Mobile Copenhagen
Mobile Copenhagen
Mobilen er forbrugernes digitale omdrejningspunkt hver eneste dag. Google søgning, sociale medier, shopping, navigation, underholdning, streaming er bare nogle af de handlinger, vi foretager på mobilen. Det betyder også, at det er på mobilen, man først og fremmest skal trænge igennem med sin markedsføring og digitale forretning.
Mobile Copenhagen stiller skarpt på tendenser og muligheder inden for mobile marketing og mobil forretningsudvikling. Konferencen bliver en god blanding et af inspirerende indlæg med hands-on indsigter og perspektiver på, hvordan man bedst udnytter mobilens mange kreative og tekniske muligheder.
Dagen er opdelt i plenum key notes og break-out sessions med specifikke temaer:
- Social media
- Digital transformation
- Display disruption
- Gamification & Audio
Danmarks bedste app kåres
Vi slutter konferencen af med et overblik over app landskabet anno 2023. Vi kårer også Danmarks bedste app ifølge danskerne selv.
Konferencen foregår på dansk, flere indlæg vil dog være på engelsk.
Vel mødt til en spændende, sjov og inspirerende dag i mobilens tegn.
Partnere





-
09.00 - 09.10
Velkomst og intro til dagen
09.00 - 09.10Brian Mikkelsen
Adm. direktør
Dansk Erhverv
-
09.10 - 09.25
Seneste tal på mobile e-commerce
09.10 - 09.25De fleste e-commerce transaktioner sker i dag fra mobiler. Niels giver en status på handelsmønstre på mobilen, og hvorfor en mobil og optimeret tilgang er alfa og omega, hvis man succesfuldt skal konvertere kunder på mobilen.
Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
-
09.25 - 09.50
Velkommen til opmærksomhedsøkonomien
09.25 - 09.50Dentsu har sammen med en række analysepartnere, teknologiudbydere og annoncører afdækket opmærksomhedsfænomenet inden for marketing. Hvilke formater og platforme virker i udgangspunktet bedst til at skabe opmærksomhed blandt forbrugerne? Det vil Marie komme rundt om, ligesom vi får seneste tal og vigtige indsigter om mobilen som markedsføringskanal.
Marie Eberholst
Executive Director
Dentsu X
-
09.50 - 10.20
Augmented Reality is now
09.50 - 10.20In this session, David will take the audience on a safari into the world of AR. He will show how brands can cultivate the many creative possibilities to stand out in a world clotted with generic communication and boring advertising.
David Ripert
CEO
Poplar Studio
-
10.20 - 10.35
Pause
10.20 - 10.35 -
10.35 - 12.00
Break out tracks
10.35 - 12.00SOCIAL MEDIA
Børssalen1. Temperaturen på social media anno 2023
- David Juul Ledstrup, Strategy Director, Kubbco
Hvordan ser social media landskabet ud anno 2023? Det kan virke uoverskueligt at være på alle kanaler, producere til alle formater og skræddersy budskaber til hvert medie. David Juul Ledstrup tager temperaturen på, hvilke trends og tendenser der rører sig inden for sociale medier, og hvordan brands får mest ud af de forskellige platforme.
2. Du troede du vidste noget om marketing - indtil din virksomhed kom på TikTok
- Jesper Brok, CMO & co-founder Tjommi
- Patrick Wolffgang, Partner, The Marketing Guy
Tjommi er på rekordtid blevet en populær forbrugerapp. En del af hemmeligheden i den hurtige onboarding af brugere er målrettet brug af TikTok, som har overgået benchmark og alle forventninger.
Jesper og Patrick giver et crash course i creator management og tips til at skabe content med kant.
3. Søstrene Grenes digitale transformation
- René Tingskov, Media & Martech Manager, Søstrene Grene
En central del af Søstrene Grenes succesfulde digitale transformation, som er sket på rekordtid, er arbejdet med social commerce. Men som med stort set alle andre digitale platforme, er Social Media udfordret af forbrugernes ønske om at være anonyme når de bevæger sig rundt.
Da Søstrene Grene tog hul på deres digitale rejse i 2020, var det med ønsket om at indgå i meningsfyldte relationer med kunder online og i høj grad give kunder muligheden for at afgive data på deres præmis. Kvalitet fremfor kvantitet spiller en stor rolle i den værdi Søstrene kan skabe efter data er afgivet bevidst. René vil med sit oplæg give indsigt i Søstrene Grenes arbejde med social commerce og samspillet med 1. parts data.
Q&A
TRANSFORMATION
Biblioteket1. Er alle banker ikke ens? Lunars rejse som udfordrer i en etableret bankverden
- Jacob Faber, Head of Business, Lunar
I et marked, hvor de fleste banker ligner hinanden, har Lunar formået at skille sig ud med en anderledes forretningsmodel og kommunikation med kant. Mobilen er et bærende element i begge dele. Jacob fortæller om rejsen, og hvor man er i dag hos Lunar.
2. Apps 2.0 og hvorfor de er forretningskritiske
- Kristian Friis, CEO, Shape
Apps er ikke længere kun en ting, man installerer og bruger. Med mere end 1,2 mio. apps tilgængelige for forbrugerne, er der efterhånden en app til alting. På udviklingssiden sker der rigtig meget for tiden, og nye spændende muligheder åbner sig op.
Kristian fortæller om, hvad App 2.0 bølgen indeholder, og hvorfor apps er en must win battle i din virksomheds digitale satsning.
3. OK – Fra first mover til app som kernekanal
- Mikkel Kaczmarek, Team leder App & selvbetjening
OK har taget hele rejsen fra at være den første app aktør inden for sin branche til i dag at benytte apps som et vigtigt aktiv i at transformere forretningen til at blive grøn.
