Krav til affaldssortering ved erhverv – kend reglerne
Krav til affaldssortering ved erhverv – kend reglerne
Lignende webinar har tidligere været afholdt i Dansk Erhverv, det vil være meget begrænset, hvad der kommer af nye informationer i forhold til tidligere afholdt webinarer.
På webinaret gennemgås følgende:
- Gennemgang af reglerne for affaldssortering på arbejdspladsen
I 2023 trådte der nye regler for affaldssortering på arbejdspladsen i kraft. Gældende regler for sortering af erhvervsaffald vil blive gennemgået. Det gælder bl.a., hvilke typer affald skal der sorteres i, hvad er kravene til mærkning på spandene, og hvem er tilsynsmyndighed.
- Hvordan får I indsamlet jeres affald?
Reglerne for hvem der må indsamle jeres affald, er forskellige, afhængigt af om det er restaffald (forbrændingsegnet affald) eller affald til genanvendelse der er tale om. De forskellige krav samt undtagelser gennemgås
- Øget tilsyn med affaldssortering
Fra 2025 vil der være krav om øget tilsyn med affaldssortering ved virksomheder. Det vil som udgangspunkt være kommunen, der skal føre det fysiske tilsyn.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.