Spring til indhold

Sådan forebygger og håndterer du stress

På dette online kursus vil du som leder få værktøjer og inspiration til at forebygge og håndtere stress hos medarbejderne og til at takle den svære samtale med medarbejderen om stress
Kursus

Sådan forebygger og håndterer du stress

Online
Gem
Indhold

Stress kan have store menneskelige konsekvenser for den enkelte. Herudover kan stress blandt medarbejderne have en negativ effekt på virksomheden, medføre dårlig trivsel, utilfredse medarbejdere, stort sygefravær, øget personaleomsætning og nedgang i produktivitet mv.

På online kurset sætter vi fokus på:

  • Symptomer på stress
  • Faktorer, der stresser
  • Hvordan man som leder:
    • afdækker og håndterer stress hos medarbejdere
    • sikre fastholdelse, når en medarbejder er sygemeldt med stress
    • skaber trivsel og forebygger stress

Målgruppe:

Webinaret henvender sig dig som personaleansvarlig, leder eller HR-medarbejder, som gerne vil have værktøjer og inspiration til at forebygge og håndtere stress, herunder dialogen med medarbejderne om stress.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til underviseren undervejs i chatten.

Du vil, efter deltagelse på dette kursus, automatisk modtage et digitalt kursusbevis direkte i din indbakke.

Læs mere om Dansk Erhvervs digitale kursusbeviser her.

Oplægsholdere

Pernille Taarup

Fagchef for HR og Ledelse

Dansk Erhverv

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.