Spring til indhold

Digital Vækst 2022

Vi gentager successen fra 2021 og inviterer til årets mest inspirerende konference om, hvordan vi sammen fører Danmark digitalt i det næste årti.
Konferencen afholdes i samarbejde med Computerworld.
Event
Konference

Digital Vækst 2022

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

Øverst på podiet står i 2022 de virksomheder og organisationer, der formår at eksperimentere digitalt og gøre digitalisering til et dynamisk grundvilkår i deres forretningsstrategi.

Vi giver dig opskriften på, hvordan du systematisk og effektivt masserer digitaliseringen ind i din strategi og skaber nye digitale afsæt, hvorfra du kan udvikle din forretning i innovative retninger og folde den ud på hidtil usete måder.

Fra scenen præsenterer, diskuterer og demonstrerer vi, hvordan virksomheder jonglerer mellem organisation, forretning og data og udnytter de nye digitale muligheder. Kort og godt: Hvordan vi skaber digital vækst.

Du lan læse mere om arrangementet på følgende link: https://digital2022.dk/

I løbet af dagen vil der være nogle spor med forskellige temaer. Husk at tilmelde dig de spor som er mest relevant for dig. Du kan tilmelde dig her på siden.

Samarbejdspartner

  • 09.00 - 09.05

    Velkommen til Digital Vækst 2022

    09.00 - 09.05
    Brian Mikkelsen

    Adm. direktør

    Dansk Erhverv

  • 09.05 - 09.35

    Hvordan organiserer du dig til digital succes?

    09.05 - 09.35
    Thomas Erichsen

    Koncerndirektør

    Topdanmark

  • 09.35 - 09.55

    The Journey to Trusted Insights - Hvordan Falck tager kontrol over Master Data

    09.35 - 09.55

    Kom bag Falcks rejse fra spredte data til centraliseret og styret Master Data.
    Liselott Besser, Master Data Manager hos Falck, vil i denne session fortælle om de vigtigste erfaringer - nedture og succeser - som virksomheden har opnået på denne rejse.
    Liselott går i dybden med Falck-strategien, der er drevet af et skift i topledelsens fokus, som blev fremskyndet af forretningseffekten af ​​deres indledende Master Data-initiativ. Hos Falck betragtes Master Data i dag som et kritisk omdrejningspunkt for fremtiden, med en central målsætning om at blive en datadrevet virksomhed. Liselott vil i indlægget fortælle om sin tilgang til at omsætte Falcks ambitioner til konkret handling.

    Liselott Besser

    Master Data Manager

    Falck

    Beskrivelse

    Liselott Besser har været Master Data Manager hos Falck siden 2021. I denne rolle er hun ansvarlig for opbygning og udrulning af Falcks Global Master Data Initiative.
    Forinden arbejdede Liselott hos Pandora som Master Data Advisor, hvor hun hjalp både forretning og IT med at løse kritiske problemer og opbygge nye systemer. Herigennem har hun opnået stor erfaring på tværs af hele værdikæden fra produktudvikling, fremstilling, marketing, detailsalg til onlinesalg. Hun har specialiseret sig i at levere konsekvensanalyser på tværs af hele virksomheden. I betragtning af Master Datas tværfunktionelle karakter har Liselott en holistisk tilgang, når hun designer løsninger, der tager højde for den høje kompleksitet i en stor virksomhed.

  • 09.55 - 10.15

    Accelerer den digitale eksekvering og vækst forretningen

    09.55 - 10.15

    Hvordan kommer virksomheden fra digital nysgerrighed og projekter til strategisk drevet digital transformation, der på én gang skalerer med høj fart, leverer væsentlige resultater samt forankrer innovativ kompetence i organisationen?
    Lyt med og få inspiration til hvordan I kan sikre bæredygtig vækst.

    Lars Bjørn Falkenberg

    VP Sales & Advisory

    T-Systems Northern Europe

    Beskrivelse

    Med mere end 20-års erfaring fra velansete digitalt drevne virksomheder som senior executive, har Lars en dybdegående ekspertise i at rådgive virksomheder om deres digital transformation. I dag leder han T-Systems’ forretningsudvikling og rådgivnings organisation i Nordeuropa med fokus på kundeengagement. Han har udmærket sig med adskillige uddannelsesdiplomer, inkl. en executive MBA, fra INSEAD, Copenhagen Business School, Aarhus School of Business og DTU. Ydermere er Lars jurymedlem i Danish Digital Award.

