Spring til indhold

E-eksport til Asien (Japan, Kina og Sydøstasien)

E-eksport til Asien udgør en kæmpe uforløst vækstmulighed for danske virksomheder. På dette webinar vil de lokale digitale repræsentanter fra Udenrigsministeriet forklare, hvorfor DU skal begynde at e-eksportere til Asien og hvordan.
Kursus
Webinar

E-eksport til Asien (Japan, Kina og Sydøstasien)

Online
Gem
Indhold

Asien er et særligt attraktivt marked på grund af dets dynamiske økonomiske vækst og nye forretningsmuligheder. Digital teknologi har gjort det muligt for alle virksomheder at begynde at eksportere til udlandet, til lavere omkostninger og med færre risici end nogensinde før. Nu er det tid for din virksomhed til at ekspandere i Asien! 

Japan

Japan er den tredjestørste økonomi og fjerdestørste e-handelsmarked i verden med over 120 mio. velhavende indbyggere. Salg af varer fra EU er steget kraftigt under pandemien, og væksten forventes at fortsætte, understøttet af høj mobil ratio og internetpenetration. Vi vil forklare, hvordan du får adgang til dette attraktive marked. 

Kina

Kina bidrog til mere end halvdelen af verdens e-handelsdetailsalg i 2021, hvor salgsværdien oversteg 

Europa og USA tilsammen. I dag har Kina den største digitale køberpopulation i verden, svarende til mere end 780 millioner mennesker. Tilmeld dig for at høre mere om digital indsigt i Kina og se hvordan det kan hjælpe din virksomhed med at blive viral! 

Sydøstasien

Sydøstasien er den hurtigst voksende region for e-handel i verden. Årsagen er en stærk vægt på eCommerce-udvikling. Det er verdens første region, der har en milliard mobile internetbrugere og verdens næststørste e-handelsmarked. Sydøstasien har en masse at tilbyde virksomheder, der planlægger at udvide deres rækkevidde ind på nye markeder! 

BEMÆRK AT DETTE WEBINAR VIL VÆRE PÅ ENGELSK! 

  • 10.00 - 10.05

    Velkommen

    10.00 - 10.05
  • 10.05 - 10.55

    Japan

    10.05 - 10.55
    • Jun Nakamaru, Digital Sales Advisor at Trade Council Japan (10 min)
      • Japan EC market overview and Insights on operational setups
    • Haruka Takahashi, Business Development Manager at Rakuten Group (15 min)
      • What is Rakuten: Japan’s #1 EC marketplace
    • Misumi Tanaka, US/EU area EC consultant at I-Order (15 min)
      • How to start cross-border e-commerce in Japan
    • Q&A (5 min)
  • 10.55 - 11.00

    Pause

    10.55 - 11.00
  • 11.00 - 11.45

    Kina

    11.00 - 11.45
    • Cortana Yang, Digital Sales Advisor China at Trade Council China (10 min)
      • Changing digital purchase habits in China’s post-pandemic era
    • Michael Wu, Partner at Shanghai Yacen Management Consulting Co., Ltd (30min)
      • Insights on digital business operation: Private Domain Traffic Mgmt (WeChat ecosystem)
    • Q&A (5 min)
  • 11.45 - 12.30

    Sydøstasien

    11.45 - 12.30
  • 12.00 - 12.30

    Session 3: Southeast Asia

    12.00 - 12.30
    • Natty Siriviboon, Digital Sales Advisor at The Trade Council Bangkok (10 mins)
      • Online Sales Opportunities in Southeast Asia
    • Kulthirath Pakawachkrilers, President of Thai eCommerce Association (30 mins)
      • The growth of Southeast Asia and Thailand eCommerce : Global Cross Border eCommerce to Meta-commerce trend and what businesses shall prepare
    • Q&A

Oplægsholdere

Jens Wedenborg

Seniorchefkonsulent

Dansk Erhverv

Nakamaru Jun

Digital Sales Advisor, Trade Council

Royal Danish Embassy in Tokyo

Cortana Xueting Yang

Commercial Officer / Digital Sales Advisor

Danish Ministry of Foreign Affairs

Natty Siriviboon

Digital Sales Advisor

The Trade Council at Ministry of Foreign Affairs of Denmark

MIchael Wu

Partner

Shanghai Yacen Management Consulting Co., Ltd

Kulthirath Pakawachkrilers

President

Thai eCommerce Association

Kontakt