Spring til indhold

Mobile Copenhagen

Mobile Copenhagen er Danmarks største mobil konference. Efter et par års pause er konferencen tilbage med et endnu bredere og fyldigere program.
Event
Konference

Mobile Copenhagen

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

Mobilen er forbrugernes digitale omdrejningspunkt hver eneste dag. Google søgning, sociale medier, shopping, navigation, underholdning, streaming er bare nogle af de handlinger, vi foretager på mobilen. Det betyder også, at det er på mobilen, man først og fremmest skal trænge igennem med sin markedsføring og digitale forretning.

Mobile Copenhagen stiller skarpt på tendenser og muligheder inden for mobile marketing og mobil forretningsudvikling. Konferencen bliver en god blanding et af inspirerende indlæg med hands-on indsigter og perspektiver på, hvordan man bedst udnytter mobilens mange kreative og tekniske muligheder.

Dagen er opdelt i plenum key notes og break-out sessions med specifikke temaer:

  • Social media
  • Digital transformation
  • Display disruption
  • Gamification & Audio

Danmarks bedste app kåres
Vi slutter konferencen af med et overblik over app landskabet anno 2023. Vi kårer også Danmarks bedste app ifølge danskerne selv.

Konferencen foregår på dansk, flere indlæg vil dog være på engelsk.

Vel mødt til en spændende, sjov og inspirerende dag i mobilens tegn.

Partnere

  • 09.00 - 09.10

    Velkomst og intro til dagen

    09.00 - 09.10
    Brian Mikkelsen

    Adm. direktør

    Dansk Erhverv

  • 09.10 - 09.25

    Seneste tal på mobile e-commerce

    09.10 - 09.25

    De fleste e-commerce transaktioner sker i dag fra mobiler. Niels giver en status på handelsmønstre på mobilen, og hvorfor en mobil og optimeret tilgang er alfa og omega, hvis man succesfuldt skal konvertere kunder på mobilen.  

    Niels Ralund

    E-handelsdirektør

    Dansk Erhverv

  • 09.25 - 09.50

    Velkommen til opmærksomhedsøkonomien

    09.25 - 09.50

    Dentsu har sammen med en række analysepartnere, teknologiudbydere og annoncører afdækket opmærksomhedsfænomenet inden for marketing. Hvilke formater og platforme virker i udgangspunktet bedst til at skabe opmærksomhed blandt forbrugerne? Det vil Marie komme rundt om, ligesom vi får seneste tal og vigtige indsigter om mobilen som markedsføringskanal.   

    Marie Eberholst

    Executive Director

    Dentsu X

  • 09.50 - 10.20

    Augmented Reality is now

    09.50 - 10.20

    In this session, David will take the audience on a safari into the world of AR. He will show how brands can cultivate the many creative possibilities to stand out in a world clotted with generic communication and boring advertising.

    David Ripert

    CEO

    Poplar Studio

  • 10.20 - 10.35

    Pause

    10.20 - 10.35
  • 10.35 - 12.00

    Break out tracks

    10.35 - 12.00

    SOCIAL MEDIA
    Børssalen

    1. Temperaturen på social media anno 2023

    • David Juul Ledstrup, Strategy Director, Kubbco

    Hvordan ser social media landskabet ud anno 2023? Det kan virke uoverskueligt at være på alle kanaler, producere til alle formater og skræddersy budskaber til hvert medie. David Juul Ledstrup tager temperaturen på, hvilke trends og tendenser der rører sig inden for sociale medier, og hvordan brands får mest ud af de forskellige platforme.

    2. Du troede du vidste noget om marketing - indtil din virksomhed kom på TikTok

    • Jesper Brok, CMO & co-founder Tjommi  
    • Patrick Wolffgang, Partner, The Marketing Guy

    Tjommi er på rekordtid blevet en populær forbrugerapp. En del af hemmeligheden i den hurtige onboarding af brugere er målrettet brug af TikTok, som har overgået benchmark og alle forventninger.

    Jesper og Patrick giver et crash course i creator management og tips til at skabe content med kant.

    3. Søstrene Grenes digitale transformation

    • René Tingskov, Media & Martech Manager, Søstrene Grene

    En central del af Søstrene Grenes succesfulde digitale transformation, som er sket på rekordtid, er arbejdet med social commerce. Men som med stort set alle andre digitale platforme, er Social Media udfordret af forbrugernes ønske om at være anonyme når de bevæger sig rundt.

