Danmarks bedste B2B e-handelsløsninger
Danmarks bedste B2B e-handelsløsninger
Dagen bliver i et format med mulighed for spørgsmål og dialog afholdt på Børsen med 2 silent stages.
Der tages forbehold for ændringer i programmet.
-
09.30 - 10.00
Ankomst og let formiddagsforplejning
09.30 - 10.00 -
10.00 - 10.05
Velkomst
10.00 - 10.05Andreas Børresen
Senior forretningsudvikler
Dansk Erhverv
-
10.05 - 10.30
Scene 1: Atea
10.05 - 10.30Digitalisering som katalysator for ensartet kundekommunikation
Atea's eCommerce-afdeling fokuserer vi på begreberne "Inspire", "Buy" og "Manage", som sammen udtrykker, at eCommerce hos Atea ikke blot er en afdeling, men snarere den centrale enhed ansvarlig for den samlede digitale kundeoplevelse, både før, under og efter et køb. Ved at sammenkoble CRM, marketing automation og e-handelsplatform under et fælles ejerskab, og med grundlag i en fælles datadrevet tilgang, er ATEA i stand til at arbejde mere målrettet og effektivt. Ateas investeringer i Dynamics 365-platformen er et strategisk tiltag, der fungerer som en systemisk katalysator for at sikre en ensartet kundekommunikation på tværs af forskellige platforme og digitale touch points. I 2023 har OpenAI/ChatGPT-teknologien opnået stor popularitet. Hør også hvordan Atea har implementeret denne teknologi.
Allan Bo Christiansen
Director, eCommerce & Customer Platforms
Atea
Beskrivelse
Allan har erfaring fra iværksættermiljøet og sidder i dag som Director, eCommerce & Customer Platforms hos Atea – en af Danmarks fortrukne leverandør af it-infrastruktur. Allan Bo Christiansen har med sin baggrund et gå på mod og en enestående evne til at lede projekter og sæt skub under den digitale transformation.
Kasper Westergaard
Manager, Digital Sales & Marketing
Atea
Beskrivelse
Kasper Westergaard har erfaring som kommerciel, digital og online salgsleder med ekspertise inden for e-handel, kundeoplevelse, personaleledelse, digital strategi og web-/digital udvikling. I dag har Kasper rollen som Manager for Digitalt Salg og Marketing hos Atea Danmark.
-
10.05 - 10.30
Scene 2: Oluf Brønnum & Co
10.05 - 10.30Tag del i Brønnums digitale transformation inden for e-handel! Vi gør genbestillinger til en leg på bronnum.dk, styrker bæredygtige valg med Brønnum Care, og udforsker AI's potentiale til at forny B2B e-handelsoplevelsen.
Dennis Funch Vestergaard
Marketing Manager
Oluf Brønnum & Co
Beskrivelse
Dennis Funch Vestergaard har været en del af Oluf Brønnum & Co i over 8 år og sidder i dag som Marketing Manger i virksomheden. Oluf Brønnum & Co er en af Danmarks største og mest erfarne leverandører til hoteller, restauranter, barer, private- og offentlige kantiner.
-
10.35 - 11.00
Scene 1: Damstahl
10.35 - 11.00Årets guldprisvinder
Få indsigt i Damstahls digitale transformation, der resulterede i tre e-handelspriser inkl. årets Guldpris i 2023. Damstahl vil uddybe deres initiativer, herunder etableringen af eget digitalt bureau, samt udviklingen af digitale løsninger, der understøtter deres kunder på deres bæredygtighedsrejse.
Michael Lund
Managing Director, Group CEO
Damstahl
Beskrivelse
Michael Lund besidder mere end 30 års kommerciel erfaring samt 25 års ledelseserfaring, hvoraf flertallet har været i topledelsen. Derudover har han over 20 års erfaring inden for B2B i rustfrit stål industrien. I dag har Michael stillingen som Managing Director, Group CEO hos Damstahl a/s. Damstahl er en familieejet virksomhed med over 370 ansatte fordelt på mere end 10 europæiske lande. Som global samarbejdspartner inden for rustfrit stål leverer de ikke blot produkter, men også vidensdeling, bæredygtighedsstøtte, logistikløsninger og digitale services.