  • 10.15 - 10.35

    Pause

    10.15 - 10.35
  • 10.35 - 11.35

    Breakout 1

    10.35 - 11.35

    Deep Dive - TIA sletning
    10:35 - 11:35 - Kunsten at slette ulovlige data og få kontrol over forretningskritiske data
    På dette roundtable tager vi fat i en af de sværeste discipliner inden for data compliance, nemlig SLETNING.
    Martin Vasehus, CEO i ComplyCloud, vil fortælle om reglerne for sletning og giver jer mulighed for at stille afklarende spørgsmål, mens Andreas Strøbek, CEO i Data & More, vil diskutere konkrete erfaringer med sletning af data og fortælle om, hvad andre virksomheder har gjort med succes.
    Som deltager ved dette roundtable kan man desuden få en gratis testscanning af 50 mailkonti.

    Deep Dive - Data-Driven organisation
    10:35 - 11:35 - De første skridt mod en datadrevet organisation - Liselott Besser og Linda Lindborg
    Den datadrevne organisation forstår, hvilke informationer der er tilgængelige i de forskellige systemer og applikationer, og hvordan disse data bruges til at forbedre beslutningsprocessen og forretningens konkurrenceevne. Mange organisationer har en ambition om at blive datadrevne, men i mange tilfælde er det lettere sagt end gjort. I dette Deep Dive vil Linda Lindborg og Liselott Besser fortælle om udfordringerne og hvordan de første skridt mod en data dreven organisation kan se ud.
    Der vil være god tid til at tale om dine oplevelser og besvare dine spørgsmål.

    Plenum
    10:35 - 10:55 -Tag dine digitale oplevelser til next level - 
    Anna Katrine Matthiesen, Forretningsudvikling & Kundeansvar, Vertica
    Mange har basis på plads, når det kommer til at skabe digitale oplevelser, men hvordan sikrer I, at det er jer kunderne husker frem for konkurrenten? Svaret er experience commerce. I dette oplæg vil Anna Katrine Matthiesen dykke ned i digitale trends og eksempler på gode kundeoplevelser. Hun viser hvordan virksomheder som Normal, Søstrene Grene og Molslinjen med små greb og virkemidler skaber unikke oplevelser, som kunderne husker.

    10:55 - 11.15 - Digitaliser og effektiviser med Business Analytics - Rikke Jacobsen
    I en hastigt ændrende verden er det vigtigt, at man som virksomhed er omstillingsparat og hurtigt kan reagere på ændringer i markedet.
    Det stiller krav til den måde, du arbejder med data på.
    Det er ikke længere nok bare at afrapportere historiske tal og lave budget en gang om året. Du kan faktisk budgettere på få timer hver måned ved at lave intelligente budgetter og derigennem få early warnings, hvis du bruger alle dine forskellige data til at forudsige fremtiden.
    Business Analytics kan bruges overalt i virksomheden og sparer en masse tid, der i stedet kan bruges til at træffe de rigtige beslutninger på et bedre datagrundlag og derigennem skabe værdi og vækst. Vi kommer ind på eksempler fra flere af vores spændende kundecases.

    11:15 - 11:35 - Digital vækst og den stigende sikkerhedstrussel som dette medfører - Magnus Cohn og Kent Kirkegaard
    Hvordan har Danske Caljan navigeret og prioriteret i den stigende trussel.

    Martin Folke Vasehus

    IT-advokat

    ComplyCloud og CIT Advokatfirma

    Beskrivelse

    Martin Folke Vasehus er certificeret it-advokat og stifter af ComplyCloud ApS og CIT Advokatfirma. Martin har en fortid hos Bruun & Hjejle fra 2009-2017 og er en erfaren specialist indenfor it-ret, persondata og GDPR compliance.

    Liselott Besser

    Master Data Manager

    Falck

    Beskrivelse

    Liselott Besser har været Master Data Manager hos Falck siden 2021. I denne rolle er hun ansvarlig for opbygning og udrulning af Falcks Global Master Data Initiative.
    Forinden arbejdede Liselott hos Pandora som Master Data Advisor, hvor hun hjalp både forretning og IT med at løse kritiske problemer og opbygge nye systemer. Herigennem har hun opnået stor erfaring på tværs af hele værdikæden fra produktudvikling, fremstilling, marketing, detailsalg til onlinesalg. Hun har specialiseret sig i at levere konsekvensanalyser på tværs af hele virksomheden. I betragtning af Master Datas tværfunktionelle karakter har Liselott en holistisk tilgang, når hun designer løsninger, der tager højde for den høje kompleksitet i en stor virksomhed.

