; ;

Købeloven er blevet moderniseret, og loven omfatter nu også digitalt indhold og digitale tjenester som fx e-bøger og streamingtjenester. Der er fx indført en pligt for sælgere til at give købere besked om eller levere opdateringer til varer med digitalt indhold mv. som fx mobiltelefoner og computere. Forbrugernes rettigheder efter købeloven er også på andre punkter blevet styrket.

Der er indført flere oplysningsforpligtelser ved salg på nettet og i forretninger, og manglende overholdelse af reglerne kan nu straffes med bøde.

Du vil på kurset bl.a. blive klog på:

  • Hvornår en salgsgenstand er mangelfuld
  • Reklamationsfrister og bevisbyrde
  • Køberens rettigheder
  • Din mulighed for at afvise køberens krav
  • Hvor lang tid du må være om at afhjælpe og omlevere en salgsgenstand
  • Hvilke oplysninger du skal give efter forbrugeraftaleloven for ikke at risikere bødestraf.

Kurset er relevant, hvad enten du har fysisk butik eller sælger på nettet. Kurset er kun relevant for virksomheder, der sælger til forbrugere.

Målgruppe
Kundeservicemedarbejdere og klageansvarlige for B2C salg, samt ansvarlige for oplysninger på hjemmesiden.

Du vil, efter deltagelse på dette kursus, automatisk modtage et digitalt kursusbevis direkte i din indbakke.

Læs mere om Dansk Erhvervs digitale kursusbeviser her.

Oplægsholdere

Bo Dalsgaard

Chefkonsulent

Dansk Erhverv

Tina Morell

Chefkonsulent

Dansk Erhverv

Kontakt

Kursus - og eventafdelingen

33746072kursus@danskerhverv.dk