Spring til indhold

E-eksport til Sverige

Som Danmarks 3. største eksportmarked samt en geografisk og kulturel nærhed er Sverige et oplagt marked at påbegynde eller udvide sit digitale salg til. ’Tune in’ hvis du er nysgerrig på, hvordan man kommer i gang med e-eksport til Sverige.
Event
Webinar

E-eksport til Sverige

Online
Gem
Indhold

E-handlen er gradvist blevet vigtigere i svenskernes købemønster, og siden 2005 har der hvert år været en vækst i e-handlen i Sverige. I 2021 brugte svenskerne mere end 146 mia. svenske kroner på e-handel – en stigning på 20 % fra 2020.  

I løbet af dette webinar vil vi give en generel introduktion til Sverige og det svenske e-handelsmarked, herunder gennemgå nogle af de generelle krav man skal være opmærksom på, når man vil drive e-handel på det svenske marked. Slutteligt vil der være mulighed for at stille spørgsmål. 

  • Generel introduktion til e-handel i Sverige 
    • Webshops vs. markedspladser 
    • Betalingsløsninger 
    • Logistik og levering 
    • Kundeadfærd 
    • Marketing  
  • FAQ: Generelle krav for e-handlere i Sverige 
    • E-handelsloven 
    • Registreringer 
  • Q&A 
På webinaret kan du møde Nichlas Appelby Svedsen, som er digitaliseringsrådgiver i The Trade Council med base på ambassaden i Stockholm, hvor han arbejder med at støtte danske virksomheder inden for offentlig digitalisering og digitalt salg på det svenske marked. Han har tidligere arbejdet som del af The Trade Council i Canada og er uddannet MSc. Development & International Relations ved Aalborg Universitet.

Oplægsholdere

Jens Wedenborg

Seniorchefkonsulent

Dansk Erhverv

Nichlas Appelby Svendsen

Digitaliseringsrådgiver / Sector Advisor,

Trade Council / Danmarks ambassade i Sverige

Kontakt