklamebureau. Ørnulf er en erfaren kommunikator og strateg, og har i mere end 25 år arbejdet med så vel B2B som B2C, både regionalt og globalt. &Co’s kunder tæller bl.a. Mærsk, VELUX, Danske Bank, SAS, Telenor, Demant og TeamViewer.
&Co. arbejder ud fra premissen om, at styrken i den kreative storytelling kan drive en profitabel og voksende forretning. &Co. udmærker sig især ved at oversætte marketingteorier til strukturerede og samtidig yderst kreative kampagner.

Claes Justesen
Senior Manager
Deloitte Digital
Læs mere
Claes Justesen is responsible for Digital Commerce and Marketplaces and is one of the leaders in Deloitte Digital in Denmark. Claes has 18 years of experience building customer facing digital business solutions and digital commerce and has helped brands such as Vestas, Magasin, Samsøe Samsøe, Orkla, Husqvarna, Illums Bolighus execute their digital commerce strategy.

Casper Stendal
Direktør og partner
Ecreo ApS
Læs mere
Casper er direktør i udviklingshuset Ecreo, som siden 2001 har arbejdet strategisk med design og udvikling af ambitiøse e-handelsløsninger.
Ecreo har en klar ambition om at være Danmarks bedste udviklingshus til at levere og servicere løsninger i Umbraco, Ucommerce og Struct PIM.
Ecreo arbejder til dagligt for virksomheder som Orifarm, Fiberline Building Profiles, AV CENTER, Orloff og L'EASY koncernen.
Casper startede selv dybt begravet i udvikling og data, men vil i dag langt hellere snakke forretning og strategi, inden udvikling og data bliver relevant.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.