Søren Talbo Dahl
Group E-Commerce & Digital Manager
Damstahl
Beskrivelse
Søren Talbo Dahl har mange års erfaring inden for e-handel og har opbygget betydelig erfaring fra forskellige virksomheder. Søren har i de seneste år arbejdet hos Damstahl A/S og har i dag stillingen som Group E-Commerce & Digital Manager i virksomheden. Damstahl er en familieejet virksomhed med 300+ ansatte i 10+ europæiske lande og som global samarbejdspartner inden for rustfrit stål, leverer de vidensdeling, bæredygtighedsstøtte, logistikløsninger og digitale services.
-
10.35 - 11.00
Scene 2: Visma Dinero
10.35 - 11.00Produkt-drevet vækst og AI innovation
I Dinero er man ikke bange for at gå nye veje og gribe ud efter innovationen. Mød Nicolai fra Dinero og hør, hvordan de har opnået en imponerende gennemsnitlig årlig vækst på 20% over de sidste 8 år – helt uden en eneste sælger. Nicolai deler Dineros tilgang til den digitale kunderejse og deres 100% produkt-drevne salgsstrategi. Få også et indblik i, hvordan Dinero arbejder med AI. Hør f.eks. hvordan Dinero implementerede en AI-bogføringssupport, som ikke bare skaber væsentlig værdi for kunderne, men også aflaster deres support team – alt dette fra idé til realisering på bare en uge.
Nicolai Busk
Business Development & Partnership Manager
Visma Dinero
Beskrivelse
Nicolai Busk har erfaring inden for produktudvikling, forretningsudvikling, vækst, partnerskabsledelse samt SaaS-prissætning og -pakketering. De sidste 5 år har Nicolai været en del af Visma Dinero hvor han i dag sidder som Business Development & Partnership Manager. Visma Dinero er et regnskabsprogram til små- og mellemstore virksomheder, som kan bruges gratis i alle brancher.
-
11.05 - 11.30
Scene 1: Dinex
11.05 - 11.300-70% online omsætning på bare tre år
Med en omsætning på 2 mia. kr. på 16 markeder er den danske producent og leverandør af udstødningsprodukter og emissionssystemer, Dinex, en af verdens absolut største spillere på det internationale eftermarked for tunge køretøjer. Dinex har de seneste år fulgt en meget ambitiøs digital strategi, hvor e-commerce salget i dag nu udgør 70% af det samlede salg.
Lars Hedal
CEO
Hesehus
Beskrivelse
Som Dinex’ samarbejdspartner gennem de seneste fem år og med mere end 20 års erfaring med B2B e-handel vil Lars Hedal, CEO hos Hesehus og e-handelsentusiast, give jer et indblik i, hvordan Dinex kunne gå fra ikke at have noget onlinesalg til at have stor succes med e-handel med mere end 70% salg gennem webshoppen i dag - bl.a. ved at imødekomme behovene hos Dinex’ mange forskellige kundesegmenter.
-
11.05 - 11.30
Scene 2: Carl Ras
11.05 - 11.30Stærkt leverandørsamarbejde
Søren Elgum, Head og Digital Marketing & Sales, grossistvirksomheden Carl Ras, deler ud af erfaringer fra en ambitiøs digital vækstrejse i et omnichannel setup, hvor specialistviden, datatransparens, leverandørsamarbejde og tværorganisatorisk forankring er nøglebegreber for succes.
Søren Elgum
Head of Digital Marketing & Sales
Carl Ras
Beskrivelse
Søren Elgum har mere end 20 års erfaring med digitale teknologier og marketing for nogle af Danmarks største brands. I dag sidder Søren Elgum som Head of Digital Marketing & Sales hos Carl Ras A/S. Virksomheden Carl Ras har ydet rådgivning og leveret rettidigt til den danske byggebranche i mere end 90 år. Siden 2008 har Carl Ras tilbudt online handel ved siden af fysiske butikker, kørende konsulenter og internt telefon- og projektsalg samt rådgivning.
