Marketing & Kunstig Intelligens
Marketing og Kunstig Intelligens
Marketing bliver udfordret og delvist erstattet af AI
AI, som på dansk hedder: Kunstig Intelligens, dækker over et område inden for computerteknologi, hvor man beskæftiger sig med at få maskiner (og herunder computere) til at tænke og agere som mennesker – altså med intelligens. ChatGPT og andre værktøjer vil forandre marketing hurtigere end andre teknologier, mange mener det er en mere voldsom forandring end internettet var/er. Marketing discipliner vil forandres, nogle vil måske helt forsvinde, og både på bureauer og i virksomheder, skal man udfordre sig selv på hvilken konsekvens det vil få for arbejdet, strategien, kunde-dialogen, mm.
Hvad får du med hjem?
Seminaret vil være fyldt med læring, inspiration og reflektion. Der vil blive tid og rum til at stille spørgsmål så de forskellige emner kan relateres direkte ind til din behov. Derudover får du følgende med:
- Hvordan lærer du at bruge AI? Nye metoder og værktøjer
- Inspiration fra de allerbedste fra marketing-branchen
- AI i marketing? Kan man med enkle midler skabe de resultater der før tog lang tid?
- Hvordan kan vi implementere AI i en travl hverdag?
- Do's and Don't´s med AI
- Hjælp til en AI-strategi
Så kom og bliv inspireret til hvordan du kan skabe succesfuld AI i din virksomhed.
Hvem er i målgruppen?
Du er ansat i en større organisation, og er interesseret i at anvende AI i marketing. Du er derfor meget interesseret i mulighederne og udfordringerne med at anvende de nye AI-værktøjer, og vil gerne lære fra de bedste.
Samarbejdspartner

-
12.30 - 13.00
Registrering, kaffe, vand & netværk
12.30 - 13.00 -
13.00 - 13.05
Velkommen
13.00 - 13.05V. ordstyrer Thomas Kragh
Thomas Kragh
Direktør
Dansk Annoncørforening
-
13.05 - 13.45
Nestlé’s markedsførings rejse med AI
13.05 - 13.45Søren vil fortælle om Nestlé’s rejse med AI, som har været lærerig og udfordrende. Dels har det været udfordrende, som en global corporate virksomhed, at få adgang til, at arbejde med AI tools da ansvaret og håndteringn har ligget hos IT med Legal på sidelinjen. Dels har det været en udfordring, at få kollegaer i Nestlé til, at adoptere AI i deres daglige arbejde. Søren fortæller om læringen undervejs og hvor Nestlé Nordics er idag med AI og hvordan et strukturet set-up sikrer en ansvarlig onboarding til AI.
Søren Mohr
AI & Media Lead
Nestlé
-
13.45 - 14.15
Morten Saxnæs, hjemvendt fra SXSW
13.45 - 14.15SXSW er en af de mest indflydelsesrige og progressive kreative marketing-events. I år var det altoverskyggende tema AI. Morten tager en tour de force gennem de mest interessante samtaler og perspektiver.
Morten Saxnæs
Strategy Director
AKQA Denmark
-
14.15 - 14.45
Supercharge din performance marketing indsats ved at bruge AI
14.15 - 14.45Anders giver en update på mulighederne ved AI i performance marketing.
Længe før nogen satte ordet ”Chat” foran ”GPT” var Anders allerede aktuel med Award-nominerede SEO cases baseret på GPT. Anders er en af de førende eksperter på AI indenfor søgemaskineoptimering, og giver her et indblik hvordan du sigterer en konkurrencefordel ved at implementere AI i din SEO strategi.
Anders Houlberg
SEO Tech Lead
Transact
-
14.45 - 15.00
Pause & netværk
14.45 - 15.00 -
15.00 - 15.45
AI’s vej frem til idag, og hvordan vi skaber bedre forretning
15.00 - 15.45Matas er en af landets mest veldrevne eCommerce-spillere, så naturligvis har de benyttet AI igennem længere tid. Peter giver her sit bud på hvordan man som virksomhed kan gribe den an, med konkrete værktøjer til at lægge sin AI-strategi
Peter Hestbæk
Head of Digital Sales & Marketing
Matas
-
15.45 - 16.30
AI til nye processer, nye metoder og delvist ny forretnings-strategi!
15.45 - 16.30En case om brug af data, AI og innovativ eksekvering til skalering af midt/upper funnel 1:1 marketing.
Adrian Kaule
Head of Sales, Marketing & Product/UX
Nemlig.com
-
16.30 - 16.30
Afrunding & tak for idag
16.30 - 16.30
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.

Digitalisering & IT
Andreas Børresen
Senior forretningsudvikler