E-eksport til Asien (Japan, Kina og Sydøstasien)
E-eksport til Asien (Japan, Kina og Sydøstasien)
Asien er et særligt attraktivt marked på grund af dets dynamiske økonomiske vækst og nye forretningsmuligheder. Digital teknologi har gjort det muligt for alle virksomheder at begynde at eksportere til udlandet, til lavere omkostninger og med færre risici end nogensinde før. Nu er det tid for din virksomhed til at ekspandere i Asien!
Japan
Japan er den tredjestørste økonomi og fjerdestørste e-handelsmarked i verden med over 120 mio. velhavende indbyggere. Salg af varer fra EU er steget kraftigt under pandemien, og væksten forventes at fortsætte, understøttet af høj mobil ratio og internetpenetration. Vi vil forklare, hvordan du får adgang til dette attraktive marked.
Kina
Kina bidrog til mere end halvdelen af verdens e-handelsdetailsalg i 2021, hvor salgsværdien oversteg
Europa og USA tilsammen. I dag har Kina den største digitale køberpopulation i verden, svarende til mere end 780 millioner mennesker. Tilmeld dig for at høre mere om digital indsigt i Kina og se hvordan det kan hjælpe din virksomhed med at blive viral!
Sydøstasien
Sydøstasien er den hurtigst voksende region for e-handel i verden. Årsagen er en stærk vægt på eCommerce-udvikling. Det er verdens første region, der har en milliard mobile internetbrugere og verdens næststørste e-handelsmarked. Sydøstasien har en masse at tilbyde virksomheder, der planlægger at udvide deres rækkevidde ind på nye markeder!
BEMÆRK AT DETTE WEBINAR VIL VÆRE PÅ ENGELSK!
-
10.00 - 10.05
Velkommen
10.00 - 10.05 -
10.05 - 10.55
Japan
10.05 - 10.55- Jun Nakamaru, Digital Sales Advisor at Trade Council Japan (10 min)
- Japan EC market overview and Insights on operational setups
- Haruka Takahashi, Business Development Manager at Rakuten Group (15 min)
- What is Rakuten: Japan’s #1 EC marketplace
- Misumi Tanaka, US/EU area EC consultant at I-Order (15 min)
- How to start cross-border e-commerce in Japan
- Q&A (5 min)
- Jun Nakamaru, Digital Sales Advisor at Trade Council Japan (10 min)
-
10.55 - 11.00
Pause
10.55 - 11.00 -
11.00 - 11.45
Kina
11.00 - 11.45- Cortana Yang, Digital Sales Advisor China at Trade Council China (10 min)
- Changing digital purchase habits in China’s post-pandemic era
- Michael Wu, Partner at Shanghai Yacen Management Consulting Co., Ltd (30min)
- Insights on digital business operation: Private Domain Traffic Mgmt (WeChat ecosystem)
- Q&A (5 min)
- Cortana Yang, Digital Sales Advisor China at Trade Council China (10 min)
-
11.45 - 12.30
Sydøstasien
11.45 - 12.30 -
12.00 - 12.30
Session 3: Southeast Asia
12.00 - 12.30- Natty Siriviboon, Digital Sales Advisor at The Trade Council Bangkok (10 mins)
- Online Sales Opportunities in Southeast Asia
- Kulthirath Pakawachkrilers, President of Thai eCommerce Association (30 mins)
- The growth of Southeast Asia and Thailand eCommerce : Global Cross Border eCommerce to Meta-commerce trend and what businesses shall prepare
- Q&A
- Natty Siriviboon, Digital Sales Advisor at The Trade Council Bangkok (10 mins)
Oplægsholdere

Jens Wedenborg
Seniorchefkonsulent
Dansk Erhverv

Nakamaru Jun
Digital Sales Advisor, Trade Council
Royal Danish Embassy in Tokyo

Cortana Xueting Yang
Commercial Officer / Digital Sales Advisor
Danish Ministry of Foreign Affairs

Natty Siriviboon
Digital Sales Advisor
The Trade Council at Ministry of Foreign Affairs of Denmark

MIchael Wu
Partner
Shanghai Yacen Management Consulting Co., Ltd

Kulthirath Pakawachkrilers
President
Thai eCommerce Association