    Da Søstrene Grene tog hul på deres digitale rejse i 2020, var det med ønsket om at indgå i meningsfyldte relationer med kunder online og i høj grad give kunder muligheden for at afgive data på deres præmis. Kvalitet fremfor kvantitet spiller en stor rolle i den værdi Søstrene kan skabe efter data er afgivet bevidst. René vil med sit oplæg give indsigt i Søstrene Grenes arbejde med social commerce og samspillet med 1. parts data. 

    Q&A

    TRANSFORMATION
    Biblioteket

    1. Er alle banker ikke ens? Lunars rejse som udfordrer i en etableret bankverden

    • Jacob Faber, Head of Business, Lunar

    I et marked, hvor de fleste banker ligner hinanden, har Lunar formået at skille sig ud med en anderledes forretningsmodel og kommunikation med kant. Mobilen er et bærende element i begge dele. Jacob fortæller om rejsen, og hvor man er i dag hos Lunar.

    2. Apps 2.0 og hvorfor de er forretningskritiske

    • Kristian Friis, CEO, Shape

    Apps er ikke længere kun en ting, man installerer og bruger. Med mere end 1,2 mio. apps tilgængelige for forbrugerne, er der efterhånden en app til alting. På udviklingssiden sker der rigtig meget for tiden, og nye spændende muligheder åbner sig op. 

    Kristian fortæller om, hvad App 2.0 bølgen indeholder, og hvorfor apps er en must win battle i din virksomheds digitale satsning.

    3. OK – Fra first mover til app som kernekanal

    • Mikkel Kaczmarek, Team leder App & selvbetjening

    OK har taget hele rejsen fra at være den første app aktør inden for sin branche til i dag at benytte apps som et vigtigt aktiv i at transformere forretningen til at blive grøn.
    Mikkel fortæller om overvejelserne i processen, og hvordan app’en konkret giver værdi for forretningen.

    Q&A

  • 12.00 - 12.45

    Frokost

    12.00 - 12.45
  • 12.45 - 14.10

    Break out tracks

    12.45 - 14.10

    DISPLAY DISRUPTION
    Børssalen

    1. Creativity works   

    • Søren Nielsen, Creative Lead, Northern Europe, Google

    Ifølge et Catalina & Nielsen studie udgør kreativet op mod 89% af return on investment på digitale medier. Hvis salgsmodeller viser, at mobile display kan have en højere ROI på den korte bane end TV, hvorfor fokuserer vi så udelukkende på de 0,20% clicks, i stedet for de 99,8% eksponeringer?

    Søren giver en rundtur i effektfulde mobil annoncer med fokus på branding og kreativitet. Den bærende tilgang er udnyttelse af data og digitale funktioner til at forstærke den kreative idé

    2. Don’t be boring – smart aktivering med mobilen

    • Niels Forsberg, Partner, I Love Mobile

    Mobilen er forbrugernes foretrukne device til alt i hverdagen, og bliver oftere og oftere både første og sidste touch point i købsrejsen.

    Niels viser, hvordan man som brand opnår bedre attention, involvering og tid med brugerne ved hjælp af interaktive features, gamification og brug af mobilens sensorer og funktionelle features. Oplevelser og mobile service branding bliver stadig vigtigere komponenter for succesfuld udfoldelse af brands, og der vises kreative eksempler på, hvordan dette kan gøres.  

    3. Hvorfor er mobile high impact godt for dit brand?

    • Simon Kvist Gaulshøj, CEO, Adnami

    Jo større annonceformat, jo større opmærksomhed. Det gælder også på mobilen.

    Efter en periode, hvor kortsigtet performance marketing har haft førertrøjen på, er der nu igen kommet mere fokus på branding og langsigtet relationsopbyggende salg.

    Simon kommer rundt om den seneste research på området og viser gode cases på, hvordan man bedst udnytter store mobilformater til at bygge brand og bedre budskabsforankring.

    Q&A

    GAMIFICATION & AUDIO
    Biblioteket

    1. Winning customer hearts and traffic to stores with mobile gamification

    • David Kirkpatrick, EMEA Head of Media & Advertising, Circle K
    • Steffen Krabbenhøft, CSO, Brandmobile

    Mobile Gamification is a marketing technique that yields extraordinarily and measurable results, particularly within retail, if done right.

    Circle K will lay out the journey they have been on with mobile gamification. From simple games in one market to complex orchestration across 20 markets. For Circle K, mobile gamification has become a vital tool to drive traffic to gas station stores, infusing increased sales and loyalty. Does it sound too good to be true? Swing by and get the story.