Mikkel fortæller om overvejelserne i processen, og hvordan app’en konkret giver værdi for forretningen.Q&A
-
12.00 - 12.45
Frokost
12.00 - 12.45 -
12.45 - 14.10
Break out tracks
12.45 - 14.10DISPLAY DISRUPTION
Børssalen1. Creativity works
- Søren Nielsen, Creative Lead, Northern Europe, Google
Ifølge et Catalina & Nielsen studie udgør kreativet op mod 89% af return on investment på digitale medier. Hvis salgsmodeller viser, at mobile display kan have en højere ROI på den korte bane end TV, hvorfor fokuserer vi så udelukkende på de 0,20% clicks, i stedet for de 99,8% eksponeringer?
Søren giver en rundtur i effektfulde mobil annoncer med fokus på branding og kreativitet. Den bærende tilgang er udnyttelse af data og digitale funktioner til at forstærke den kreative idé2. Don’t be boring – smart aktivering med mobilen
- Niels Forsberg, Partner, I Love Mobile
Mobilen er forbrugernes foretrukne device til alt i hverdagen, og bliver oftere og oftere både første og sidste touch point i købsrejsen.
Niels viser, hvordan man som brand opnår bedre attention, involvering og tid med brugerne ved hjælp af interaktive features, gamification og brug af mobilens sensorer og funktionelle features. Oplevelser og mobile service branding bliver stadig vigtigere komponenter for succesfuld udfoldelse af brands, og der vises kreative eksempler på, hvordan dette kan gøres.
3. Hvorfor er mobile high impact godt for dit brand?
- Simon Kvist Gaulshøj, CEO, Adnami
Jo større annonceformat, jo større opmærksomhed. Det gælder også på mobilen.
Efter en periode, hvor kortsigtet performance marketing har haft førertrøjen på, er der nu igen kommet mere fokus på branding og langsigtet relationsopbyggende salg.
Simon kommer rundt om den seneste research på området og viser gode cases på, hvordan man bedst udnytter store mobilformater til at bygge brand og bedre budskabsforankring.
Q&A
GAMIFICATION & AUDIO
Biblioteket1. Winning customer hearts and traffic to stores with mobile gamification
- David Kirkpatrick, EMEA Head of Media & Advertising, Circle K
- Steffen Krabbenhøft, CSO, Brandmobile
Mobile Gamification is a marketing technique that yields extraordinarily and measurable results, particularly within retail, if done right.
Circle K will lay out the journey they have been on with mobile gamification. From simple games in one market to complex orchestration across 20 markets. For Circle K, mobile gamification has become a vital tool to drive traffic to gas station stores, infusing increased sales and loyalty. Does it sound too good to be true? Swing by and get the story.2. Brand positioning in Virtual Spaces - learning from Games
- Hendrik Menz, Brand & Agency Sales Director, Anzu
The most immersive and commercially successful entertainment industry on the planet is increasingly offering attractive opportunities for brands to position and market themselves.
Gaming offers a glimpse into tomorrow's Metaverse today and now is the time to generate learnings that will create decisive advantages, leveraging these brave new worlds and their native audiences.3. Podcast rykker – hvordan kan brands bruge medieplatformen?
- Anne Kathrine Pommergaard, CEO, Podads
- Christian Fuhlendorff, Partner, Podads
Podcast mediet er i kraftig vækst, og ca. hver anden forbruger lytter til podcasts i dag.
Med et friskt blik på podcast markedet har Podads demonstreret markedets store kommercielle potentiale. Anne Kathrine og Christian tager os på en tutorial i, hvordan man kan tilgå moderne audio markedsføring på en relevant måde som brand.
Q&A
-
14.10 - 14.30
Pause
14.10 - 14.30 -
14.30 - 14.50
AI enabled everything or strategic creativity in a chaotic world
14.30 - 14.50Metaverse, Mirror World and Web3 are all terms to describe a world where physical and digital experiences merge. The latest developments in Artificial Intelligence (AI) are key drivers of this movement. Hannah will comment on the trends and present how to identify natural opportunities in the space of AI aided design practices.
Hannah Gutkauf
Global Partner, Head of Emerging Tech
Manyone
-
14.50 - 15.10
Financial inclusion in a mobile driven world
14.50 - 15.10Jack will take us an inspiring journey into the crypto economy and comment on the development. Despite the turbulence of the FTX crash, there is still a bright future for solid based crypto currencies, and Jack will tell you why.
Jack Nikogosian
Founder
ARYZE
Beskrivelse
Jack Nikogosian is a pioneer and thought leader in the crypto and blockchain space.
He is also the CEO of ARYZE, a fintech with a mission to solve the biggest problems within the financial system by promoting global financial inclusion and enabling the two billion unbanked people worldwide to access basic financial services. It happens via mobile of course.
-
15.10 - 15.30
Kåring af Danmarks bedste app
15.10 - 15.30Apps får vores digitale hverdag til at hænge sammen. Men hvilke apps bruger vi, og hvilken app er den bedste, ifølge danskerne selv?
I love Mobile og Shape har gennem et større studie og teknisk analyse kortlagt danskernes syn på de apps, de bruger. Vi gennemgår studiets hovedkonklusioner og viser, hvilke apps der klarer sig bedst inden for deres kategori.
Kristian Friis
CEO
Shape
Niels Forsberg
Partner
I Love Mobile
Anders Tilsted
I love Mobile
-
15.30 - 16.30
Bar & netværk
15.30 - 16.30
Oplægsholdere