    Linda Lindborg

    Account Executive Denmark

    Boomi

    Beskrivelse

    Linda Lindborg, Account Executive, Boomi. Linda Lindborg er kommercielt ansvarlig i Boomi for det danske og norske marked. Med bred erfaring indenfor forretningsudvikling er Lindas fokus på ekspansion af Boomi primært via engagement i nye kundeprojekter, udvikling af eksisterende kunder samt opbygning af relationer til Boomis partnere.

    Lars Christensen

    Partner

    Vertica

    Beskrivelse

    Lars har i 20 år arbejdet med ecommerce og digital forretningsudvikling for ambitiøse brands på både B2B og B2C marked.

    Rikke Jacobsen

    CEO & Partner

    CogniTech A/S

    Beskrivelse

    Rikke Jacobsen er CEO i CogniTech, men deltager derudover i hele virksomhedens BI-proces, fra presale til implementering og opfølgning. Rikke har i over 20 år arbejdet udelukkende inden for Business Analytics, og er ekspert i at skabe mest mulig værdi ud af de tilgængelige data.

    Andreas Bruun Strøbek

    Partner

    Data & More

    Beskrivelse

    Andreas har i over 20 år arbejdet med at rådgive om data i forskellige roller som teknisk konsulent, Business Intelligence chef, Managementkonsulent og fokuserer nu i Data & More på at hjælpe organisationer med effektiv identificering og håndtering af persondata.

    Magnus Cohn

    Chief Commercial Officer

    Uniqkey

    Kent Kirkegaard

    IT Manager

    Caljan

    Beskrivelse

    IT Manager hos Caljan, med globalt ansvar for IT-infrastruktur og support.
    Caljan har inden for de sidste to år udskiftet 90 % af sin IT-infrastruktur i forbindelse med at Caljan blev solgt.

    Anna Katrine Matthiesen

    Forretningsudvikling & Kundeansvar

    Vertica

  • 11.35 - 12.00

    Digitalt Dilemma 1: ORGANISATION

    11.35 - 12.00

    Hvordan organiserer du dig til digital succes?

    • Hvad er fordele og ulemper ved at definere og drive den digitale vækst in-house?
    • Kan man lægge kerneopgaver som innovation og digitalisering ud til bureauer og konsulenter?
    • Hvad er do’s and don’t i begge scenarier?
    Kristian Hjort-Madsen

    Koncerndirektør for Digitalisering, IT og Innovation

    Alm. Brand

    Beskrivelse
    Kristian Hjort-Madsen er koncerndirektør i Alm. Brand, hvor han er ansvarlig for at drive digitalisering og innovation på tværs af koncernens tre forretningsområder: bank, forsikring og pension. Han fortæller, hvordan man vinder markeder ved at digitalisere sin kerneforretning, og hvorfor Alm. Brand har været nødt til at drive aggressiv digitalisering. Det har bl.a. også krævet en ny ledelsesmæssig tilgang.

    Kristian er Ph.d. fra IT-universitetet i København og har stor digital erfaring fra flere store danske finansvirksomheder herunder BEC og PFA. I 00’erne var Kristian chefarkitekt i Finansministeriets departement, og han er en ivrig deltager i IT- og samfundsdebatten gennem blogs, talks, konferencer og oplæg i ind- og udland.

    Kristian vil primært dele ud af sine erfaringer med nye teknologier og organisations- og ledelsesudvikling i en ny digital verden. Det hele tager udgangspunkt i hans nuværende position i Alm. Brand, hvor han er ved at indføre et agilt set-up, et mere moderne perspektiv på ledelse og udvikling af et startup-mindset i en 227 år gammel finanskoncern.

    Thomas Antvorskov Krag

    Group CTO, D2C & Digital

    Hilding Anders

    David Demsitz

    Nordic Digital Commerce & Marketing Director (CDO Nordic)

    The Estée Lauder Companies Inc.

