Spring til indhold

Grøn markedsføring på tekstiler – Hvad må du (ikke) kommunikere omkring bæredygtighed?

Samtidig som Greenwashing er blevet en udbredt praksis, tøver mange virksomheder med at kommunikere om virksomhedens bæredygtighedsindsatser. I seriens første webinar får du et indblik i den nye kvikguide fra forbrugerombudsmanden, hvad du må sige og ikke sige, og hvad den betyder for din salgs- og markedsføringsafdeling.
Kursus
Webinar

Grøn markedsføring på tekstiler – Hvad må du (ikke) kommunikere omkring bæredygtighed?

Online
Gem
Indhold

Både Greenwashing og Greenhushing er ekstremt problematiske, da det vildleder forbrugeren og forvrider konkurrencen mellem virksomheder, der gør en større indsats.  

Nu har politikkerne fået åbnet øjne op for problematikken, og forbrugerombudsmanden har dermed et stort fokus på Greenwashing.  

Som virksomhed kan det være svært at vide hvad man må sige og hvad man ikke må sige, og hvordan man skal dokumentere ens påstande.   

For at hjælpe virksomhederne til at efterleve reglerne har Forbrugerombudsmanden i første omgang udgivet ”Kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring” og herudover bliver Forbrugerombudsmandens ”Vejledning om brug af miljømæssige og etiske påstande i markedsføring mv.” revideret i løbet af 2022. 

I seriens første webinar giver advokat og chefkonsulent Martin Jørgensen et indblik i den nye kvikguide og hvad den betyder for din kommunikation.  

Du vil få tilsendt et link til webinaret et par dage inden afholdelse.

Oplægsholdere

Marie Josephine Mustelin

Fagchef for grøn omstilling i tekstilbranchen

Dansk Erhverv

Martin Jørgensen

Advokat & Fagchef for Markedsføringsret

Dansk Erhverv

Kontakt