Spring til indhold

Lancering af anbefalinger: Anvendelse af medarbejderdata

Mandag den 4. december lanceres nye anbefalinger til ansvarlig indsamling og brug af medarbejderdata. Anbefalingerne bygger ovenpå tidligere undersøgelser af udbredelse og udfordringer ved brug og indsamling af medarbejderdata, og er udarbejdet i samarbejde med en bred partnerkreds blandt arbejdsmarkedets parter. Anbefalingerne er rettet mod alle arbejdspladser som ønsker, eller allerede er godt i gang med, at blive mere digitale og bruge medarbejderdata.
Event
Rådgivning

Lancering af anbefalinger: Anvendelse af medarbejderdata

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

Arrangør
ADD-projektet, Dansk Industri, Dansk Erhverv, IDA, DM, FH, Finansforbundet, Forsikringsforbundet og Djøf.

Tilmelding
Du kan deltage i lanceringen online ved at udfylde tilmeldingsmodulet. 

Program
13.00 – 13.05 Velkomst v. Lisbeth Knudsen, strategidirektør Altinget og Mandag Morgen og leder af ADD outreach.

13.05 – 13.25 Dataetiske dilemmaer ved indsamling og brug af medarbejderdata. Oplæg v. Rikke Frank Jørgensen, Seniorforsker og Frej Klem Thomsen, chefkonsulent, Dataetisk Råd. 

13.25 – 13.45 Præsentation af nye anbefalinger til ansvarlig indsamling og brug af medarbejderdata. Oplæg v. Lisbeth Knudsen, strategidirektør Altinget og Mandag Morgen og leder af ADD outreach.

13.45 – 13.50 Pause.

13.50 – 14.15 Hvordan kan medarbejderdata bruges konstruktivt på arbejdspladsen? Oplæg v. Naja Holten Møller, lektor, Københavns Universitet 

14.15 – 15.00 Hvordan realiserer vi anbefalingerne til ansvarlig indsamling og brug af medarbejderdata i praksis? Paneldebat repræsentanter for arbejdsmarkedets parter herunder Camilla Gregersen, forperson, DM; Steen Lund Olsen, Næstformand, Finansforbundet; Malene Matthison-Hansen, formand Ansattes Råd, IDA.

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.