Spring til indhold

Danmarks bedste B2B e-handelsløsninger

Den 14. marts 2024 har vi reserveret Børssalen for at præsentere Danmarks bedste B2B e-handelsvirksomheder. Vi har bedt e-handelsprisfinalisterne fra de to B2B kategorier om at præsentere deres løsninger for branchen.
Konference

Danmarks bedste B2B e-handelsløsninger

Dansk Erhverv, Børsen, Slotsholmsgade, 1217 København K
Gem
Indhold

Dagen bliver i et format med mulighed for spørgsmål og dialog afholdt på Børsen med 2 silent stages.

Der tages forbehold for ændringer i programmet.

 

  • 09.30 - 10.00

    Ankomst og let formiddagsforplejning

    09.30 - 10.00
  • 10.00 - 10.05

    Velkomst

    10.00 - 10.05
    Andreas Børresen

    Senior forretningsudvikler

    Dansk Erhverv

  • 10.05 - 10.30

    Scene 1: Atea

    10.05 - 10.30

    Digitalisering som katalysator for ensartet kundekommunikation

    Atea's eCommerce-afdeling fokuserer vi på begreberne "Inspire", "Buy" og "Manage", som sammen udtrykker, at eCommerce hos Atea ikke blot er en afdeling, men snarere den centrale enhed ansvarlig for den samlede digitale kundeoplevelse, både før, under og efter et køb. Ved at sammenkoble CRM, marketing automation og e-handelsplatform under et fælles ejerskab, og med grundlag i en fælles datadrevet tilgang, er ATEA i stand til at arbejde mere målrettet og effektivt. Ateas investeringer i Dynamics 365-platformen er et strategisk tiltag, der fungerer som en systemisk katalysator for at sikre en ensartet kundekommunikation på tværs af forskellige platforme og digitale touch points. I 2023 har OpenAI/ChatGPT-teknologien opnået stor popularitet. Hør også hvordan Atea har implementeret denne teknologi.

    Allan Bo Christiansen

    Director, eCommerce & Customer Platforms

    Atea

    Beskrivelse

    Allan har erfaring fra iværksættermiljøet og sidder i dag som Director, eCommerce & Customer Platforms hos Atea – en af Danmarks fortrukne leverandør af it-infrastruktur.  Allan Bo Christiansen har med sin baggrund et gå på mod og en enestående evne til at lede projekter og sæt skub under den digitale transformation.

    Kasper Westergaard

    Manager, Digital Sales & Marketing

    Atea

    Beskrivelse

    Kasper Westergaard har erfaring som kommerciel, digital og online salgsleder med ekspertise inden for e-handel, kundeoplevelse, personaleledelse, digital strategi og web-/digital udvikling. I dag har Kasper rollen som Manager for Digitalt Salg og Marketing hos Atea Danmark.

  • 10.05 - 10.30

    Scene 2: Oluf Brønnum & Co

    10.05 - 10.30

    Tag del i Brønnums digitale transformation inden for e-handel! Vi gør genbestillinger til en leg på bronnum.dk, styrker bæredygtige valg med Brønnum Care, og udforsker AI's potentiale til at forny B2B e-handelsoplevelsen.

    Dennis Funch Vestergaard

    Marketing Manager

    Oluf Brønnum & Co

    Beskrivelse

    Dennis Funch Vestergaard har været en del af Oluf Brønnum & Co i over 8 år og sidder i dag som Marketing Manger i virksomheden. Oluf Brønnum & Co er en af Danmarks største og mest erfarne leverandører til hoteller, restauranter, barer, private- og offentlige kantiner.

  • 10.35 - 11.00

    Scene 1: Damstahl

    10.35 - 11.00

    Årets guldprisvinder

    Få indsigt i Damstahls digitale transformation, der resulterede i tre e-handelspriser inkl. årets Guldpris i 2023. Damstahl vil uddybe deres initiativer, herunder etableringen af eget digitalt bureau, samt udviklingen af digitale løsninger, der understøtter deres kunder på deres bæredygtighedsrejse.

