Re-Commerce: reuse, repair, refurb, resell
Kom og få inspiration og svar på spørgsmål om gensalg gennem oplæg og paneldebatter.
Re-Commerce: reuse, repair, refurb, resell
Fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse i 2022 fremgik det at 49% af varer som bliver købt, er tøj, sko og accessoires. Samlet bruger danske slutforbrugere 1,3 mia. kr. årligt på tøj og sko. Det gør kategorien til de absolut mest handlede varer på genbrugsmarkedet, og statistikkerne peger på, at der på dette forretningsområde er betydelige vækstmuligheder.
Men hvordan gør vi det?
Genbrugsmarkedet vokser markant og vil man som virksomhed have del i pengestrømmen på det sekundære marked, skal man orientere sig nu.
Men hvad findes der af muligheder og services? Hvordan går man i gang? Hvad skal man være opmærksom på? Og hvilket potentiale har det? Det er nogle af de spørgsmål, som du vil få svar på.
Hvem er målgruppen?
Eventet henvender sig primært til E-Commerce, Markedsføring, og CSR-professionelle i nonfood brancher (f.eks. elektronik, tekstil, møbler, sundhed, etc.)
-
10.00 - 10.10
Velkommen
10.00 - 10.10Marie Josephine Mustelin
Politisk konsulent
Dansk Erhverv
-
10.10 - 10.30
Genbrug hitter som aldrig før i Danmark: Sådan kan din virksomhed udnytte danskernes genbrugsvillighed!
10.10 - 10.30Julie Schoen
talsperson og redaktør
Den Blå Avis
Beskrivelse
Julie Schoen har arbejdet seks år hos DBA, hvor hun har været redaktør for DBA Guide, der er DBAs online, inspirationsunivers, som skal inspirere og oplyse folk om at købe og sælge brugt.
De seneste år er Julie sideløbende stået i spidsen for al DBAs presse, og hun er desuden talsperson hos DBA.
-
10.30 - 10.50
Rejsen fra lineær til cirkulær forretning
10.30 - 10.50Thomas Vangsgaard
adm. Direktør
Spejder Sport
Beskrivelse
- Marts 2022-nu: Adm. direktør, Spejder Sport.
- 2015-2022: Forskellige roller i ECCO Sko, senest som kommerciel direktør for ECCO Europa.
- 2006-2015: Country Manager, Viking Footwear.
- Butiksuddannet med en MBA i ledelse.
-
10.50 - 11.00
Pause
10.50 - 11.00 -
11.00 - 11.20
Integreret gensalg som del af eget brand univers baseret på Take-back eller Peer2Peer
11.00 - 11.20Thomas Østergaard-Geisler
Co-Founder
Create2Stay
Beskrivelse
Thomas Østergaard-Geisler er Co-Founder af create2STAY, der hjælper brands med at implementere gensalg som en ny forretningsmodel i deres eksisterende brandunivers. Thomas er ligeledes forperson i arbejdsgrupperne for gensalg i Sektorsamarbejdet for tekstiler.
-
11.20 - 11.40
Den svære, grønne kommunikation
11.20 - 11.40Anne K. Devantier
Executive Director, Strategy & Insight
Dentsu
Beskrivelse
Anne har 10 års erfaring med at fremsnuse de helt rette forbrugerindsigter for herefter at omsætte dem til strategiske retninger for en lang række danske og internationale brands. Hun har lavet en lang række studier af de danske forbrugere og har fingeren på pulsen ift., hvad der betyder noget for danskerne – særligt inden for det grønne område. -
11.40 - 12.10
Frokost
11.40 - 12.10 -
12.10 - 12.45
Paneldebat
12.10 - 12.45Julie Schoen
talsperson og redaktør
Den Blå Avis
Beskrivelse
Julie Schoen har arbejdet seks år hos DBA, hvor hun har været redaktør for DBA Guide, der er DBAs online, inspirationsunivers, som skal inspirere og oplyse folk om at købe og sælge brugt.
De seneste år er Julie sideløbende stået i spidsen for al DBAs presse, og hun er desuden talsperson hos DBA.
Thomas Vangsgaard
adm. Direktør
Spejder Sport
Beskrivelse
- Marts 2022-nu: Adm. direktør, Spejder Sport.
- 2015-2022: Forskellige roller i ECCO Sko, senest som kommerciel direktør for ECCO Europa.
- 2006-2015: Country Manager, Viking Footwear.
- Butiksuddannet med en MBA i ledelse.
Thomas Østergaard-Geisler
Co-Founder
Create2Stay
Beskrivelse
Thomas Østergaard-Geisler er Co-Founder af create2STAY, der hjælper brands med at implementere gensalg som en ny forretningsmodel i deres eksisterende brandunivers. Thomas er ligeledes forperson i arbejdsgrupperne for gensalg i Sektorsamarbejdet for tekstiler.
Anne K. Devantier
Executive Director, Strategy & Insight
Dentsu
Beskrivelse
Anne har 10 års erfaring med at fremsnuse de helt rette forbrugerindsigter for herefter at omsætte dem til strategiske retninger for en lang række danske og internationale brands. Hun har lavet en lang række studier af de danske forbrugere og har fingeren på pulsen ift., hvad der betyder noget for danskerne – særligt inden for det grønne område. -
12.45 - 12.50
Tak for i dag
12.45 - 12.50Marie Josephine Mustelin
Politisk konsulent
Dansk Erhverv
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.

Handel
Marie Josephine Mustelin
Fagchef for grøn omstilling i tekstilbranchen