Spring til indhold

Salgs- og leveringsbetingelser: Hvorfor er de vigtige, og hvordan får vi kunden til at acceptere dem

De fleste virksomheder har salgs- og leveringsbetingelser, men de færreste er skarpe på, hvorfor de har dem, og hvad der gælder, hvis de ikke har dem. Online-kurset giver en indføring i generel aftale- og køberet i handler mellem virksomheder, og der er således ikke tale om en gennemgang af handelsbetingelser i forbrugerforhold. Det er vigtigt at bemærke, at der tages udgangspunkt i salgs- og leveringsbetingelser ved salg af fysiske varer.

Obs. Webinaret handler udelukkende om leveringsbetingelser, når man handler B2B. Der vil således ikke blive talt om leveringsbetingelser overfor almindelige forbrugere.
Kursus

Salgs- og leveringsbetingelser: Hvorfor er de vigtige, og hvordan får vi kunden til at acceptere dem

Online
Gem
Indhold

På dette online-kursus vil du bl.a. få en introduktion til aftale- og købelovens regler, såvel som eksempler på leveringsbetingelser, der er alment brugt i visse brancher.

Endvidere vil der være fokus på, hvordan du i videst muligt omfang sikrer dig, at kunden ser og accepterer dine leveringsbetingelser.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål undervejs, ligesom det også vil være muligt at indsende spørgsmål i forbindelse med tilmeldingen ved at skrive spørgsmål i bemærkningsfeltet. 

Målgruppe
Alle medarbejdere der beskæftiger sig med salg (BTB-salg) samt alle, der i deres virksomheder er ansvarlige for kontraktuelle forhold såsom CEO, CFO samt salgsmedarbejdere. Kurset vedrører ikke forbrugerforhold.

Du vil, efter deltagelse på dette kursus, automatisk modtage et digitalt kursusbevis direkte i din indbakke.

Læs mere om Dansk Erhvervs digitale kursusbeviser her.

Oplægsholdere

Sven Petersen

Erhvervsjuridisk fagchef

Dansk Erhverv

Kontakt

Kursus og Event

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.