Holder de grønne budskaber vand?
Holder de grønne budskaber vand?
Behovet for dygtige rådgivere, der kan kommunikere virksomheders bæredygtighedsindsatser korrekt, troværdigt og klogt, er en eftertragtet vare. Men hvad skal den korrekte klimakommunikation kunne for, at budskaberne holder vand - og forbrugerne finder den troværdig? Det giver vi svaret på den 24. maj i Børssalen, hvor du med inspiration fra en række oplægsholdere får konkrete redskaber, aktuelle cases, NGO’ernes perspektiver samt de regulatoriske rammer på plads.
Målgruppe
Inhouse marketing- og reklamemedarbejdere. Rådgivnings-, reklame- og marketingsvirksomheder.
Samarbejdspartner

-
09.00 - 09.10
Velkomst
09.00 - 09.10Charlie Stjerneklar
Direktør
Kreativitet & Kommunikation
-
09.10 - 09.45
Gør modvind til medvind
09.10 - 09.45Overvind kompleksiteten og få bæredygtighed, brand og bundlinje til at spille sammen.
Morten Lehmann
Co-founder og CEO
Tailwind
Keld Reinicke
Co-founder
Tailwind
-
09.45 - 10.20
Hvor går grænsen mellem grøn kommunikation og greenwashing?
09.45 - 10.20Forstå det regulatoriske framework omkring de grønne budskaber.
Henrik Saugmandsgaard Øe
Partner
Gorrissen Federspiel
-
10.20 - 10.45
Pause
10.20 - 10.45 -
10.45 - 11.20
Ansvar for produkter
10.45 - 11.20Greenpeace deler deres perspektiver på, hvad kommunikationsbranchens ansvar er for de produkter, de er med til at sælge. Miljøorganisationen dykker også ned i nogle af de seneste eksempler på greenwashing-kampagner, som de har anmeldt til Forbrugerombudsmanden.
Kristine Modvig Clement
Campaign Lead for Food, Forests and Nature
Greenpeace
-
11.20 - 12.00
ESG – En valuta for værdiskabelse
11.20 - 12.00Christina Blak
Partner, Kreativ direktør
We Love People
-
12.00 - 12.00
Tak for i dag
12.00 - 12.00Martin Jørgensen
Advokat & Fagchef for Markedsføringsret
Dansk Erhverv