B2B e-handel 2022

B2B e-handel er på alles læber og de nyeste trends viser, at vi skal have tegnebrættet frem igen og sætte en ny klar digital strategi med emner som data, personaliserede kundeoplevelser, omnichannel (ja, også for B2B), digitale transformationer, systemer og meget mere. Den nyeste B2B-analyse viser, at 70% af alle B2B-indkøbere handler online. Så der er ingen vej tilbage!

Konference

B2B e-handel 2022

15. jun 2022 KL. 08.30-17.00
Odeon, Odeons Kvarter 1, 5000 Odense C
Event

B2B e-handel 2022 – point of no return
Digitaliseringen har efterhånden indtaget hele scenen – logistik, produktion, salg, markedsføring, rekruttering. Virksomhederne digitaliserer deres virksomheder som aldrig før og det vil kun gå endnu hurtigere i fremtiden. Vi er nu ved Point of No Return. 

Så hvor passer I ind? Er I B2B virksomheden, der overvejer at flytte salget online? Eller er I allerede full-blown-digital-first B2B’ e-handelsvirksomhed, der nu overvejer de næste investeringer? Uanset hvad, så er dette konferencen for jer! Og husk, 82% af B2B-indkøberne handler i dag online - viser den nyeste B2B-analyse fra Dansk Erhverv Digital Handel.

At digitalisere en B2B-virksomhed er ikke blot endnu et IT-projekt. Det kræver forandringsvillighed på alle niveauer i organisationen, og de fleste vil nok mene, at det tager tid, og kræver en blød overgang. Så hvordan griber man som B2B e-handler bedst det hele an?

Dagens program
Igen i år samler Dansk Erhverv branchens bedste hoveder og cases indenfor B2B e-handel. Glæd dig til et stærkt talerfelt, bestående af 21 skarpe oplægsholdere, som med garanti vil inspirere dig. Du vil møde både eksperterne og de passionerede B2B e-handlere, der deler ud af deres erfaringer. Book din billet i dag, reservér den 15. juni i din kalender og følg med her på siden, efterhånden som talerrækken bliver annonceret. 

På konferencen kommer vi omkring:

  • Digital salg af komplekse forretningsløsninger
  • Den grønne omstillings betydning for B2B forretninger
  • Gennemgang af de største Tech Stacks på B2B
  • Anvendelse af data i kunderejser
  • Direct 2 Consumer og hvordan det kan gavne både producenter og distributører
  • Nyeste forskning indenfor B2B-markedsføring og branding

Det får du med hjem:

  • Inspiration og erfaringer fra aktuelle cases
  • Værdifuld strategisk viden og indsigt i centrale indsatsområder
  • Inspiration og konkrete tips & tricks til at løfte jeres e-handelsforretning

Konferencen henvender sig til:

  • Ledende medarbejdere i B2B-virksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor e-handel, marketing, kommunikation og salg
  • Personer der allerede arbejder med B2B e-handel i virksomheden

Læs også Dansk Erhverv artiklen "B2B e-handlen buldrer frem" fra den 28. januar 2022.

<< Til overblikket over B2B e-handel

Program

08:30 - 09:00

Morgenmad

Sponsoreret af Postnord

09:00 - 09:15

Velkomst

09:15 - 09:40

Hvad kan B2B lære af B2C?

Få et skarpt fremtidsperspektiv på B2B-markedet, når Louise folder sig ud på scenen og tegner et billede af, hvad fremtiden byder på for alle dem, der for alvor rykker online med deres services og produkter.…

09:40 - 10:15

Paneldebat: D2C - Direct to Consumer - “Gammel vin på nye flasker” eller noget vi bør forholde os til?

Med Niels Ralund som moderator og deltagere fra Autobranchen, forsøger vi i denne paneldebat at belyse om D2C er "Gammel vin på nye flasker” eller noget vi bør forholde os til. Autobranchen vil gennem de kommende…

10:15 - 10:45

Netværk og pause

10:45 - 11:15

Opdel, opgrader og skalér din digitale forretning

Næste generation af ambitiøse e-handelsløsninger og kundeportaler er “composable” - og dét får stor indflydelse på din digitale forretning, hvis du vil være konkurrencedygtig i…

10:45 - 11:15

Når Customer Data Platformen bliver en katalysator for forretningsmuligheder

Hør om den spændende digitale og forretningsmæssige rejse med imponerende vækstrater som EET Group har været igennem hen over de seneste år. Og hvordan deres Customer Data Platform (CDP) har spillet en central…

10:45 - 11:15

5 principper som ecommerce direktionen bør have en klar holdning til

For mange bestyrelser og direktioner er ecommerce en ”black box”. Vi er digitale immigranter og føler os ind i mellem fortabte i spændet mellem return on ad spend, platformssnak, datasikkerhed, IT-arkitektur og vilde…

11:20 - 11:50

Get rid of dinosaur e-commerce

E-commerce evolves, and evolves fast!
Customers have compelling demands on the way they access product information and make purchases. B2B Buyers compare their experience with their suppliers with their private B2C shopping, which sets…

11:20 - 11:50

Vis bæredygtighed i webshoppen: Lær af Fristads og Kansas' succes

Fristads og Kansas – en af Europas førende leverandører af arbejdstøj – har med stor succes lanceret ”Green Calculator” som en del af webshoppen. Her kan kunderne for hvert enkelt produkt beregne, hvor…

11:20 - 11:50

International B2B e-handel, en succeshistorie

Agile og dygtige B2B-virksomheder kan sælge online internationalt og vinde helt nye kunder. Hans Høj Lagerinventar er en af dem der med succes har lanceret deres e-handel i 5 lande på kort tid.

