Spring til indhold

Influencermarkedsføring – sådan er reglerne

Har din virksomhed styr på reglerne for influencermarkedsføring?
På dette webinar får du som virksomhed indblik i de gældende lovkrav for indhold, som influenter deler på sociale medier.
Særligt for indhold rettet mod børn og unge er der stramme restriktioner: Influenter må fx ikke dele opslag med alkohol, energidrikke eller situationer, der opfordrer til farlige handlinger. Hør mere Forbrugerombudsmandens seneste udmelding og få konkrete eksempler fra aktuelle sager.
Event

Influencermarkedsføring – sådan er reglerne

Online
Gem
Indhold

Sådan overholder din virksomhed markedsføringsloven ved brug af influencere 

Hvis din virksomhed anvender influencere som en del af markedsføringsstrategien, er det vigtigt at have styr på de gældende lovkrav. Alt indhold, som en influent deler på sociale medier, skal som noget nyt overholde markedsføringsloven 

Særligt når målgruppen er børn og unge, er der skærpede regler. Influenter må for eksempel ikke dele indhold, der indeholder alkohol, energidrikke eller viser situationer, der kan virke opfordrende til farlig adfærd eller tilsidesætter almindelige sikkerhedsforanstaltninger. 

På webinaret giver Dansk Erhverv dig som virksomhed en grundig gennemgang af lovgivningen og Forbrugerombudsmandens vurderinger på området. Vi dykker ned i konkrete sager, hvor influenter har fået politianmeldelser for lovovertrædelser.  

Webinaret vil hjælpe jer med at sikre, at jeres markedsføring via influencere er både lovlig og ansvarlig – og ikke mindst beskytter de unge brugere på sociale medier. 

  • 10.00 - 10.05

    Velkomst

    10.00 - 10.05
  • 10.05 - 11.00

    Gennemgang af regler og praksis

    10.05 - 11.00
  • 11.00

    Slut

    11.00

Oplægsholdere

Martin Jørgensen

Advokat & Fagchef for Markedsføringsret

Dansk Erhverv

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.