Brian Mikkelsen
Adm. direktør
Dansk Erhverv

Niels Ralund
E-handelsdirektør
Dansk Erhverv
Marie Eberholst
Executive Director
Dentsu X

David Ripert
CEO
Poplar Studio

David Juul Ledstrup
Strategy Director
Kubbco

Jesper Brok
CMO & co-founder
Tjommi

Patrick Wolffgang
Partner
The Marketing Guy
Jacob Faber
Head of Business
Lunar

Kristian Friis
CEO
Shape

Mikkel Kaczmarek
Team leder, App & selvbetjening
OK

Søren Nielsen
Creative Lead
Northern Europe, Google

Niels Forsberg
Partner
I Love Mobile
Simon Kvist Gaulshøj
CEO
Adnami

David Kirkpatrick
EMEA Head of Media & Advertising,
Circle K

Steffen Krabbenhøft
CSO
Brandmobile
Hendrik Menz
Brand & Agency Sales Director
Anzu
Anne Kathrine Pommergaard
CEO
Christian Fuhlendorff
Partner
Podads

Jack Nikogosian
Founder
ARYZE
Læs mere
Jack Nikogosian is a pioneer and thought leader in the crypto and blockchain space.
He is also the CEO of ARYZE, a fintech with a mission to solve the biggest problems within the financial system by promoting global financial inclusion and enabling the two billion unbanked people worldwide to access basic financial services. It happens via mobile of course.
Anders Tilsted
I love Mobile

René Tingskov
Media & Martech Manager
Søstrene Grene

Hannah Gutkauf
Global Partner, Head of Emerging Tech
Manyone