Effektiv brug af kundedata
Effektiv brug af kundedata
Kundedata til forretningsudvikling og markedsføring
Forståelse og udnyttelse af kundedata er centrale for virksomheders markedsføring og forretningsudvikling. Seminaret har fokus på hvordan der arbejdes med forskellige data om kunderne.
Vi ser nærmer på hvordan arbejdes der med data i de bedste danske virksomheder – hvad er det for nogle nye udfordringer og nye data som der analyseres. Vi vil på dette seminar give et dybere indblik i hvordan data-udviklingen og innovationen styres, og hvilke effekter der kan opnås.
Vi vil bla. komme ind på:
- Data analyse og forretningsanalyse - de effektive metoder, værktøjer og effekt
- De forskellige typer af kundedata - og hvordan man brygger bro imellem dem
- Samarbejdet internt imellem Marketing, Kommunikation, Salg & IT
- Brug af data til udvikling af nye løsninger - og teknologien bag
- Hvordan udvikler man et innovativt organisatorisk setup?
Kort fortalt, er det en unik mulighed for at netværke og blive klogere på de muligheder som nye teknologier i gamle virksomheder giver.
Hvad får du med hjem?
Vi bestræber os på at alle får en eftermiddag med god rum og tid, til at lære, og få noget ny viden med hjem, som du kan bruge i dit arbejde. Det vil være feks:
- Hvordan kan du forbedre dine kundedata? Nye metoder og værktøj!
- Oplæg og cases fra de bedste danske virksomheder - lær fra andre brancher!
- Digitalt data i nye former; hvad ændrer din industri – hvad giver nye muligheder?
- Data bag gode digitale brugeroplevelser, og de tricks, tips og metoder der skaber dem ...
- Hvordan organiseres et effektivt data-samarbejde i organisationen?
- Brug af nye data – hvad virker og hvad skal man ikke gøre?
Kort sagt bliver det en inspirerende og lærerig dag, med oplæg fra dygtige mennesker, og som fortæller det ud fra deres egen virksomheds strategiske vinkel, og giver deres bud på hvad der skal til for at få succes! En unik mulighed for at netværke og blive klogere på de digitale muligheder for dig, din karriere og din virksomhed.
Hvem er målgruppen?
Du er marketingchef, projektleder, digitalchef, IT-chef, service designer, UX designer, UI designer, frontend udvikler, fullstack udvikler, backend udvikler, product owner, agile team lead, forretningsudvikler – eller med en anden rolle arbejder med den digitale kundeoplevelse.
Du er derfor meget interesseret i mulighederne og udfordringerne med god digital brugeroplevelse, og vil gerne lære fra de bedste.

-
13.00 - 13.30
Registrering, kaffe, vand og netværk
13.00 - 13.30 -
13.30 - 13.40
Velkommen
13.30 - 13.40Thomas Kragh
Direktør
DAOM
-
13.40 - 14.15
Københavns Lufthavn
13.40 - 14.15Rejsen i lufthavnen er spækket med data, og vi lærer og udvikler på kundeoplevelsen.
Københavns lufthavn bliver gang på gang fremhævet som en af verdens absolut bedste, og mest effektive. Brugerne (passagerer) har travlt, butikkerne ønsker mere omsætning, og sikkerheden skal være høj! Alle der har været i Københavns lufthavn kan se, at der løbende sker tiltag for at sikre en mere effektiv og økonomisk rentabel "kunde-rejse" i de minutter og timer der bruges i lufthavnen. Stine vil give et indblik i hvilke data der anvendes i forretningsudviklingen og digitale services, der tapper ind i passagerernes behov.
Stine Schlichtkrull Toft
Head of Business Development Management
Copenhagen Airports
-
14.15 - 14.45
Lunar
14.15 - 14.45Lunar app; bygget fra data, med "Growth", og data bag markedsanalysen, ønsket hos kunderne og hvordan vi har lanceret appen succesfuldt på under 9 uger.
Lunar en af Fintech-verdenens darlings, som har tiltrukket tusinder af nye brugere og kunder. Kenneth fortæller om den seneste udvikling, hvor fokus er rettet imod de mest lukrative kunder, og hvordan dette er sket i et tæt samarbejde med finans-afdelingen og Business Intelligence, som sammen med Marketing arbejder med et nyt sæt kundedata at styre efter. Som case fortæller Kenneth også om den hurtige og succesfulde lancering af en ny app, der skal tiltrække flere, attraktive kunder.
Kenneth Boje Andreassen
Head of Growth Marketing
Lunar
-
14.45 - 15.15
Pause og netværk
14.45 - 15.15 -
15.15 - 15.45
HusCompagniet
15.15 - 15.45Kundedata der skaber kundefordele og lancering af en kundeportal.
HusCompagniet's kunder bruger lang tid på at overveje om de skal bygge et nyt hus (eller købe et "brugt"), og når kontrakten er skrevet under følger nogle meget intense måneder inden huset står klar til overtagelse, hvor kunderne følger meget med i byggeriet af deres nye drømmehus. Dette er indtil nu sket via en masse emails, telefonopkald og kommunikation imellem håndværkere, arkitekter og alle de andre involverede parter der er i et husbyggeri. Men nu har HusCompagniet lanceret en kundeportal, hvor kunden kan følge med, se deres dokumenter og aftaler mm. Men hvilke data lå bag analysen og beslutningen, hvilke var vigtige at vise kunderne, hvad har kundernes reaktion været, og hvad er det næste skridt.
Søren Nolsøe
Head of Strategy & Business Development
HusCompagniet
-
15.45 - 16.30
Parken/FCK
15.45 - 16.30Bedre oplevelser med brug af web, sms, app, nyhedsbrev mm.
Parken danner rammen om tætte, spændende fodboldkampe, med store følelser for mange fans. Og FCK er uden tvivl den sportsklub i Danmark, og måske Europa, der anvender data og digitale kanaler mest til at bygge loyalitet for klubben. Vi får et blik ind under kølerhjelmen på den imponerende maskine, der pusher beskeder på tværs af website, app, sms, nyhedsbrev mm - og omvendt får data fra hele kunderejsen til at skabe nye triggere.
Mads Jefsen
Head of Marketing
FCK & Parken
-
16.30 - 17.00
Afrunding
16.30 - 17.00Thomas Kragh
Direktør
DAOM
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.