    2. Brand positioning in Virtual Spaces - learning from Games 

    • Hendrik Menz, Brand & Agency Sales Director, Anzu

    The most immersive and commercially successful entertainment industry on the planet is increasingly offering attractive opportunities for brands to position and market themselves.

    Gaming offers a glimpse into tomorrow's Metaverse today and now is the time to generate learnings that will create decisive advantages, leveraging these brave new worlds and their native audiences.

    3. Podcast rykker – hvordan kan brands bruge medieplatformen?

    • Anne Kathrine Pommergaard, CEO, Podads
    • Christian Fuhlendorff, Partner, Podads

    Podcast mediet er i kraftig vækst, og ca. hver anden forbruger lytter til podcasts i dag.

    Med et friskt blik på podcast markedet har Podads demonstreret markedets store kommercielle potentiale. Anne Kathrine og Christian tager os på en tutorial i, hvordan man kan tilgå moderne audio markedsføring på en relevant måde som brand.

    Q&A             

  • 14.10 - 14.30

    Pause

    14.10 - 14.30
  • 14.30 - 14.50

    AI enabled everything or strategic creativity in a chaotic world

    14.30 - 14.50

    Metaverse, Mirror World and Web3 are all terms to describe a world where physical and digital experiences merge. The latest developments in Artificial Intelligence (AI) are key drivers of this movement. Hannah will comment on the trends and present how to identify natural opportunities in the space of AI aided design practices.

    Hannah Gutkauf

    Global Partner, Head of Emerging Tech

    Manyone

  • 14.50 - 15.10

    Financial inclusion in a mobile driven world

    14.50 - 15.10

    Jack will take us an inspiring journey into the crypto economy and comment on the development. Despite the turbulence of the FTX crash, there is still a bright future for solid based crypto currencies, and Jack will tell you why.

    Jack Nikogosian

    Founder

    ARYZE

    Beskrivelse

    Jack Nikogosian is a pioneer and thought leader in the crypto and blockchain space.

    He is also the CEO of ARYZE, a fintech with a mission to solve the biggest problems within the financial system by promoting global financial inclusion and enabling the two billion unbanked people worldwide to access basic financial services. It happens via mobile of course.

  • 15.10 - 15.30

    Kåring af Danmarks bedste app

    15.10 - 15.30

    Apps får vores digitale hverdag til at hænge sammen. Men hvilke apps bruger vi, og hvilken app er den bedste, ifølge danskerne selv?

    I love Mobile og Shape har gennem et større studie og teknisk analyse kortlagt danskernes syn på de apps, de bruger. Vi gennemgår studiets hovedkonklusioner og viser, hvilke apps der klarer sig bedst inden for deres kategori.

    Kristian Friis

    CEO

    Shape

    Niels Forsberg

    Partner

    I Love Mobile

    Anders Tilsted

    I love Mobile

  • 15.30 - 16.30

    Bar & netværk

    15.30 - 16.30

Oplægsholdere

Brian Mikkelsen

Adm. direktør

Dansk Erhverv

Niels Ralund

E-handelsdirektør

Dansk Erhverv

Marie Eberholst

Executive Director

Dentsu X

David Ripert

CEO

Poplar Studio

David Juul Ledstrup

Strategy Director

Kubbco

Jesper Brok

CMO & co-founder

Tjommi

Patrick Wolffgang

Partner

The Marketing Guy

Jacob Faber

Head of Business

Lunar

Kristian Friis

CEO

Shape

Mikkel Kaczmarek

Team leder, App & selvbetjening

OK

Søren Nielsen

Creative Lead

Northern Europe, Google

Niels Forsberg

Partner

I Love Mobile

Simon Kvist Gaulshøj

CEO

Adnami

David Kirkpatrick

EMEA Head of Media & Advertising,

Circle K

Steffen Krabbenhøft

CSO

Brandmobile

Hendrik Menz

Brand & Agency Sales Director

Anzu

Anne Kathrine Pommergaard

CEO

Christian Fuhlendorff

Partner

Podads

Jack Nikogosian

Founder

ARYZE

Læs mere

Jack Nikogosian is a pioneer and thought leader in the crypto and blockchain space.

He is also the CEO of ARYZE, a fintech with a mission to solve the biggest problems within the financial system by promoting global financial inclusion and enabling the two billion unbanked people worldwide to access basic financial services. It happens via mobile of course.

Anders Tilsted

I love Mobile

René Tingskov

Media & Martech Manager

Søstrene Grene

Hannah Gutkauf

Global Partner, Head of Emerging Tech

Manyone

Kontakt

Kursus - og eventafdelingen