  • 12.00 - 12.45

    Frokost

    12.00 - 12.45
  • 12.45 - 13.45

    Breakout 2

    12.45 - 13.45

    Deep Dive - Bedre kundeoplevelser
    12:45 - 13:45 - Skab bedre kundeoplevelser med kunstig intelligens og virtuelle agenter
    Forventninger og krav til kundeservice er steget i takt med digitaliseringen. Kunder forventer at blive prioriteret og mødt med gode, hurtige og præcise svar uanset tid og sted. Og her bliver Conversational AI allerede i dag benyttet af mange virksomheder.
    Med Conversational AI kan virksomheder automatisere en lang række interne og eksterne processer, som giver dem mulighed for at imødekomme disse forventninger fra kunderne.
    Med udgangspunkt i Danske Spils erfaringer vil vi stille skarpt på, hvordan kunstig intelligens og virtuelle agenter kan skabe gode kundeoplevelser: Hvilke effekter og muligheder giver det? Hvem skal involveres og drive projektet? Hvad kræver det for at få succes?

    Deep Dive - Cloud transformation
    12:45 - 13:45 - TBA

    Plenum
    12:45 - 13:05 - Hvad viser mere end 2 mia. scanninger om danske virksomheders datadisciplin? - Andreas Bruun Strøbek
    Medarbejdere gemmer i stor stil (bevidst eller ubevidst) ulovlige og forretningskritiske data rundt omkring på i fx mails og på fællesdrev. Det er en stor forhindring ift. at være compliant med GDPR. Samtidig stiger mængden af ransomware eksplosivt, og når data flyder ukontrolleret rundt i virksomheden og gemmes uhensigtsmæssige steder, efterlader et cyberangreb virksomhederne med det kritiske spørgsmål: Hvilke data har de kriminelle fået adgang til? Flere og flere virksomheder har fokus på risikominimering, som er et godt skridt på vejen. Men de mangler støvsugeren, der fanger og fjerner de ulovlige data og får styr på forretningskritiske data. I dette indlæg deler Andreas Strøbek de erfaringer, som Data & More har med at scanne mere end 2 milliarder dataset – hvad fortæller de os, og hvad kan vi lære af dem?

    13:05 - 13:25 - ComplyCloud - Martin Folke Vasehus
    Der er stor forskel på at anvende en cloudleverandør med europæisk tilstedeværelse – og bruge en global leverandører, hvor data sendes direkte til USA.
    I dette indlæg får du et indblik i dine juridiske forpligtelser og konkret vejledning til, hvordan du griber problematikken an.

    13:25 - 13:45 - Hvordan kan din virksomhed bedst sikre sig mod et Ransomware angreb? - Caspar Thorup

    Det er et stort spørgsmål, men her kan du høre Caspar Thorup fra Veritas komme med nogle gode input til hvordan dette kan gøres.
    Med den meget øgede risiko for Ransomware angreb, er dette indlæg af højeste relevans. Man forventer, at en virksomhed eller organisation vil blive angrebet af et Ransomware angreb hvert 11 sekund i 2021. Hvordan sikrer vi os mod dette angreb ?
    Mange steder bliver vores IT miljøer mere og mere komplexe, da vi ofte har data både on-prem og i et multi cloud miljø, så nøglen er at være mere proaktive, mere robuste og sikre os vi kan recover hurtigt hvis vi bliver angrebet.
    Netop det at have en fuldstændig sikker tilgang til hurtig recovery, når man er blevet ramt af et ransomwareangreb er det område vi belyser i dette indlæg!
    Deltag i denne session og hør mere om hvordan.

    Martin Folke Vasehus

    IT-advokat

    ComplyCloud og CIT Advokatfirma

    Beskrivelse

    Martin Folke Vasehus er certificeret it-advokat og stifter af ComplyCloud ApS og CIT Advokatfirma. Martin har en fortid hos Bruun & Hjejle fra 2009-2017 og er en erfaren specialist indenfor it-ret, persondata og GDPR compliance.

    Jonas Kjær

    Customer Experience Manager

    Danske Spil

    Beskrivelse

    Har arbejdet med kundeoplevelser og kundeservice i 20 år og har været ansat i Danske Spil siden 2016.
    Er uddannet Cand. Com fra RUC

    Andreas Bruun Strøbek

    Partner

    Data & More

    Beskrivelse

    Andreas har i over 20 år arbejdet med at rådgive om data i forskellige roller som teknisk konsulent, Business Intelligence chef, Managementkonsulent og fokuserer nu i Data & More på at hjælpe organisationer med effektiv identificering og håndtering af persondata.