-
11.30 - 12.05
Netværk og let frokost
11.30 - 12.05 -
12.05 - 12.30
Scene 1: Brødrene Dahl
12.05 - 12.30Digital transformation 2.0
De seneste år er blevet brugt på at skabe fundamentet for fremtidig vækst for Brødrene Dahls online salgskanaler. Det nye bd.dk er udviklet med et moderne tech setup baseret på composable commerce og bliver lanceret Q1 2024. 2024 bliver derfor et år med fokus på at skabe kundeværdi og personalisering og få udbytte af de seneste års arkitekturarbejde samt investering i CDP.
Sanne Vincent
Ehandelschef / Head of ecommerce & customer insight
Brødrene Dahl
Beskrivelse
Sanne Vincent har 15 års erfaring inden for e-commerce og marketing. I dag har Sanne stillingen som Ehandelschef hos Brødrene Dahl, som er Danmarks største grossist inden for VVS, Vand & Kloak og el, og de specialiserer sig i produkter og rådgivning. Hos Brødrene Dahl har Sanne forskellige ansvarsområder, hvor fokus ligger på personalisering, digital kommunikation, optimering og e-commerce salg, herunder kundeservice og kundeadfærd. Målet er at skabe en fremragende personlig digital oplevelse.
-
12.05 - 12.30
Scene 2: Nornorm
12.05 - 12.30Cirkulære forretningsmodeller
Få indsigt i hvad der tegner til at blive den største forretningsrevolution i vores tid: Cirkulære forretningsmodeller – eksemplificeret ved NORNORM Furniture-as-service samt hvordan digitaliseringsmuligheder og AI kan understøtte transformationen.
Anders Jepsen
Co-founder and CEO
NORNORM
Beskrivelse
Anders Jepsen has a successful background within business strategy and growth in large global internationals. Before co-founding NORNORM, he was +15 years in charge of both driving IKEAs expansion in emerging markets as well as global leader for the largest business areas within furnishing accessories. Jepsen also has a background in business strategy consulting and holds an MSc. in manufacturing engineering as well as an MBA from IMD International.
-
12.35 - 13.00
Scene 1: Solar
12.35 - 13.00Fra grossist til sourcing & services partner
Hør mere om hvordan Solar har arbejdet med sourcing og services. Solar vil desuden fortælle om områder som globalisering af eCommerce løsningen, digitalisering af services samt deres fokus på UX og brugerinddragelse.
Jann Damgaard Hansen
Director, E-Commerce & Digital Engagement
Solar Danmark
Beskrivelse
Jann Damgaard Hansen begyndte sin karriere i Solar Danmark A/S i 2008 som Account Manager og i dag har han stillingen som Director, E-Commerce & Digital Engagement i virksomheden. Solar Danmark er en sourcing- og servicevirksomhed inden for el, VVS, industri, ventilation samt klima- og energiløsninger.
Morten Gleerup
VP Marketing, E-commerce & communication
Solar Danmark
-
12.35 - 13.00
Scene 2: 24Slides
12.35 - 13.00Præsentationsdesign med global betydning
Hvordan går et fokus på miljø, sociale muligheder og governance (ESG) hånd i hånd med e-handel? Hos 24Slides strækker vores vision sig ud over profit og sigter mod at skabe meningsfulde jobs. Kom og hør, hvordan vores platform forbinder virksomheder med designbehov med fantastiske kreative talenter.
Dan Sørensen
Chief Marketing Officer
24Slides
Beskrivelse
Dan Sørensen har mange års erfaring inden for marketing, medier og forretningsudvikling i forskellige store virksomheder. Dan ser muligheder gennem strategisk positionering, kommunikation, marketing og branding. I dag har Dan stillingen som Chief Marketing Officer hos 24Slides, en global virksomhed, der er en af verdens største præsentationsdesignvirksomheder med over 250 medarbejdere rundt om i verden. 24Slides hjælper virksomheder og professionelle med at skabe stærke præsentationer i overensstemmelse med deres brand.
Kontakt
Kursus og Event
Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.

Digitalisering & IT
Andreas Børresen
Senior forretningsudvikler