12:00 - 12:30

Lær hvordan du understøtter en kompleks personlig B2B-købsoplevelse

Enhver succesfuld E-commerce manager forstår værdien af ​​personalisering, men at skalere personalisering og levere komplette skræddersyede købsrejser er et helt andet boldspil, især når der er tale om…

12:00 - 12:30

Professionelle indkøbere er også mennesker

B2B e-handel har på mange måder forenklet virksomhedernes evne til at sælge. Og i det lys er det vigtigere end nogensinde at tænke bredere end taktik når salg og profitabilitet skal forøges.

12:00 - 12:30

Fra greenwashing til lovlige grønne budskaber

Det er efterhånden en forudsætning for ethvert samarbejde, at den virksomhed, man handler med, eller de produkter der sælges, er grønne eller på anden måde har en klimafordel. Men hvad skal B2B e-handlere…

12:30 - 13:30

Lækker frokost og netværk

13:30 - 14:00

Sådan bruger I data aktivt til salgsoptimering

Steen Rasmussen, IIH Nordic og Niels Kryger, Lyreco deler udfordringer, erfaringer og resultater fra samarbejdet omkring at få udviklet en model til Lyreco, der har gjort dem i stand til proaktivt at udvikle samt fastholde kunderne ved at…

13:30 - 14:00

Digital transformation; fra udlejnings- til servicevirksomhed

GSV er Danmarks førende materieludlejer til alle bygge- og anlægsopgaver.

I dette oplæg vil GSV fortælle hvilken rolle en digital platform kan spille i transformationen af en 100 år gammel…

13:30 - 14:00

Kom nemt i gang med din B2B webshop

Få en praktisk og pragmatisk gennemgang af, hvordan du nemt kommer i gang med en B2B webshop. Med udgangspunkt i flere cases gennemgår Anders og Jens de 6 nødvendige elementer, der skal til for at starte en webshop, og hvad det…

14:05 - 14:35

Nye trends kræver nye logistikløsninger

B2C-markedets krav om hurtig levering og mindre leverancer vandrer i disse år for alvor over i B2B-segmentet, hvilket øger kompleksiteten af B2B-virksomhederns logistik betragteligt og tvinger mange til at tænke i…
14:05 - 14:35

Inspirér kunderne til at købe det rigtige

Oplægget vil tage udgangspunkt i hvordan man bruger strategisk placerede anbefalinger til at sikre, at kunderne får det optimale salg ud af hver kategori. De bedste B2B webshops bruger viden om hver kundes adfærd til at gøre oplevelsen personlig,…
14:05 - 14:35

Omnichannel i B2B – kanalkonflikter og krydssalg

Begrebet omnichannel stammer måske fra detail, men i dette oplæg viser Kasper Knudsen, B2B Industry Lead hos IMPACT Commerce, at det også har vundet indpas i B2B. B2B-kunderne har nemlig på blot fem år fordoblet det…

14:35 - 14:55

Netværk og energi boost

14:55 - 15:25

Byg din egen online markedsplads

Amazon, Alibaba og de andre store markedspladser har i årevis domineret markedpladsøkonomien.

14:55 - 15:25

The top 3 trends in B2B Ecommerce for 2022, and how to tackle them

We'll take a deep dive in the biggest trends in online B2B commerce that is driven by a customer expectations. From more flexible delivery options to a personalised experience with an emphasis on knowlegde, B2B ecommerce is rapidly changing.…

14:55 - 15:25

Længere leve dine kunder

I en verden, hvor kunderne konstant krydser de digitale og fysiske kanaler, står B2B forretninger uden overblik over, hvilke kunder der har størst værdi. De fleste har data, men få forstår at bruge dem intelligent i…

15:30 - 16:00

Kundens vej til kassen gjort endnu kortere via AI-løsning

Vi skal møde vores kunder på de platforme de anvender i en travl dagligdag. Det gjorde handelsvirksomheden Hans Buch A/S nybyggede webshop ikke helt, ligesom de kæmpede med for lange svartider på kundehenvendelser. Derfor…

16:00 - 17:00

Tak for i dag - Reception med godt til ganen (i flydende form)

Sponsoreret af Biller.ai

Oplægsholdere

Relaterede

Kontakt

Kursus og Event

Pernille Trieb

Event- og partnermanager