Spring til indhold

10 Do’s og 10 Dont’s for B2B Ecommerce Succes i Tyskland

Har du allerede B2B salg til Tyskland, eller skal du i gang med salget syd for grænsen? Og tænker du, at du vil gøre dette online, så inviterer Trade Council og Dansk Erhverv Digital Handel dig til en eftermiddag, hvor du bliver klædt på fra top til tå.
Kursus
Online event

10 Do’s og 10 Dont’s for B2B Ecommerce Succes i Tyskland

Online
Gem
Indhold

Tyskland er Europas største økonomi, og naboen mod syd er det største europæiske marked for danske eksportvarer. Foruden de 83 mio. forbrugere i Tyskland bør man tilføje ca. 20 mio. personer i nabolandene, der også ser Tyskland som et naturligt sted at købe ind. I realiteten taler vi om et marked med mere end 100 mio. forbrugere. 

Potentialet for B2B e-handel er enormt og det stiger kraftigt år for år. Den primære driver af væksten er den indkøbskultur, virksomhedernes medarbejdere har fra deres private indkøb. Måden de laver research på, og den effektivitet de oplever ved online køb, vil de gerne tage med på arbejde. Som e-handler skal man dog være forberedt på hård konkurrence, ikke bare fra de tyske e-handlere, men også fra mange udenlandske webshops. Derfor er det en klar anbefaling, at man som dansk virksomhed skal sætte sig ind i den konkurrencesituation man møder og sikre, at de styrker man har i sit produktsortiment, priser eller services også er styrker i det nye marked, inden man investerer i lokalisering og markedsføring. 

Vi kommer bl.a. ind på: 

  • Kontraktuelle forhold ved eksport til Tyskland
  • Gennemgang af basale GDPR bestemmelser for Ecommerce i Tyskland 
  • Generelle hjemmesideanbefalinger (Betalingsmetoder, forsendelser, sprog etc.) 
  • Digital Marketingsovervejelser 
  • Lovpligtige certifikater  
  • Kulturelle forskelle 
  • Sprog 
  • LinkedIn 
  • Messer 
  • Digitale elementer på kunderejsen 

Der er tale om et hybridevent, hvor der vil være oplæg i tidsrummet kl. 13:30 – 15:00, og disse vil blive livestreamet hvor du som deltager har mulighed til at stille spørgsmål til Trade Councils eksperter.  

Fra kl. 15:00 – 16:00 har du mulighed for fysisk 1:1 sparring med eksperterne, og dette kræver fysisk tilstedeværelse på Børsen. 

Du vil få tilsendt et link til online eventet et par dage inden afholdelse.

Her tilmelder du dig mødet med online deltagelse. Det er også muligt at deltage fysisk. Tilmelding til fysisk deltagelse her.

Oplægsholdere

Jeppe Andersen

Commercial Advisor

Digital Sales hos Udenrigsministeriet

Læs mere
Jeppe er en ecommerce ekspert med otte års erfaring i London og Berlin. De sidste fem år har han hjulpet tyske kunder i Home&Living, Retail, SaaS og Beauty med at optimere deres konvertinger via adskellige kanaler. I dag er Jeppe Commercial Advisor i afdelingen Digital Sales ved The Trade Council i Berlin. Med sit holistiske syn på digital tilstedeværelse hjælper Jeppe nu danske virksomheder, som ønsker at få digital succes på det tyske marked – så handler det om hjemmesider, Google-optimering, sociale medier, e-mail og/eller e-commerce platforme, så er Jeppe den rette at spørge.

Mette Louise Schmidt

Digital Sales at The Trade Council

Læs mere
Mette har gennem sit virke i Customer Success og IT arbejdet med tyske kunder i fem år. Hun arbejder nu i afdelingen Digital Sales ved den danske ambassade i Berlin, hvor hun hjælper danske virksomheder med digitalt salg og tilstedeværelse på det tyske marked. Med sin baggrund i digital markedsføring, produktudvikling og digital transformation holder Mette af understøtte og tilpasse processer med et digitalt ben. Mette hjælper bl.a. med digital partnersøgning, som for mange virksomheder er første skridt til tilstedeværelse i Tyskland.

Sven Petersen

Erhvervsjuridisk fagchef

Dansk Erhverv

Kontakt