Spring til indhold

7 tips og tricks til bedre visuel kommunikation

Kom til gratis Masterclass med to af reklamebranchens stærkeste kreative profiler inden for art direction og få konkrete metoder til at udvikle innovative visuelle løsninger der skiller sig ud fra mængden.
Event
Godmorgen-møde

7 tips og tricks til bedre visuel kommunikation

Venteliste
Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

Visuel kommunikation fungerer på et intuitivt plan. Inden for brøkdele af et sekund kan du vække følelser og sympati – eller det modsatte. Men det kræver først, at du bliver set. Der findes ikke én formular på, hvordan du skaber relevant og bemærkelsesværdig visuel markedsføring, ligesom der ikke findes et facit. Det gælder både for novicer og veteraner. Men jo flere værktøjer du har i rygsækken, desto bedre rustet er du til at få succes. Kom og giv dine kreative batterier et boozt.

Hvad er ADlinjen?

AD-linjen er en uddannelse for dig, der ønsker at styrke dine færdigheder inden for visuel kommunikation og storytelling. Uanset om du betragter dig selv som en Art Director, grafiker, mediegrafiker, UX-designer, illustrator, influencer eller noget helt andet, er du velkommen. Vi tror på, at den bedste visuelle idé kan komme fra mange forskellige steder.

Vores mål er at give Danmarks næste generation af art directors de bedste forudsætninger for at kunne udfolde deres talent som visuelle kommunikatører med struttende selvtillid og en solid håndværksmæssig forståelse. Vores uddannelse dækker alt fra skabelsen af brand- og kampagneidentiteter til visuel ide- og konceptudvikling samt styring af foto og film. Håndværket er kernen i vores undervisning, og det giver vores studerende præcision og evnen til at bringe deres kreative visioner til live.

Vi tror på, at Art Direction trives i et samarbejdsmiljø, hvor forskellige perspektiver og talenter mødes. Gennem gruppeprojekter og inspiration fra en stjernespækket række af gæstelærere med forskellig baggrund, herunder bureauer, film, fotografi, illustration og typografi, lærer vores elever at arbejde sammen og kombinere deres unikke styrker for at skabe effektfulde visuelle fortællinger.

Så glæd dig til workshops og forelæsninger, hvor du får indsigter fra nogle af branchens mest erfarne eksperter og mulighed for at opbygge værdifulde netværk.

Hvis du brænder for Art Direction og er klar til at udforske dit talent i et dynamisk, udfordrende og støttende miljø, så hop ombord på AD Linjen. Her kan du give dit kreative potentiale frit spil, styrke dine kompetencer og bevæge dig ud i farvand, hvor du ikke kan bunde, men hvor du altid har to stærke livreddere ved din side.

  • 08.30 - 08.40

    Kaffe og let morgenmad

    08.30 - 08.40
  • 08.40 - 08.45

    Introduktion

    08.40 - 08.45
    Jesper Juul-Jensen

    Fagchef, Salg og Carnet

    Dansk Erhverv

    Charlie Stjerneklar Zacher Tibu

    CEO

    Kreativitet & Kommunikation

  • 08.45 - 09.45

    Masterclass

    08.45 - 09.45
    Simon Engstrøm

    Kreativ direktør & fagansvarlig

    Seligemig & ADlinjen

    Beskrivelse

    Simon Engstrøm har arbejdet på mange af de store internationale reklamebureauer gennem sine 30 år som Art Director. Hans hjerte banker hårdt for kreativitet og hans visuelle tankegang har hjulpet kunder som Coca Cola, Mads Nørgaard, IKEA, Anders Matthesen og mange andre.

    I dag har han reklame og innovationsbureauet Seligemig.

    Den 48 årige kreatør elsker kunder, som tør skilde sig ud, udfordre markedet og stå ved det.

    Du kan se hans seneste arbejde her:

    www.seligemig.dk

    Olga Bastian

    Kreativ direktør & fagansvarlig

    Kiki Gotaway & ADlinjen

    Beskrivelse

    Olga Bastian er en respekteret veteran med over 30 års erfaring i reklamebranchen. Hun er kendt for at sætte den æstetiske barre højt og har en kompromisløs og legende tilgang til sit fag. Som 24-årig blev Olga udnævnt som Creative Future af det prestigefyldte magasin Creative Review. Hun har erfaring fra bureauer i N.Y., Amsterdam og Kbh. og vundet priser her og der. De seneste ti år har hun beklædt stillingen som kreativ direktør. I dag har hun bureauet Kiki Gotaway.

    Du kan se hendes seneste arbejde her: www.kikigotaway.dk

  • 09.45 - 10.00

    Q&A

    09.45 - 10.00

Oplægsholdere

Jesper Juul-Jensen

Fagchef, Salg og Carnet

Dansk Erhverv

Charlie Stjerneklar Zacher Tibu

CEO

Kreativitet & Kommunikation

Simon Engstrøm

Kreativ direktør & fagansvarlig

Seligemig & ADlinjen

Læs mere

Simon Engstrøm har arbejdet på mange af de store internationale reklamebureauer gennem sine 30 år som Art Director. Hans hjerte banker hårdt for kreativitet og hans visuelle tankegang har hjulpet kunder som Coca Cola, Mads Nørgaard, IKEA, Anders Matthesen og mange andre.

I dag har han reklame og innovationsbureauet Seligemig.

Den 48 årige kreatør elsker kunder, som tør skilde sig ud, udfordre markedet og stå ved det.

Du kan se hans seneste arbejde her:

www.seligemig.dk

Olga Bastian

Kreativ direktør & fagansvarlig

Kiki Gotaway & ADlinjen

Læs mere

Olga Bastian er en respekteret veteran med over 30 års erfaring i reklamebranchen. Hun er kendt for at sætte den æstetiske barre højt og har en kompromisløs og legende tilgang til sit fag. Som 24-årig blev Olga udnævnt som Creative Future af det prestigefyldte magasin Creative Review. Hun har erfaring fra bureauer i N.Y., Amsterdam og Kbh. og vundet priser her og der. De seneste ti år har hun beklædt stillingen som kreativ direktør. I dag har hun bureauet Kiki Gotaway.

Du kan se hendes seneste arbejde her: www.kikigotaway.dk

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.