    Michael Lund

    Managing Director, Group CEO

    Damstahl

    Beskrivelse

    Michael Lund besidder mere end 30 års kommerciel erfaring samt 25 års ledelseserfaring, hvoraf flertallet har været i topledelsen. Derudover har han over 20 års erfaring inden for B2B i rustfrit stål industrien. I dag har Michael stillingen som Managing Director, Group CEO hos Damstahl a/s. Damstahl er en familieejet virksomhed med over 370 ansatte fordelt på mere end 10 europæiske lande. Som global samarbejdspartner inden for rustfrit stål leverer de ikke blot produkter, men også vidensdeling, bæredygtighedsstøtte, logistikløsninger og digitale services.

    Søren Talbo Dahl

    Group E-Commerce & Digital Manager

    Damstahl

    Beskrivelse

    Søren Talbo Dahl har mange års erfaring inden for e-handel og har opbygget betydelig erfaring fra forskellige virksomheder. Søren har i de seneste år arbejdet hos Damstahl A/S og har i dag stillingen som Group E-Commerce & Digital Manager i virksomheden. Damstahl er en familieejet virksomhed med 300+ ansatte i 10+ europæiske lande og som global samarbejdspartner inden for rustfrit stål, leverer de vidensdeling, bæredygtighedsstøtte, logistikløsninger og digitale services.

  • 10.35 - 11.00

    Scene 2: Visma Dinero

    10.35 - 11.00

    Produkt-drevet vækst og AI innovation

    I Dinero er man ikke bange for at gå nye veje og gribe ud efter innovationen. Mød Nicolai fra Dinero og hør, hvordan de har opnået en imponerende gennemsnitlig årlig vækst på 20% over de sidste 8 år – helt uden en eneste sælger. Nicolai deler Dineros tilgang til den digitale kunderejse og deres 100% produkt-drevne salgsstrategi. Få også et indblik i, hvordan Dinero arbejder med AI. Hør f.eks. hvordan Dinero implementerede en AI-bogføringssupport, som ikke bare skaber væsentlig værdi for kunderne, men også aflaster deres support team – alt dette fra idé til realisering på bare en uge.

    Nicolai Busk

    Business Development & Partnership Manager

    Visma Dinero

    Beskrivelse

    Nicolai Busk har erfaring inden for produktudvikling, forretningsudvikling, vækst, partnerskabsledelse samt SaaS-prissætning og -pakketering. De sidste 5 år har Nicolai været en del af Visma Dinero hvor han i dag sidder som Business Development & Partnership Manager. Visma Dinero er et regnskabsprogram til små- og mellemstore virksomheder, som kan bruges gratis i alle brancher.

  • 11.05 - 11.30

    Scene 1: Dinex

    11.05 - 11.30

    0-70% online omsætning på bare tre år

    Med en omsætning på 2 mia. kr. på 16 markeder er den danske producent og leverandør af udstødningsprodukter og emissionssystemer, Dinex, en af verdens absolut største spillere på det internationale eftermarked for tunge køretøjer. Dinex har de seneste år fulgt en meget ambitiøs digital strategi, hvor e-commerce salget i dag nu udgør 70% af det samlede salg.

    Lars Hedal

    CEO

    Hesehus

    Beskrivelse

    Som Dinex’ samarbejdspartner gennem de seneste fem år og med mere end 20 års erfaring med B2B e-handel vil Lars Hedal, CEO hos Hesehus og e-handelsentusiast, give jer et indblik i, hvordan Dinex kunne gå fra ikke at have noget onlinesalg til at have stor succes med e-handel med mere end 70% salg gennem webshoppen i dag - bl.a. ved at imødekomme behovene hos Dinex’ mange forskellige kundesegmenter.

  • 11.05 - 11.30

    Scene 2: Carl Ras

    11.05 - 11.30

    Stærkt leverandørsamarbejde

    Søren Elgum, Head og Digital Marketing & Sales, grossistvirksomheden Carl Ras, deler ud af erfaringer fra en ambitiøs digital vækstrejse i et omnichannel setup, hvor specialistviden, datatransparens, leverandørsamarbejde og tværorganisatorisk forankring er nøglebegreber for succes.

    Søren Elgum

    Head of Digital Marketing & Sales

    Carl Ras

    Beskrivelse

    Søren Elgum har mere end 20 års erfaring med digitale teknologier og marketing for nogle af Danmarks største brands. I dag sidder Søren Elgum som Head of Digital Marketing & Sales hos Carl Ras A/S. Virksomheden Carl Ras har ydet rådgivning og leveret rettidigt til den danske byggebranche i mere end 90 år. Siden 2008 har Carl Ras tilbudt online handel ved siden af fysiske butikker, kørende konsulenter og internt telefon- og projektsalg samt rådgivning.

