7 tips og tricks til bedre visuel kommunikation
7 tips og tricks til bedre visuel kommunikation
Visuel kommunikation fungerer på et intuitivt plan. Inden for brøkdele af et sekund kan du vække følelser og sympati – eller det modsatte. Men det kræver først, at du bliver set. Der findes ikke én formular på, hvordan du skaber relevant og bemærkelsesværdig visuel markedsføring, ligesom der ikke findes et facit. Det gælder både for novicer og veteraner. Men jo flere værktøjer du har i rygsækken, desto bedre rustet er du til at få succes. Kom og giv dine kreative batterier et boozt.
Hvad er ADlinjen?
AD-linjen er en uddannelse for dig, der ønsker at styrke dine færdigheder inden for visuel kommunikation og storytelling. Uanset om du betragter dig selv som en Art Director, grafiker, mediegrafiker, UX-designer, illustrator, influencer eller noget helt andet, er du velkommen. Vi tror på, at den bedste visuelle idé kan komme fra mange forskellige steder.
Vores mål er at give Danmarks næste generation af art directors de bedste forudsætninger for at kunne udfolde deres talent som visuelle kommunikatører med struttende selvtillid og en solid håndværksmæssig forståelse. Vores uddannelse dækker alt fra skabelsen af brand- og kampagneidentiteter til visuel ide- og konceptudvikling samt styring af foto og film. Håndværket er kernen i vores undervisning, og det giver vores studerende præcision og evnen til at bringe deres kreative visioner til live.
Vi tror på, at Art Direction trives i et samarbejdsmiljø, hvor forskellige perspektiver og talenter mødes. Gennem gruppeprojekter og inspiration fra en stjernespækket række af gæstelærere med forskellig baggrund, herunder bureauer, film, fotografi, illustration og typografi, lærer vores elever at arbejde sammen og kombinere deres unikke styrker for at skabe effektfulde visuelle fortællinger.
Så glæd dig til workshops og forelæsninger, hvor du får indsigter fra nogle af branchens mest erfarne eksperter og mulighed for at opbygge værdifulde netværk.
Hvis du brænder for Art Direction og er klar til at udforske dit talent i et dynamisk, udfordrende og støttende miljø, så hop ombord på AD Linjen. Her kan du give dit kreative potentiale frit spil, styrke dine kompetencer og bevæge dig ud i farvand, hvor du ikke kan bunde, men hvor du altid har to stærke livreddere ved din side.
-
08.30 - 08.40
Kaffe og let morgenmad
08.30 - 08.40 -
08.40 - 08.45
Introduktion
08.40 - 08.45Jesper Juul-Jensen
Fagchef, Salg og Carnet
Dansk Erhverv
Charlie Stjerneklar Zacher Tibu
CEO
Kreativitet & Kommunikation
-
08.45 - 09.45
Masterclass
08.45 - 09.45Simon Engstrøm
Kreativ direktør & fagansvarlig
Seligemig & ADlinjen
Beskrivelse
Simon Engstrøm har arbejdet på mange af de store internationale reklamebureauer gennem sine 30 år som Art Director. Hans hjerte banker hårdt for kreativitet og hans visuelle tankegang har hjulpet kunder som Coca Cola, Mads Nørgaard, IKEA, Anders Matthesen og mange andre.
I dag har han reklame og innovationsbureauet Seligemig.
Den 48 årige kreatør elsker kunder, som tør skilde sig ud, udfordre markedet og stå ved det.
Du kan se hans seneste arbejde her:
Olga Bastian
Kreativ direktør & fagansvarlig
Kiki Gotaway & ADlinjen
Beskrivelse
Olga Bastian er en respekteret veteran med over 30 års erfaring i reklamebranchen. Hun er kendt for at sætte den æstetiske barre højt og har en kompromisløs og legende tilgang til sit fag. Som 24-årig blev Olga udnævnt som Creative Future af det prestigefyldte magasin Creative Review. Hun har erfaring fra bureauer i N.Y., Amsterdam og Kbh. og vundet priser her og der. De seneste ti år har hun beklædt stillingen som kreativ direktør. I dag har hun bureauet Kiki Gotaway.
Du kan se hendes seneste arbejde her: www.kikigotaway.dk
-
09.45 - 10.00
Q&A
09.45 - 10.00
Oplægsholdere

Jesper Juul-Jensen
Fagchef, Salg og Carnet
Dansk Erhverv
Charlie Stjerneklar Zacher Tibu
CEO
Kreativitet & Kommunikation

Simon Engstrøm
Kreativ direktør & fagansvarlig
Seligemig & ADlinjen
Læs mere
Simon Engstrøm har arbejdet på mange af de store internationale reklamebureauer gennem sine 30 år som Art Director. Hans hjerte banker hårdt for kreativitet og hans visuelle tankegang har hjulpet kunder som Coca Cola, Mads Nørgaard, IKEA, Anders Matthesen og mange andre.
I dag har han reklame og innovationsbureauet Seligemig.
Den 48 årige kreatør elsker kunder, som tør skilde sig ud, udfordre markedet og stå ved det.
Du kan se hans seneste arbejde her:

Olga Bastian
Kreativ direktør & fagansvarlig
Kiki Gotaway & ADlinjen
Læs mere
Olga Bastian er en respekteret veteran med over 30 års erfaring i reklamebranchen. Hun er kendt for at sætte den æstetiske barre højt og har en kompromisløs og legende tilgang til sit fag. Som 24-årig blev Olga udnævnt som Creative Future af det prestigefyldte magasin Creative Review. Hun har erfaring fra bureauer i N.Y., Amsterdam og Kbh. og vundet priser her og der. De seneste ti år har hun beklædt stillingen som kreativ direktør. I dag har hun bureauet Kiki Gotaway.
Du kan se hendes seneste arbejde her: www.kikigotaway.dk
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.