    Caspar Thorup

    Principal Presales Specialist

    Veritas Technologies LLC

    Beskrivelse

    Digital vækst og måden at handle på i dag, øger også risikoen for et ransomwareangreb betydeligt!

    Det er et stort spørgsmål, men her kan du høre Caspar Thorup fra Veritas komme med nogle gode input til hvordan dette kan gøres.

    Med den meget øgede risiko for Ransomware angreb, er dette indlæg af højeste relevans. Man forventer, at en virksomhed eller organisation vil blive angrebet af et Ransomware angreb hvert 11 sekund i 2021. Hvordan sikrer vi os mod dette angreb ?

    Mange steder bliver vores IT miljøer mere og mere komplexe, da vi ofte har data både on-prem og i et multi cloud miljø, så nøglen er at være mere proaktive, mere robuste og sikre os vi kan recover hurtigt hvis vi bliver angrebet.

    Netop det at have en fuldstændig sikker tilgang til hurtig recovery, når man er blevet ramt af et ransomwareangreb er det område vi belyser i dette indlæg!

    Deltag i denne session og hør mere om hvordan.

  • 13.45 - 14.10

    Digitalt Dilemma 2: FORRETNING

    13.45 - 14.10

    Hvordan skaber du digital forretningsudvikling og innovation?

    • Hvad er de gode eksempler på digital forretningsudvikling?
    • Hvad ligger der bag de mange nye væksthubs, og hvordan de skaber resultater?
    • Hvad er do’s and don’ts, når du som virksomhed har fokus på digital forretningsudvikling og innovation?
    Marianne Lyngby Pedersen

    adm. direktør

    Indeks Retail A/S

    Beskrivelse

    Marianne Lyngby Pedersen er administrerende direktør i Indeks Retail A/S, som er kædekontor for de tre frivillige kæder Bog & Idé, BOGhandleren og Legekæden.

    Clarissa Eva Leon

    Chief Digital Officer (CDO)

    Dagrofa ApS

  • 14.10 - 14.30

    Pause

    14.10 - 14.30
  • 14.30 - 14.55

    Digitalt Dilemma 3: DATA

    14.30 - 14.55

    Hvordan arbejder du med datadrevet og realtime business?

    • Hvordan arbejdes der helt konkret med at oversætte data til markeds- og produktvalg?
    • Hvad er de bedste eksempler på at omstille sin forretning i realtid?
    • Hvad er faldgruberne ved indsamling og udnyttelse af data?
    • Hvordan styrer vi data i forhold til cybersikkerhed og GDPR?
    Jonas Munk

    Head of Data & AI, Vice President

    Nuuday

    Beskrivelse

    Jonas er underdirektør og ansvarlig for Data Platforme, BI Services, Martech, AI, IT Data Beskyttelse og senest ERP i Danmarks største televirksomhed Nuuday. Jonas sidder i dag med ansvaret for nærved 100 IT applikationer, herunder interne udviklere såvel lokale og internationale partnere og leverandører. Jonas har været ansat i Nuuday i mere end 6 år og kommer tidligere fra softwarevirksomheden SAS Institut, og før det IBM Nordic. Data-dreven forretnings- og processtyring har altid været omdrejningspunktet for Jonas – både fra et samfundsmæssigt, strategisk og operationelt perspektiv.

  • 14.55 - 15.25

    Værdien af forretningsdata

    14.55 - 15.25
    Mikkel Hippe Brun

    Medstifter af Tradeshift og formand for Dansk Erhvervs Tigerråd

    Tradeshift og Dansk Erhvervs Tigerråd

    Beskrivelse

    Mikkel er medstifter af Tradeshift, som er en platform for elektronisk samhandel mellem nogle af verdens største virksomheder og deres underleverandører. Der omsættes for over 120 milliarder kroner på platformen hver måned og der indsamles store mængder data omkring varer, ordrer, logistik-dokumenter og fakturaer. Mikkel vil i sit oplæg diskutere værdien af forretningsdata på Tradeshift platformen og de data-etiske problematikker og overvejelser som følger med.

  • 15.25

    Tak for i dag

    15.25
    Lars Jacobsen

    Chefredaktør

    Computerworld

    Beskrivelse

    Lars Jacobsen er chefredaktør på Computerworld. Har arbejdet for Computerworld siden 2006, blandt andet som udviklingschef. Han interesserer sig især for hvordan teknologi opstår og etableres i virksomheder og samfundet.

Kontakt

Kursus - og eventafdelingen