  • 11.30 - 12.05

    Netværk og let frokost

    11.30 - 12.05
  • 12.05 - 12.30

    Scene 1: Brødrene Dahl

    12.05 - 12.30

    Digital transformation 2.0

    De seneste år er blevet brugt på at skabe fundamentet for fremtidig vækst for Brødrene Dahls online salgskanaler. Det nye bd.dk er udviklet med et moderne tech setup baseret på composable commerce og bliver lanceret Q1 2024. 2024 bliver derfor et år med fokus på at skabe kundeværdi og personalisering og få udbytte af de seneste års arkitekturarbejde samt investering i CDP.

    Sanne Vincent

    Ehandelschef / Head of ecommerce & customer insight

    Brødrene Dahl

    Beskrivelse

    Sanne Vincent har 15 års erfaring inden for e-commerce og marketing. I dag har Sanne stillingen som Ehandelschef hos Brødrene Dahl, som er Danmarks største grossist inden for VVS, Vand & Kloak og el, og de specialiserer sig i produkter og rådgivning. Hos Brødrene Dahl har Sanne forskellige ansvarsområder, hvor fokus ligger på personalisering, digital kommunikation, optimering og e-commerce salg, herunder kundeservice og kundeadfærd. Målet er at skabe en fremragende personlig digital oplevelse.

  • 12.05 - 12.30

    Scene 2: Nornorm

    12.05 - 12.30

    Cirkulære forretningsmodeller

    Få indsigt i hvad der tegner til at blive den største forretningsrevolution i vores tid: Cirkulære forretningsmodeller – eksemplificeret ved NORNORM Furniture-as-service samt hvordan digitaliseringsmuligheder og AI kan understøtte transformationen.

    Anders Jepsen

    Co-founder and CEO

    NORNORM

    Beskrivelse

    Anders Jepsen has a successful background within business strategy and growth in large global internationals. Before co-founding NORNORM, he was +15 years in charge of both driving IKEAs expansion in emerging markets as well as global leader for the largest business areas within furnishing accessories. Jepsen also has a background in business strategy consulting and holds an MSc. in manufacturing engineering as well as an MBA from IMD International.

  • 12.35 - 13.00

    Scene 1: Solar

    12.35 - 13.00

    Fra grossist til sourcing & services partner

    Hør mere om hvordan Solar har arbejdet med sourcing og services. Solar vil desuden fortælle om områder som globalisering af eCommerce løsningen, digitalisering af services samt deres fokus på UX og brugerinddragelse.

    Jann Damgaard Hansen

    Director, E-Commerce & Digital Engagement

    Solar Danmark

    Beskrivelse

    Jann Damgaard Hansen begyndte sin karriere i Solar Danmark A/S i 2008 som Account Manager og i dag har han stillingen som Director, E-Commerce & Digital Engagement i virksomheden. Solar Danmark er en sourcing- og servicevirksomhed inden for el, VVS, industri, ventilation samt klima- og energiløsninger.

    Morten Gleerup

    VP Marketing, E-commerce & communication

    Solar Danmark

  • 12.35 - 13.00

    Scene 2: 24Slides

    12.35 - 13.00

    Præsentationsdesign med global betydning

    Hvordan går et fokus på miljø, sociale muligheder og governance (ESG) hånd i hånd med e-handel? Hos 24Slides strækker vores vision sig ud over profit og sigter mod at skabe meningsfulde jobs. Kom og hør, hvordan vores platform forbinder virksomheder med designbehov med fantastiske kreative talenter.

    Dan Sørensen

    Chief Marketing Officer

    24Slides

    Beskrivelse

    Dan Sørensen har mange års erfaring inden for marketing, medier og forretningsudvikling i forskellige store virksomheder. Dan ser muligheder gennem strategisk positionering, kommunikation, marketing og branding. I dag har Dan stillingen som Chief Marketing Officer hos 24Slides, en global virksomhed, der er en af verdens største præsentationsdesignvirksomheder med over 250 medarbejdere rundt om i verden. 24Slides hjælper virksomheder og professionelle med at skabe stærke præsentationer i overensstemmelse med deres brand.

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.

Digitalisering & IT

Andreas Børresen

Senior forretningsudvikler

Digital Handel

Niels Ralund

E-handelsdirektør